Z początkiem marca 2012 roku firma Mały Inżynier rozpoczęła realizację zajęć w ramach projektu pt. „Stworzenie innowacyjnego programu interaktywnych form prowadzenia zajęć z zakresu przedmiotów ścisłych dla uczniów 4-6 szkół podstawowych", Programu Operacyjnego Kapitał Ludzi, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Projekty innowacyjne.
Celem głównym przedsięwzięcia jest stworzenie i upowszechnienie innowacyjnego programu zajęć dodatkowych o profilu technicznym dla uczniów klas 4 – 6 szkół podstawowych, nastawionego na rozwój kreatywności, samodzielnego myślenia oraz pracy zespołowej wśród uczniów. Proponowany przez Małego Inżyniera program zajęć stanowi efektywne, sprawne i niezwykle kompleksowe narzędzie, które umożliwi stymulowanie oraz rozwój zainteresowań uczniów naukami przyrodniczymi oraz ścisłymi.
– Innowacyjność realizowanego projektu opiera się na wprowadzeniu do powszechnego użytkowania programu zajęć z zakresu przedmiotów ścisłych, skierowanego do szkół podstawowych woj. wielkopolskiego, a docelowo całego kraju. Formuła prowadzenia zajęć nastawiona jest na praktyczny charakter zdobywania wiedzy oraz na zwiększenie aktywności własnej uczniów – wyjaśnia Kinga Wiśniewska, Asystentka Kierownika Projektu. – Koncepcja prowadzenia zajęć opiera się na wykorzystaniu bardzo prostych (dostępnych w każdym domowym gospodarstwie), jak i bardziej zaawansowanych pomocy dydaktycznych, które pozwalają uczniom na samodzielne wykonywanie zadań dydaktycznych – dodaje.
Obecnie zakończył się pierwszy dwumiesięczny cykl testowania programu zajęć, który realizowany był w 6 szkołach podstawowych województwa wielkopolskiego. W warsztatach z robotyki i eksperymentów bezpłatnie wzięli udział uczniowie ze Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół im. Jana Pawła II w Ptaszkowie (1 grupa), Szkoły Podstawowej w Zespole Szkół w Mosinie (1 grupa), Szkoły Podstawowej im. Andrzeja i Władysława Niegolewskich w Rudnikach (1 grupa), Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Dominowie (1 grupa), Szkoły Podstawowej im. Bernarda Chrzanowskiego w Wojnowicach (1 grupa) oraz Szkoły Podstawowej im. Powstańców Wielkopolskich w Chwałkowie Kościelnym (1 grupa).
– Uczniowie bardzo chętnie podejmują nowe wyzwania. To zaskakujące z jakim zapałem angażują się w nasze warsztaty, zważając na to, że niejednokrotnie spędzają tego dnia cały dzień w szkole – mówi Maciej Haufa Instruktor Małego Inżyniera.
W maju Mały Inżynier rozpoczął kolejny cykl zajęć dla dzieci z wielkopolskich podstawówek. Przed nami jeszcze dwa cykle spotkań (jeden dla 6 grup, drugi dla 7 grup). Każda grupa biorąca udział w projekcie odbywa 32 godziny zajęć pozalekcyjnych z robotyki i eksperymentów. Łącznie zostanie przeprowadzonych 800 godzin warsztatów dla dzieci.
Szczegółowe informacje dotyczące realizowanego projektu dostępne są na stronie projektu: www.malyinzynier.pl
Plan zajęć dla cyklu maj – czerwiec:
poniedziałki, godz. 15:00:
– zajęcia zaczynają się 7 maja
Szkoła Podstawowa im. Ewarysta Estkowskiego w Kostrzynie (1 grupa)
wtorki, godz. 15:15:
– zajęcia zaczynają się 8 maja
Szkoła Podstawowa w Zespole Szkoły Podstawowej i Gimnazjum im. R.W. Berwińskiego w Zaniemyślu (1 grupa)
środy, godz. 12:10:
– zajęcia zaczynają się 9 maja
Szkoła Podstawowa w Bytyniu (1 grupa)
czwartki, godz. 14:30:
-zajęcia zaczynają się 10 maja
Szkoła Podstawowa im. H.CH. Andersena w Bolechowie (1 grupa)
czwartki, godz. 15:00:
-zajęcia zaczynają się 10 maja
Szkoła Podstawowa im. Stanisława Mikołajczyka w Murzynowie Kościelnym (1 grupa)
piątki, godz. 13:15:
– zajęcia zaczynają się 11 maja
Szkoła Podstawowa nr 4 w Grodzisku Wielkopolskim (1grupa)
Mały Inżynier
Mały Inżynier organizuje wyjątkowe eventy i zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży. Specjalizuje się w warsztatach z zakresu nauk ścisłych, robotyki, elektroniki i programowania. Kładziemy nacisk przede wszystkim na praktyczny wymiar zajęć, umożliwiając dziecku samodzielne myślenie …