Szkoła na przyszłość – zajecia w instytucie brainobrain

📅 czwartek 05.11.2015 do poniedziałek 16.11.2015
Szkoła na przyszłość – zajecia w instytucie brainobrain

Kompetencje twarde:

Wiedza merytoryczna z danej dziedziny
Umiejętności specjalistyczne

Kompetencje miękkie:

Komunikacja werbalna i niewerbalna
Asertywność, empatia
Efektywna wspólpraca, rozwiązywanie konfliktów
Umiejętności autoprezentacyjne
Radzenie sobie ze stresem

Umiejętności miękkie podczas aplikowania na różne stanowiska, zwłaszcza
kierownicze często odgrywają priorytetowe znaczenie. Jak wynika z raportu
przedstawionego przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie, Amerykańską Izbę
Handlu w Polsce oraz Ernst&Young zatytułowanego:, Kompetencje i kwalifikacje
poszukiwane wśród absolwentów szkół wyższych wychodzących na rynek pracy"
najważniejszym kryterium stosowanym przez firmę przy zatrudnianiu absolwentów są
kompetencje osobowe i interpersonalne. Na pozostałych miejscach znalazły się:
kierunek studiów (7%), poziom wykształcenia (7%), udział w wymianie
międzynarodowej (3%), wysokość oceny na dyplomie (2%), typ uczelni (2%).

Wiele sób lekceważy szkolenia z zakresu umiejętności miękkich, bo z założenia,
deklaruje, że je posiada, choć wcale nie praktykuje. Wynika to najczęściej z

niewiedzy, czym kompetencje miękkie tak naprawdę są. O zdolnościach osobistych i
interpersonalnych rzadko się, bowiem edukuje a nawet mówi w trakcie edukacji
szkolnej. Albert Camus powiedział kiedyś, że szkoła przygotowuje dzieci do życia
w świecie, który nie istnieje. Dodatkowo wraz z większym dostępem do globalnego
rynku pracy polscy absolwenci coraz częściej zmuszeni są konkurować o pracę z
rówieśnikami nie tylko z Polski, ale i innych krajów. Dynamicznie rozwija się
rynek e usług, powstaje, zatem nowy obszar aktywności społeczno gospodarczej, w
którym polscy uczniowie również będą mogli (powinni) odnosić sukcesy.
Oczywiście, jeśli będą w stanie wykazać się kompetencjami niezbędnymi w
wirtualnym świecie kontaktów i wielowymiarowej współpracy. Polska nie jest już
gospodarką zamkniętą – staje się gospodarką coraz bardziej otwartą, a to
oznacza, że również polscy uczniowie muszą być przygotowani do aktywności
osobistej i zawodowej w przestrzeni międzynarodowej – realnej i wirtualnej.

Co robić, aby nasze dziecko wyposażyć w wiedzę, umiejętności (np. uczenia się,
komunikowania się, zarządzania procesami itp.), które będą im potrzebne w
świecie, który dziś jeszcze nie istnieje? Przede wszytkom zastanowić się nad
uzupełnieniem zajęć szkolnych. Rynek oferuje nam w tej kwestii szeroki zakres
usług. Od zajęć sportowych, muzycznych przez robotykę, programowanie, aż po
malarstwo. Tylko jak wybrać właściwe i nie obciążyć zajęciami dodatkowymi cały
czas wolny dziecka? Nasz program stara się dopełniać system edukacyjny.
Wspieranie samooceny dziecka i wiary we własną wiedzę i umiejętności. Czasem
czynniki wpływające na zachowanie dziecka, mają wpływ na jego aktywność na
lekcji. My uczymy dzieci, żeby zawsze próbowały pokonać swój strach, wątpliwości
czy słabości, bo dzięki temu (bez względu na efekt) rozwijają się i uczą.
Rozwijamy w dzieciach kreatywność, ambicje, tolerancję, patriotyzm,
zainteresowania. Uczymy współpracy w grupie, otwieramy je na innych, na inne
poglądy, ale również zachęcamy do wyrażania swoich opinii. Uczymy również
gimnastyki mózgu, która pozwoli zwiększyć możliwości każdego dziecka. Uczymy
drobnych ćwiczeń fizycznych, które dzieci mogą wykonać przed klasówką,
odpowiedzią ustną, ważnym przedstawieniem czy konkursem, aby: uspokoić oddech,
zwolnić bicie serca, zmniejszyć zdenerwowanie, wyciszyć się lub obudzić gotowość
do działania. Często nie zdajemy sobie sprawy jak nasze nastawienie i wpływ tego
jak czujemy się fizycznie ma wpływ na nasze poczynania i osiągnięcia.

Zapisy na zajecia prowadzimy do 16.11.2015. Serdecznie zapraszamy.  

 

673 ocen
4.98
dodaj ocenę
×
zapis na newsletter - prezent
Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo! wybierz eBook dla siebie
zapis na newsletter - prezent