Konsumenci mogą wziąć udział w akcji kupując w okresie od 1 września do 24 grudnia 2012 roku produkty 14 znanych i lubianych marek P&G: Vizir, Pampers, blend-a-med, Gilette, Bonux, Ariel, Lenor, Fairy, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, Naturella, Always, Dreft i Wella. Produkty te będą oznaczone popularnym symbolem akcji – żółtym słoneczkiem. Część zysku z ich sprzedaży P&G przeznaczy na leczenie i rehabilitację chorych dzieci – podopiecznych Fundacji POLSAT. W tym roku środki zbierane są pod hasłem „Mały zakup, wielka sprawa”.
Mechanizm programu jest bardzo prosty i pozwala każdemu z nas włączyć się w akcję niesienia pomocy chorym dzieciom. Wystarczy jedynie w trakcie codziennych zakupów sięgać po produkty biorące udział w tegorocznej edycji „Podaruj Dzieciom Słońce”. Zakup pasty do zębów czy proszku do prania oznaczonych żółtym słoneczkiem automatycznie przełoży się na środki, które sfinansują leczenie chorych dzieci znajdujących się pod opieką Fundacji POLSAT. Dla wielu podopiecznych Fundacji zebrane w ten sposób środki są jedyną szansą na poprawę stanu zdrowia. Właśnie dlatego tegoroczną edycję organizujemy pod hasłem „Mały zakup, wielka sprawa”. – mówi Małgorzata Mejer, PR Manager w firmie Procter & Gamble.
Środki zebrane w ramach dotychczasowych edycji pozwoliły nam pomóc 6 974 podopiecznym naszej Fundacji. Jednakże w naszym otoczeniu nadal nie brakuje chorych dzieci, których rodzice nie są w stanie sfinansować kosztownych terapii medycznych. Z codziennej pracy Fundacji wiemy, że dla każdej rodziny dotkniętej takim problemem jest to bardzo ciężka sytuacja. Dlatego gorąco zachęcamy do wsparcia czternastej edycji „Podaruj Dzieciom Słońce”, gdyż każda złotówka pozyskana w ramach akcji jest niezwykle istotna i pozwala nam docierać z pomocą do kolejnych dzieci. – podkreśla Elzbieta Zającówna, wiceprezes Fundacji POLSAT.
W ramach dotychczasowych trzynastu edycji „Podaruj Dzieciom Słońce” zebrano łącznie prawie 61 miliony złotych. Pieniądze te zostały w całości przeznaczone na zakup leków i sprzętu medycznego.
W latach 1999-2007 dochód z akcji przeznaczony został na rozwiązanie konkretnych problemów placówek pediatrycznych. Wspólnie wyposażyliśmy 232 oddziały dziecięce i ośrodki specjalistyczne.
Za tę sumę Fundacja POLSAT zakupiła między innymi nowoczesną aparaturę medyczną wykorzystywaną do leczenia chorób nowotworowych u dzieci oraz sprzęt ratujący życie i zdrowie wcześniaków i dzieci poszkodowanych w wypadkach. Pomoc otrzymały także dzieci niewidome i niedowidzące, które skorzystały z dofinansowania na zakup sprzętu rehabilitacyjnego oraz specjalistycznych pomocy dydaktycznych. Za środki zebrane podczas akcji Fundacja stworzyła między innymi pierwsze w Polsce Dziecięce Centrum Oparzeniowe przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie, a także wsparła rozbudowę Oddziału Hematologicznego Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Lublinie. W latach 2008-2011 zebrane środki zostały przekazane na leczenie, rehabilitację, zakup sprzętu medycznego i rehabilitacyjnego dla 6974 chorych dzieci – podopiecznych Fundacji POLSAT.
Fundacja POLSAT od 15 lat pomaga chorym dzieciom poprzez zakup specjalistycznego sprzętu medycznego oraz lekarstw niezbędnych do ratowania zdrowia i życia. Pieniądze przeznaczane są na zabiegi, operacje, terapie i rehabilitacje. Do dziś Fundacja objęła swoją pomocą 18 626 małych pacjentów i wsparła finansowo 1100 szpitali i ośrodków medycznych w całym kraju, które zostały wyremontowane lub wyposażone w nowoczesny sprzęt medyczny. Akcja „Podaruj Dzieciom Słońce” daje każdemu z nas szansę wsparcia działalności Fundacji POLSAT. O rozdziale środków decydują władze Fundacji wraz z gronem ekspertów medycznych.
Misją Procter & Gamble jest poprawianie jakości życia konsumentów na całym świecie poprzez dostarczanie produktów i usług o najwyższej jakości oraz poprzez działalność społeczną, która stanowi integralny element strategii firmy. Odpowiedzialność społeczna przejawia się we wszystkich obszarach działalności firmy, począwszy od innowacyjnych produktów, poprzez zarządzanie zasobami ludzkimi, po angażowanie się w działalność społeczną. Wrażliwość P&G na potrzeby ludzkie wynika z głębokiego rozumienia potrzeb konsumentów oraz dążenia do poprawy jakości ich życia. Firma współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i angażuje się w projekty, których celem jest wsparcie lokalnych społeczności i niesienie pomocy dzieciom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej www.podaruj.pl oraz profilu akcji na Facebooku.