2. Wypisanie i rozdanie kotylionów z imionami dzieci
3. Magiczny kapelusz na głowie bez trzymanki – bo każdy czarodziej musi umieć nosić swoją czapkę bez trzymania rączkami. Prowadząca rozdaje dzieciom czapeczki urodzinowe, w których muszą spacerować szybko i wolniej (w zależności od muzyki)
4. Zgadnij kto jest w środku – powolne wyciąganie z koperty obrazków postaci z bajek lub zwierzątek (dzieci odgadują jak najszybciej, co jest na obrazku) – bo każdy czarownik musi umieć odgadywać „niewidzialne” obrazki
5. Zaklęcie – dzieci muszą nauczyć się poprawnie wypowiadać zaklęcie: Czary mary, abra kadabra, bim salabim… wyklaskując je przy okazji (dzielenie na sylaby, mówienie cicho, głośno, szybko, wolno itp.)
6. Uważaj na smoka – kiedy milknie muzyka dzieci stają bez ruchu, bo każdy czarodziej musi umieć stać się niewidzialnym, gdy w pobliżu po niebie lata groźny smok
7. Pokoloruj smoka – prowadząca rozdaje dzieciom kolorowanki ze smokami do pokolorowania kredkami
8. Zaczarowana kula – dzieci oglądają lampę plazmową (można zaciemnić pomieszczenie) i dotykają wypowiadając zaklęcie, którego wcześniej się uczyli. Zaklęcie będzie im potrzebne do odnalezienia czarownicy
9. Poszukiwania paczki od czarownicy – dzieci pukają do różnych pomieszczeń i pytają, czy jest tu paczka, aż w końcu ją znajdują (worek z książeczką, w której znajduje się opowiadanie do przeczytania)
10. W kuchni u czarownicy – czytanie bajki z ćwiczeniami słuchowymi. Kila zdań, aż do momentu, w którym w opowieści czarownicy rozsypują się przyprawy… Książeczka pt. „Czy czujesz lekki powiew wiatru?”
11. Wąchamy – prowadząca prosi dzieci, by odgadły, jaki właśnie zapach „ukrył się” w tajemniczym słoiczku i co im to przypomina np. mięta, cynamon itp.
12. Taniec czarownic – taniec z balonami
13. Gotujemy – dzieci dostają od prowadzącej masę plastyczną (gipsowa lub plastelinę oraz różne przyprawy – które wąchały wcześniej, wysypywane na oczach dzieci ze słoiczków, które wąchały). Maluchy ozdabiają swoje talerze z plasteliny lub placki różnymi przyprawami, co sprawia, że ich prace pachną w zaczarowany sposób. Na końcu czarownica pyta każde dziecko, jakie danie ugotowało i podpisuje kartkę z tym daniem
14. Latamy na miotłach do różnych krain – kraina lodu (dzieci pokazują jak jest zimno), kraina śmiechu (różne dziwne śmiechy), kraina dziwnych min, kraina dziwnych kroków
15. Wspólne rysowanie portretu czarownicy na dużych kolorowych kartonach kredą – na podłodze. Dzieci pracują w parach. Następnie omawiamy, czym się różnią od siebie czarownice, a co mają podobnego. Czarownica dostaje w prezencie te portrety pod koniec zajęć.
16. Wspólne opowiadanie bajki o Jasiu i Małgosi z uwzględnieniem roli czarownicy
17. Magiczna różdżka – ozdabianie papierem samoprzylepnym, bibułą, klejem itp. podłużnych balonów. Taniec z różdżkami.
18. Nauka magicznego wierszyka lub wyliczanki (dowolny wierszyk dla dzieci z trudnymi słowami)
19. Uroczyste rozdanie dyplomów ukończenia szkoły magii dla wszystkich dzieci