Książki dla dzieci o emocjach – o samoregulacji, rozwiązywaniu konfliktów i… złości rodziców

Książki dla dzieci o emocjach – o samoregulacji, rozwiązywaniu konfliktów i… złości rodziców

Wspieranie dziecka w przeżywaniu i regulowaniu emocji to duże wyzwanie dla współczesnych rodziców. Bo choć coraz więcej się o tym mówi, nas samych przecież nikt tego nigdy nie uczył. Z pomocą przychodzą jednak najlepsze książki dla dzieci o emocjach. Oto one.

Dzieci naśladują nasze zachowania. Na nic zatem zdają się kosztowne poradniki i szkolenia, jeśli sami nie będziemy umieli rozwiązywać konfliktów i panować nad złością. To oczywiście nie jest łatwe – zwłaszcza we współczesnym rodzicielstwie, w którym dziecka nie wychowuje już cała wioska, a rodzice często są zdani sami na siebie. Książki, które dla was wybraliśmy, pomogą wam oswajać różne emocje. Znajdziecie w nich typowe sytuacje z życia codziennego, praktyczne sposoby na oswajanie trudnych emocji, a przy tym piękne ilustracje, dzięki którym wspólna lektura będzie jeszcze przyjemniejsza.

Seria książek o emocjach – Niegrzeczne Książeczki

Wrzucanie natki pietruszki do rosołu nie zawsze jest w porządku. Podobnie jak dzielenie się zabawką, na którą tak długo odkładało się pieniądze. Problemy te, z pozoru błahe i niewinne, w oczach dzieci rosną do ogromnych rozmiarów. I nie ma w tym nic złego! Najmłodsi dopiero wchodzą w świat emocji, a ten jest bardzo zawikłany. O tym właśnie są „Niegrzeczne Książeczki”, czyli seria opowieści autorstwa Alicji Dyrdy i Natalii Fiedorczuk. Autorki uczą dzieci samodzielności i niezależności, udowadniają, że każdy z nas – niezależnie od wieku – ma prawo decydować o sobie. W książkach króluje jednak nie tylko temat emocji – znajdziecie tu też doskonałe poczucie humoru (dorosłym też się spodoba!) i piękne ilustracje Aleksandry Gołębiewskiej. Uwaga na „niegrzeczne” dzieci i… „niegrzecznych” rodziców. Niektórzy w tej serii nawet przeklinają!

Najlepsze książki o emocjach – Jesteś ważny, Pinku!

Bohaterem książki o emocjach dla dzieci, którą teraz chcemy wam przedstawić, jest Pink. To bardzo sympatyczny, niebieski stwór, który ma dokładnie takie same problemy jak my. Czasem się złości, czasem smuci, innym razem się czegoś boi. Całe szczęście, we wszystkim towarzyszy mu bliska osoba, która zawsze jest gotowa go wysłuchać – nie ocenia, nie naśmiewa się, po prostu jest tuż obok. „Jesteś ważny, Pinku!” to piękna książka stworzona przez Urszulę Młodnicką i Agnieszkę Waligórę. Lektura pomoże nam rozmawiać o emocjach i budować z naszymi dziećmi wartościową, opartą na zaufaniu i szacunku relację. Kilka miesięcy temu dołączyła do niej druga część, czyli „Jesteś prawdziwym przyjacielem, Pinku!”. Ją też wam gorąco polecamy!

Najlepsze książki o emocjach – Moje emocje. Pokazuję, co czuję

Czas na „Moje emocje. Pokazuję, co czuję”, czyli zeszyt pełen inspirujących ćwiczeń, wesołych pomysłów i naklejek. Pomoże dziewczynkom i chłopcom poznawać i rozumieć różne emocje, a także ze spokojem je kontrolować. Stworzony przez Stéphanie Couturier przewodnik po świecie ważnych emocji to najlepszy dowód na to, że większość ważnych umiejętności dzieci zdobywają przez zabawę. Dowiecie się z niego, co robić, gdy nadchodzi smutek – poznacie też przepis na najskuteczniejszy płyn na strachy. Koniecznie go przygotujcie, gdy pod łóżkiem pojawią się potwory!

Depresja dzieci i młodzieży - kurs online

Książki dla dzieci o emocjach – Mindfulness dla dzieci

Trening uważności jest zarezerwowany tylko dla dorosłych? Nic bardziej mylnego! Z powodzeniem mogą go wykonywać nawet dzieci w wieku przedszkolnym, które chcą wiedzieć, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach i zachować spokój, gdy wymykają się one spod kontroli. Na kartach książki o złości dla dzieci „Mindfulness dla dzieci” autorstwa Carole P. Roman, J. Robina Albertsona-Wrena znajdziecie proste i bardzo ciekawe zabawy mindfulness, dzięki którym przestaniecie walczyć z trudnymi emocjami – nauczycie się je akceptować. Polecamy!

Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo!

wybierz eBook dla siebie