W spektaklach „Ariadna na Naxos” w dniach 15 i 17 kwietnia 2016 wystąpią m.in: Magdalena Barylak (Primadonna, Ariadna), Katarzyna Oleś-Blacha (Zerbinetta), Agnieszka Rehlis (Kompozytor), Andrzej Biegun (Nauczyciel muzyki), Adam Sobierajski (Nauczyciel tańca, Brighella), Tomasz Kuk (Tenor, Bacchus), Michał Kutnik (Arlekin), Vasyl Grokholskyi (Scaramuccio), Krzysztof Dekański (Truffaldino), Wołodymyr Pankiv (Lokaj), Karolina Wieczorek (Najada), Agnieszka Cząstka (Driada), Monika Korybalska (Echo), Zbigniew Ruciński (Majordomus). Artystom towarzyszyć będzie Balet i Orkiestra Opery Krakowskiej pod dyrekcją Tomasza Tokarczyka.
„Reżyser Włodzimierz Nurkowski, choreografowie Katarzyna Aleksander-Kmieć i Jacek Tomasik oraz scenografka Anna Sekuła skomponowali spektakl niezwykle malowniczy, pełen urokliwego wdzięku. Jednocześnie bardzo poetycki i komiczny. A niełatwo te dwa elementy harmonijnie połączyć” – napisała Anita Nowak na portalu „Teatr dla Was”.
Magdalena Barylak o swojej roli w „Ariadnie na Naxos”:
„Ariadna jest moją trzecią z kolei partią Straussowską po Marszałkowej z „Kawalera srebrnej róży” i Żonie Baraka z „Kobiety bez cienia”, więc mam już spore doświadczenie w wykonywaniu muzyki tego kompozytora. Spektakl składa się z dwóch części: prologu, w którym gram Primadonnę i opery, w której już jestem tytułową Ariadną. Genialna konstrukcja tego utworu i zawarcie w nim „teatru w teatrze” daje śpiewakom możliwość pokazania maksimum swoich umiejętności zarówno aktorskich jak i wokalnych. Primadonna to rola komediowa, Strauss doskonale podkreśla jej charakter szybkimi przebiegami melodycznymi, dziką harmonią i bardzo zróżnicowaną artykulacją. Po tym całym szaleństwie w Prologu następuje totalna przemiana. Primadonna wchodzi w rolę Ariadny. I tu zaczyna się dla mnie prawdziwe wyzwanie. W drugim akcie czyli „operze” pojawiają się dwie liryczne, o przepięknych, legatowych frazach i wymagające bardzo dużej skali głosu arie oraz trudny kondycyjnie, ze względu na czas trwania, bo ok. 30-minutowy, duet z Bachusem. Mityczna Ariadna jest postacią dramatyczną, kobietą przepełnioną bólem tragicznej i niespełnionej miłości. Nie ma w niej niefrasobliwej powierzchowności. Są: refleksja, melancholia oraz głębokie, prawdziwe uczucia, a przede wszystkim, niebiańsko piękna muzyka. Krakowskie przedstawienie, fenomenalnie wyreżyserowane przez Włodzimierza Nurkowskiego należy do moich ulubionych. Kreowanie partii Ariadny w tej realizacji daję ogromną radość i satysfakcję”.
Bilety w cenie 20-100 zł do nabycia w Kasie Opery.
www.opera.krakow.pl
Opera Krakowska
Tradycja sztuki operowej w Krakowie liczy ponad dwieście lat. Natomiast Opera Krakowska jako instytucja została powołana do życia w 1954 roku i premierą "Rigoletta" Verdiego w sali Domu Żołnierza przy ul. Lubicz 48 rozpoczęła swoją …
31-512 Kraków
(12) 296 62 60; (12) 296 62 61
bilety@opera.krakow.pl
http://www.opera.krakow.pl
facebook