Głównym celem szkoły jest poznanie sposobów i narzędzi pomocnych w budowaniu dobrych relacji. Na warsztatach dzielimy się wiedzą i doświadczeniem, wspieramy rodziców, opiekunów i wychowawców w radzeniu sobie w codziennych kontaktach z dziećmi. Dzięki ćwiczeniom i przygotowanym scenkom doświadczamy przekazanej wiedzy.
W trakcie spotkań jest czas na wymianę myśli, uczuć i opinii między uczestnikami oraz na refleksję nad własną postawą wychowawczą. Spotkania w Szkole to „małe kroki” ku głębszej relacji z dziećmi – dającej zadowolenie i poczucie kompetencji.
Program spotkań został opracowany w oparciu o: koncepcję Thomasa Gordona „Wychowanie bez porażek”, pozycje A. Faber i E. Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, aby do nas mówiły”, J. Feber i J. King „Jak mówić żeby maluchy nas słuchały”, koncepcję rodzicielstwa całym sercem B. Brown oraz narzędzia stosowane w coachingu wychowawczym.
Szkoła uczy nie tyle „metod”, co budowania relacji w duchu podmiotowości, empatii i dialogu. Uświadamia, że „wychowanie” w znacznym stopniu zależy od osoby wychowującej.
Oznacza to, że aby zmienić zachowanie dziecka, często należy zacząć od zmiany siebie, a wychowanie jest to proces. Szkoła pokazuje, w jakim kierunku i w jaki sposób proces ten można realizować, a efekty zależą od zaangażowania i wytrwałości nas samych.
Na spotkania Szkoły Komunikacji zapraszamy wszystkie osoby, które chcą świadomie budować relacje z dziećmi, chcą wiedzieć jak mówić i jak słuchać.
Tematyka zajęć:
- Jak rozpoznawać, wyrażać i akceptować emocje?
- Jak budować adekwatne poczucie własnej wartości?
- Jak słuchać – aktywnie i wspierająco?
- Jak rozumieć i rozpoznawać granice?
- Jak zachęcać do współpracy?
- Jak wyrażać własne zdanie i co robić zamiast karania?
- Jak uwolnić dziecko od narzuconych mu ról?
- Jak wspierać dziecko w procesie usamodzielniania się?
- Jak rozwiązywać konflikty?
Szkoła Komunikacji jest dla Ciebie, jeśli chcesz:
– Wyrażać swoje opinie i uczucia – bez wyrzutów sumienia i intencji ranienia innych.
– Potrafić rozpoznawać i rozumieć granice swoje i innych.
– Rozwiązywać konflikty.
– Odmawiać bez poczucia winy.
– Wiedzieć, co robić, kiedy się wkurzasz.
– Wyznaczyć i nadać kierunek procesowi wychowania.
– Poznać narzędzia zachęcające do współpracy.
– Wzmacniać w dziecku poczucie własnej wartości.
Dostaniesz:
– Narzędzia pomocne w procesie wychowania.
– Ćwiczenia i scenki dzięki, którym doświadczysz wiedzy.
– Krótkie „Przypominajki” po każdym warsztacie.
– Indywidualną konsultację z prowadzącymi NOWOŚĆ!
– Książkę Adele Faber i Elaine Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, aby do nas mówiły.”
– 40 godzin dydaktycznych warsztatów w trakcie 12 spotkań
– Pracę w małej grupie
-Zawsze dwóch prowadzących
PIĄTKI 18:00-20:30
TERMINARZ SPOTKAŃ:
19, 26 października, 9, 16, 23, 30 listopada, 7, 14 grudnia 4, 11 stycznia, 1, 8 lutego
Miejsce: Przedszkole Kangurowe ul. Hofmana 9 w Krakowie (Wola Justowska)
Prowadzący: Jacek Biłko i Katarzyna Wilk
Cena: 680 zł / uczestnik 1200 zł para Rodziców
Zapisy:
mail: kangur@kangur.edu.pl
Tel. 12 421 49 56 wew. 73, 512 216 762
Ośrodek Twórczej Edukacji Kangur
TWÓRCZY ROZWÓJ
Zajęcia przedpołudniowe i popołudniowe w czterech lokalizacjach w Krakowie
Działalność Ośrodka Twórczej Edukacji "Kangur" wynika z naszej fascynacji twórczością i popartego pracą naukową przekonania, że można twórcze myślenie rozwijać.
Nasza koncepcja Twórczego Rozwoju …
31-031 Kraków
012 421 49 56, 512 216 762
kangur@kangur.edu.pl
http://www.kangur.edu.pl