Celem zajęć jest eliminowanie stresu związanego z rozpoczęciem edukacji przedszkolnej. Wspólne zabawy adaptacyjne pozwolą na zmniejszenie lęku dziecka wobec przedszkola, nowo poznanych tam osób i nowych pomieszczeń. Oswojenie niepokoju przed nieznanym środowiskiem jest podstawowym celem zajęć. Mają one również pomóc w usamodzielnieniu dziecka, wzmocnieniu poczucia własnej wartości i pokazania, ile radości daje wspólna zabawa z rówieśnikami i prowadzącą.
Zajęcia przygotowane są w oparciu o psychologię rozwojową dziecka oraz wiedzę o funkcjonowaniu i rozwoju układu nerwowego.
Proponowane przez nas zajęcia adaptacyjne to spotkania, w trakcie których dzieci biorą czynny udział w różnych formach aktywności, budowanych w oparciu o wszelkie elementy zabaw ogólnorozwojowych.
W czasie zajęć doświadczymy i nauczymy się:
• współpracy i działania w grupie,
• akceptacji innych dzieci,
• zasad panujących w przedszkolu.
• samodzielności przy posiłkach,
• radości tworzenia (zabawy plastyczne),
• piosenek i wierszyków
• badania otaczającego nas świata.
Tematyka prowadzonego przez nas nauczania wspomaga rozwój dziecka, stwarzając ku temu korzystne warunki. Obejmuje nie tylko elementy zajęć logopedycznych i logorytmicznych, ale także plastyczne oraz teatralne. Szybkość procesu adaptacyjnego zależy od indywidualnych możliwości dziecka, które są podstawą dla organizowania mu zajęć.
Etapy adaptacji przebiegają następująco:
• Rodzic/opiekun bierze udział w zajęciach wraz z dzieckiem
• Rodzic/opiekun przebywa na terenie pracowni, ale nie bierze udziału w zajęciach.
• Rodzic/ opiekun pozostawia dziecko na zajęciach.
Plan dnia:
10:00 – 10:45 Przywitanie, gimnastyka, zajęcia logopedyczne, muzyczne, ruchowe
10:45 – 11:00 Drugie śniadanie
11:00 – 11:30 Czytanie bajki / zabawa swobodna
11:30 – 12:00 Zajęcia tematyczne plastyczne,
12:00 – Odbiór dzieci
Zasady organizacyjne brania udziału w zajęciach:
• Dzieci przynoszą własne II śniadanie/podwieczorek (bez słodyczy!) i picie, w zamkniętym, opisanym pudełku/kubku.
• Dzieci nie są zmuszane do jedzenia, ale są zachęcane do samoobsługi. Jemy wszyscy razem przy stole. Pijemy w miarę potrzeb.
• Centrum zapewnia wodę mineralną niegazowaną i herbatę
• Dzieci przynoszą własne kapcie, pieluszki (jeżeli dotyczy) oraz ubranie do przebrania (można zostawić w opisanym worku na terenie Centrum).
• Z uwagi na częste zabawy z wodą bardzo proszę o to, aby w ubraniu do przebrania był zawsze komplet – wszystko na górę i na dół. Pomimo iż podczas tych zabaw używamy fartuszków, czasami zdarzają się wypadki.
• Bardzo proszę, aby ubrania były łatwe dla dzieci do ubierania (bez guzików, zatrzasków etc.) z uwagi na to, że ćwiczymy samodzielną obsługę w toalecie (w miarę możliwości samego dziecka).
• Dzieci nie są zmuszane do udziału w zajęciach zorganizowanych. Jeżeli nie mają ochoty na udział moga obserwować co się dzieje.
koszt: 40 zł (pojedyncze wejście), 140 zł (karnet miesięczny)
Obowiązują zapisy: 784 193 312, biuro@zakrzowska29.pl
dzieci: 2 – 4 lat
termin: czwartek, godz.: 10:00 – 12:00
Centrum Inicjatyw Wszelakich Zakrzowska 29
Centrum Inicjatyw Wszelakich Zakrzowska 29 to nowy adres na mapie Wrocławia, pod którym gwarantujemy dużą dawkę dobrej zabawy, wiedzy, ciekawych umiejętności i kreatywnego odpoczynku. Miejsce stworzone z myślą o dzieciach i dorosłych.
Tworzą je ludzie …
51-318 Wrocław
(w budynku Askot)
784 193 312
biuro@zakrzowska29.pl
http://www.zakrzowska29.pl