· Dostarczenie dzieciom radości podczas wspólnej zabawy
· Integracja uczestników balu
· Kształtowanie umiejętności poruszania się w rytmie muzyki
· Rozbudzanie ciekawości i wyobraźni
Przebieg:
1. Powitanie uczestników balu
2. Przedstawienie się jednym okrzykiem
3. Pokaz strojów karnawałowych
4. Odczytanie listu z butelki
Jedna z nauczycielek prowadzących bal zwraca uwagę dzieci na leżącą w kącie sali butelkę, w której znajduje się list. Czyta list, w którym król wyspy Tańczące Bambosze zaprasza wszystkie dzieci do swojego roztańczonego królestwa.
Uczestnicy balu wsiadają do samolotu.
5. Samolot (pedagogika zabawy) – podróż lotnicza na wyspę wg podanych instrukcji.
6. Powitanie według zwyczajów panujących na wyspie.
Po wylądowaniu dzieci witają się według zwyczajów panujących na wyspie różnymi częściami ciała np. kolanami, łokciami, stopami itd. , w rytmie muzyki dyskotekowej
7. Zwiedzanie wyspy – dzieci poruszają się w rytmie melodii Lambada. Zatrzymują się przy palmie.
· Odczytanie wiadomości zapisanej na pierwszej palmie:
Aby pójść dalej musicie zatańczyć ulubiony taniec mieszkańców wyspy czyli Makarenę.
Po wykonaniu tańca dzieci dalej zwiedzają wyspę
8. Zwiedzanie wyspy – w rytmie Lambady. Po chwili tańca dzieci znów zatrzymują się przy palmie.
· Odczytanie wiadomości zapisanej na drugiej palmie
Wykonaj taniec z kokoso – balonami.
Dzieci dobierają się parami i tańczą tak, aby balon był między kolanami, łydkami, brzuchami itd.np w rytmie „Ciułała”.
Na zakończenie tańca dzieci przebijają kokoso-balony a następnie wyruszają na dalsze zwiedzanie wyspy.
9. Zwiedzanie wyspy przy dźwiękach Lambady. Po czym dzieci zatrzymują się przy kolejnej palmie.
· Odczytanie wiadomości znajdującej się na trzeciej palmie
Uwaga magiczne miejsce – podczas tańca możecie zostać w coś zamienieni
Podczas tańca dzieci naśladują sposób poruszania się różnych zwierząt: słonia, małpy i kangura (wg instrukcji „głosu” – „głosem” króla wyspy jest nauczycielka schowana za kurtynę). Następnie dzieci tworzą „węża” i opuszczają magiczne miejsce.
Niespodziewanie pojawia się król wyspy (duża pluszowa figurka lwa). Na szyi ma przyczepioną kartkę z informacją: „Mam dla was niespodziankę, ale najpierw musicie zatańczyć”
10. Taniec dla króla wyspy – dzieci tańczą wokół pluszowej figurki przy dźwiękach „Mambo 5”.W nagrodę za wspaniały taniec otrzymują słodycze i żegnają się z królem wyspy.
11. Powrót „samolotem” do przedszkola
12. Poczęstunek w salach
13. Po krótkiej przerwie tańce przy muzyce karnawałowej : „Kaczuchy”, „Czarne oczy”, „Aserehe” itp.
14. Pożegnanie wszystkich uczestników balu
Agnieszka Jakubowska, Iwona Próchniak i Karolina Jędrzejewska Nauczycielki Przedszkole nr 305 z Warszawy.