1. Powitanie – prowadząca opowiada dzieciom o tym, że dzisiaj będą zamieniać się w czarodziejki i czarodziejów i że muszą się do tego dobrze przygotować, czyli zostać czarodziejami (zdobyć dyplom szkoły czarownic i czarodziejów)

2. Wypisanie i rozdanie kotylionów z imionami dzieci

Kina i Yuk

3. Magiczny kapelusz na głowie bez trzymanki – bo każdy czarodziej musi umieć nosić swoją czapkę bez trzymania rączkami. Prowadząca rozdaje dzieciom czapeczki urodzinowe, w których muszą spacerować szybko i wolniej (w zależności od muzyki)

4. Zgadnij kto jest w środku – powolne wyciąganie z koperty obrazków postaci z bajek lub zwierzątek (dzieci odgadują jak najszybciej, co jest na obrazku) – bo każdy czarownik musi umieć odgadywać „niewidzialne” obrazki

Bal Czarodziejek i Czarodziejów

5. Zaklęcie – dzieci muszą nauczyć się poprawnie wypowiadać zaklęcie: Czary mary, abra kadabra, bim salabim… wyklaskując je przy okazji (dzielenie na sylaby, mówienie cicho, głośno, szybko, wolno itp.)

6. Uważaj na smoka – kiedy milknie muzyka dzieci stają bez ruchu, bo każdy czarodziej musi umieć stać się niewidzialnym, gdy w pobliżu po niebie lata groźny smok

7. Pokoloruj smoka – prowadząca rozdaje dzieciom kolorowanki ze smokami do pokolorowania kredkami

8. Zaczarowana kula – dzieci oglądają lampę plazmową (można zaciemnić pomieszczenie) i dotykają wypowiadając zaklęcie, którego wcześniej się uczyli. Zaklęcie będzie im potrzebne do odnalezienia czarownicy

9. Poszukiwania paczki od czarownicy – dzieci pukają do różnych pomieszczeń i pytają, czy jest tu paczka, aż w końcu ją znajdują (worek z książeczką, w której znajduje się opowiadanie do przeczytania)

10. W kuchni u czarownicy – czytanie bajki z ćwiczeniami słuchowymi. Kila zdań, aż do momentu, w którym w opowieści czarownicy rozsypują się przyprawy… Książeczka pt. „Czy czujesz lekki powiew wiatru?”

11. Wąchamy – prowadząca prosi dzieci, by odgadły, jaki właśnie zapach „ukrył się” w tajemniczym słoiczku i co im to przypomina np. mięta, cynamon itp.

12. Taniec czarownic – taniec z balonami

13. Gotujemy – dzieci dostają od prowadzącej masę plastyczną (gipsowa lub plastelinę oraz różne przyprawy – które wąchały wcześniej, wysypywane na oczach dzieci ze słoiczków, które wąchały). Maluchy ozdabiają swoje talerze z plasteliny lub placki różnymi przyprawami, co sprawia, że ich prace pachną w zaczarowany sposób. Na końcu czarownica pyta każde dziecko, jakie danie ugotowało i podpisuje kartkę z tym daniem

14. Latamy na miotłach do różnych krain – kraina lodu (dzieci pokazują jak jest zimno), kraina śmiechu (różne dziwne śmiechy), kraina dziwnych min, kraina dziwnych kroków

15. Wspólne rysowanie portretu czarownicy na dużych kolorowych kartonach kredą – na podłodze. Dzieci pracują w parach. Następnie omawiamy, czym się różnią od siebie czarownice, a co mają podobnego. Czarownica dostaje w prezencie te portrety pod koniec zajęć.

16. Wspólne opowiadanie bajki o Jasiu i Małgosi z uwzględnieniem roli czarownicy

17. Magiczna różdżka – ozdabianie papierem samoprzylepnym, bibułą, klejem itp. podłużnych balonów. Taniec z różdżkami.

18. Nauka magicznego wierszyka lub wyliczanki (dowolny wierszyk dla dzieci z trudnymi słowami)

19. Uroczyste rozdanie dyplomów ukończenia szkoły magii dla wszystkich dzieci

Przeczytaj także:

258 ocen
4.98
dodaj ocenę
×
zapis na newsletter - prezent
Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo! wybierz eBook dla siebie
zapis na newsletter - prezent