Zabawy na przyjęciu urodzinowym

klub mamuśki Łódż 2 urodziny
📖 Czyta się średnio w 4 min. 🕑
W czasie każdej imprezy dla najmłodszych najważniejsze jest, żeby dzieci nie zaczęły się nudzić.

Przyjęcie trzeba wcześniej zaplanować

Ustalić listę gości i zaprosić ich odpowiednio wcześniej, przygotować poczęstunek i obowiązkowy tort ze świeczkami, prezenty na nagrody, udekorować pokój oraz zorganizować atrakcyjne zabawy odpowiednie do wieku dzieci. Nieodłącznym elementem są zaproszenia, które najlepiej wykonać wspólnie ze swoją pociechą. Powinna się znaleźć w nich informacja o miejscu, godzinie rozpoczęcia urodzin, a także przewidywanym końcu imprezy – TUTAJ zaproszenia do wydrukowania.

Przyjęcie urodzinowe dziecka powinno mieć odpowiednią oprawę.

Bez względu na to, gdzie będzie organizowane, musimy zadbać o jego wystrój. Postarajmy się, by było wesoło i kolorowo. Najlepiej sprawdzają się baloniki, serpentyny, confetti, kolorowe talerzyki, kubeczki. Dla każdego z gości można przygotować jakąś czapeczkę, maskę lub znaczek np. z kotkiem, pieskiem lub kwiatkiem (według uznania).

Propozycja planu przyjęcia urodzinowego

Powitanie gości i wręczenie prezentów jubilatowi. Każde nowo przybyłe dziecko otrzymuje własnoręcznie ozdobioną czapeczkę wykonaną wspólnie z dzieckiem.
Na początek wspólna zabawa „Pieczenie ciasta„. Zabawa rytmiczna (na podst. KLANZY).
• wyrabiamy ciasto w naczyniu
• wbijamy jajka: hop, puk, chlup, siup
• ugniatamy ciasto
• otrzepujemy ręce
• wałkujemy ciasto
• wyciskamy krem
• posypujemy bakaliami
• podajemy ciasto dalej
(całość powtarzamy kilkakrotnie).

Przy stole honorowe miejsce zajmuje jubilat/jubilatka. Wspólne odśpiewanie „sto lat” przez przybyłych gości i niezwykle sympatyczne rozpakowywanie prezentów.

Nie może zabraknąć tortu ze świeczkami (upieczonego własnoręcznie lub zamówionego w cukierni), kolorowych kanapek (im barwniej przyozdobione, tym większa frajda w ich jedzeniu), ciast, słodyczy i napojów (najzdrowsze są soki soki i woda).

Po przekąskach i poczęstunku najbardziej oczekiwany przez wszystkich punkt programu – zabawy i konkursy z nagrodami. Nagrody – drobne upominki, zarówno dla dziewczynek, jak i dla chłopców (np. drobne słodycze).

Przykładowe propozycje zabaw i konkursów:

Rysowanie na balonie.
Dajemy dzieciom nie nadmuchane balony i pisaki. Każde z nich rysuje na nim np. zabawną minkę. Następnie powoli dmuchamy po kolei wszystkie balony i pozwalamy dzieciom obserwować, jak zmieniają się ich rysunki.

„Mumie” – próba dokładności.
Dzieci dzielimy na dwie grupy. Każda z grup wybiera spośród siebie 3 osoby,1 osoba stoi nieruchomo, a pozostałe 2 starannie ją owijają – od szyi w dół papierem toaletowym. Wygrywa ta drużyna, która zrobi to jak najszybciej i najdokładniej.

Figury woskowe
Dzieci tańczą w rytmie muzyki. Gdy muzyka ucichnie, zastygają w bezruchu tworząc „figury woskowe”. Wybrana osoba przechadza się pomiędzy uczestnikami zabawy i obserwuje czy figurki stoją nieruchomo. Gdy zauważy, że któraś figurka poruszyła się, osoba ta odpada z gry. Zabawę powtarzamy. Wygrywa dziecko, które najdłużej wytrzyma bez ruchu.

Ciepło, zimno
Jedno z dzieci wychodzi na chwilę z pokoju, a my chowamy np. jakiś owoc, maskotkę. Potem wszyscy naprowadzają poszukiwacza na właściwe miejsce, wołając „ciepło ” lub „zimno „. Zadbajmy tylko, żeby wszystkim dzieciom udało się „coś znaleźć”.

Króliczki
Dzieci przy dźwiękach muzyki kicają po podłodze. Kiedy muzyka milknie, wołamy: „Lisek na łące!”. Króliki muszą zastygnąć w bezruchu, dopóki nie odwołamy niebezpieczeństwa. Te „króliki”, które się poruszą, wypadają z gry.

Jakie to zwierzę
Chowamy się za przymkniętymi drzwiami i kolejno naśladujemy głosy różnych zwierząt. Dzieci odgadują, czyj to głos. Można naśladować różne zwierzęta, zarówno te domowe, jak i dzikie.

Piłka parzy
Dzieci stoją w kółku, jedno wybrane dziecko stoi poza kółkiem .
Kiedy dzieci podają sobie piłkę, osoba stojąca poza kółkiem mówi „piłka parzy”. Dziecko, które w tym momencie złapie piłkę zamienia się miejscami z dzieckiem spoza kółka i zabawa zaczyna się od nowa.
W międzyczasie są oczywiście przerwy na ,,małe co nieco”.
Na koniec przyjęcia jest dyskoteka – repertuar dostosowany do wieku dzieci (mogą przynieść swoje własne ulubione „kawałki”).

Agnieszka Gromelska, nauczyciel świetlicy Szkoły Podstawowej nr 25 z oddziałami Integracyjnymi im. H. Ch. Andersena w Olsztynie.

Przeczytaj także:

Autor tekstu : Agnieszka Gromelska

Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo! wybierz eBook dla siebie