ADHD – nadpobudliwość psychoruchowa

K&K Group zaprasza na Seminarium. ADHD – nadpobudliwość psychoruchowa. Dzieci wieku przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Warszawa, 10 listopada 2006 r.

Instytut Biocybernetyki PAN. Nadpobudliwość psychoruchowa to zespół cech zachowania, który dotyczy czynności psychicznych i motorycznych. Dla ADHD charakterystyczne jest występowanie trzech grup objawów: nadruchliwości, impulsywności oraz zaburzeń uwagi.

Objawy

Zwykle objawy są wyraźne już między 5-7 rokiem życia. Znacznie częściej dotyczy chłopców niż dziewczynek.

Przyczyny nadpobudliwości są upatrywane w dziedziczeniu genetycznym, w uszkodzeniu układu nerwowego, w niewłaściwym oddziaływaniu społeczno-wychowawczym. Wzmożone pobudzenie ruchowe to niepokój ruchowy, przejawiający się w nieustannym kręceniu się, zmianach pozycji ciała, ciągłym manipulowaniu wokół własnej osoby. Impulsywność to niemożność powstrzymania się przed działaniem i „odczekania” do momentu, kiedy wykonanie czynności będzie łatwiejsze lub akceptowane przez otoczenie (drażliwość, agresywność, płaczliwość, lękliwość, mała wytrwałość, zniechęcenie w sytuacjach trudnych, mała odporność na niepowodzenia). Zaburzenia uwagi to trudność w koncentracji, mała trwałość uwagi, szybka męczliwość.

Jak zatem postępować z nadpobudliwym dzieckiem? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć podczas seminarium.

Cel seminarium

Nie będzie to spotkanie naukowe. Podczas seminarium chcemy przedstawić praktyczne podejście do zagadnienia. Specjaliści praktycy podzielą się z Państwem swoimi doświadczeniami i wiedzą po to, aby Państwa praca była jeszcze bardziej efektywna i dawała bardzo dobre wyniki.

Trenerzy

Sesję I poprowadzi mgr Agnieszka Janiec – terapeuta integracji sensomotorycznej I stopnia. Pedagog specjalny, praktyk-logopeda. Pracuje jako pedagog wspomagający w przedszkolu integracyjnym w Krakowie, terapeuta integracji sensomotorycznej, redaktor Notatnika Nauczyciela Wspomagającego w miesięczniku Bliżej przedszkola, członek Polskiego Towarzystwa ADHD, współtwórca autorskiego programu do pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwoju w przedszkolu integracyjnym: “Jacy jesteśmy?”.

Sesję II poprowadzi mgr Stanisław Bobula – psycholog i edukator, pracuje jako psycholog w gimnazjum w Krakowie, udziela porad indywidualnych rodzicom dzieci nadpobudliwych, członek Polskiego Towarzystwa ADHD, prowadzi szkolenia dla NODN “Sophia”, prowadzi pracę badawczą dotyczącą metod poznawczo-behawioralnych w pracy z dzieckiem nadpobudliwym, autor książki dla nauczycieli “ADHD”.

 

Polecamy również Seminarium ADHD – nadpobudliwość psychoruchowa. oraz Co zrobić, żeby dziecko nie trafiło na terapię

 



ZOBACZ TAKŻE:ADHD