Jak dbać o stopy?

Każdego dnia nasze stopy poddawane są ciężkiej próbie. Od stóp wymagamy znacznie więcej niż od innych części naszego ciała. To właśnie one ‘niosą’ nas tam, gdzie dusza zapragnie. Dlatego warto poświęcić im chwilę uwagi. Już od najmłodszych lat, powinniśmy uczyć nasze dzieci, jak o nie dbać.

Krótkie porady:
– pamiętajmy o wygodnych butach, odpowiednio dostosowanych do pory roku.

– nie pozwólmy by nasze stopy się przegrzały, gdyż sprzyja to powstawaniu pęcherzy i obtarć.

– stosujmy zasypki, dezodoranty antyperspiracyjne do stóp.

– wieczorami wcierajmy kremy nawilżające.

– idąc na basen, czy korzystając z prysznica hotelowego pamiętajmy o klapkach, gdyż można łatwo zarazić się grzybicą, którą bardzo trudno wyleczyć.

– poświęćmy codziennie 5 minut na krótkie ćwiczenia zapobiegające płaskostopiu oraz halluksom:

Kilka ćwiczeń pomagających utrzymać nasze stopy w „dobrym zdrowiu”:

ciągnięcie palucha:
umieść grubą gumkę wokół paluchów i odciągnij je jeden od drugiego. Wytrzymaj 5 sekund. Ćwiczenie powtórz 5 razy. To złagodzi przykurcz mięśni, będący rezultatem noszenia ciasnych i wąskich butów. A także zapobiegnie powstawaniu halluksów. 

turlanie piłki golfowej:
piłkę golfową turlaj podstawą palucha przez 2 minuty. Wykonuj to ćwiczenie jeśli masz skurcze, bóle pięt i nadwerężenia podbicia. 

podnoszenie chusteczki lub woreczka z kaszą czy piaskiem:
połóż na podłodze chusteczkę ( może być higieniczna) lub woreczek do gimnastyki z ziarenkami w środku. Palcami podnoś do góry i wytrzymaj 5 sekund, następnie połóż. Powtórz to ćwiczenie na każdą stopę po 5 razy.

Dodaj stopom energii:
Do miski wlej ciepłą wodę, wpuść trzy krople olejku z drzewa herbacianego i trzy krople olejku miętowego. Mocz stopy tak długo, aż mikstura wystygnie albo co najmniej 15 minut. Wytrzyj energicznie szorstkim ręcznikiem. Wymieszaj ½ filiżanki soli morskiej, ¼ filiżanki soku ananasowego i ¼ filiżanki galaretki z aloesu. Wyszoruj czyste stopy twardą szczoteczką. Dobrze opłucz.

Naturalny masaż stóp
Latem spaceruj często boso po plaży, po kamykach, po trawie. To świetny, naturalny masaż dla stóp. Jednocześnie pozwól im odpocząć od butów, „zaczerpnąć” świeżego powietrza. Dbając o stopy, możemy zajść naprawdę daleko.

 

Autor tekstu : Renata Szadkowska



ZOBACZ TAKŻE:golf