Zajęcia skierowane są zarówno do chłopców, jak i dziewczynek w wieku 5-10 lat. Każdy chętny może wziąć udział – nie obowiązują zapisy. Udział we wszystkich aktywnościach jest bezpłatny. Z kolei dorośli przez całe wakacje mogą wziąć udział w bezpłatnych zajęciach jogi w plenerze na terenach zielonych przed Westfield Arkadia.
W ubiegłorocznej edycji projektu „Piłkarskie soboty” wzięło udział kilkaset dzieci. Tym razem centrum handlowe Westfield Arkadia poszło o krok dalej i rozszerzyło ofertę zajęć o inne dyscypliny sportowe.
– Sport jest bardzo ważnym elementem rozwoju dzieci i młodzieży. Dlatego też postanowiliśmy przyczynić się do propagowania różnych dyscyplin wśród najmłodszych. Mamy nadzieję, że uda nam się zarazić ich miłością do aktywności na świeżym powietrzu. Organizowane przez nas wydarzenie skierowane jest do pociech w wieku 5-10 lat oraz ich rodziców – mówi Piotr Brzozowicz, dyrektor centrum handlowego Westfield Arkadia, i dodaje – Treningi przeprowadzane przez trenerów Legia Schools to nie tylko nauka techniki, ale także możliwość rozwijania koordynacji ruchowej oraz okazja do pierwszej rywalizacji, nie zapominając przy tym o dobrej zabawie.
Rozwój umiejętności pod okiem trenerów Legia Schools i animatorów
Podczas „Sportowych sobót” dzieci od 5. do 10. roku życia mają możliwość nabycia i rozwinięcia umiejętności w różnorodnych dyscyplinach sportowych. Treningi odbywają się na specjalnie zaaranżowanych boiskach na terenach zielonych przed Westfield Arkadia według następującego harmonogramu:
- 25 czerwca dzieci mogły rozwijać swoje zdolności w tenisie i piłce koszykowej w ramach Legia Tenis Schools i Legia Basket Schools,
- 2 lipca wszyscy chętni poznają podstawy snookera i piłki nożnej pod okiem trenerów z Legia Snooker Schools i Legia Soccer Schools,
- 9 lipca odbędą się zajęcia z pływania i badmintona w ramach szkółek Legia Swimming Schools i Legia Badminton Schools,
- 16 lipca wszystkie dzieci będą mogły wziąć udział w zabawach podwórkowych pod okiem instruktorów. Przygotowane na ten dzień atrakcje to m.in. giga jenga, chińczyk, memory, cymbergaj oraz aktywności na skakankach czy eco szczudłach,
- 23 lipca najmłodsi zostaną zaproszeni do gry w mini golfa na 9 torach z różnymi przeszkodami.
Co ważne, trenerzy Legia Schools dopasowują poziom zajęć do grupy – liczby, wieku i zaawansowania dzieci w ramach danej dyscypliny. W programie treningów znajdują się m.in. nauka przeprowadzania właściwej rozgrzewki wszystkich partii ciała, techniki podstawowych uderzeń i odbić (w zależności od dyscypliny), zasady „fair play” oraz nauka zasad funkcjonowania w grupie sportowej. W spotkaniach prowadzonych przez trenerów Legia Schools bierze udział także Miś Kazek, czyli oficjalna maskotka Legii. Zajęcia skierowane są zarówno do chłopców, jak i dziewczynek w wieku 5-10 lat. Każdy chętny może wziąć udział – nie obowiązują zapisy. Udział we wszystkich aktywnościach jest bezpłatny.
Projekt „Sportowe soboty” jest objęty patronatem Aleksandra Ferensa, burmistrza dzielnicy Śródmieście miasta stołecznego Warszawy oraz Krzysztofa Strzałkowskiego, burmistrza dzielnicy Wola miasta stołecznego Warszawy.
Aktywność (dla) dorosłych
Westfield Arkadia zaplanowało też moc atrakcji z myślą o dorosłych klientach centrum. 4 czerwca rozpoczął się cykl zajęć z jogi w plenerze. Ćwiczenia odbywają się w każdą sobotę o godzinie 10:00 na terenach zielonych przed Westfield Arkadia i potrwają do 27 sierpnia br. Prowadzi je Marcelina Sankowska z żoliborskiego studia Anya Yoga. Treningi, które trwają 60 minut, przeznaczone są dla wszystkich zainteresowanych, bez względu na stopień zaawansowania, a udział jest bezpłatny.
O Westfield Arkadia:
Westfield Arkadia, zlokalizowana przy al. Jana Pawła II 82, w Warszawie to największe centrum handlowe w Polsce. Na 118 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się około 260 lokali. Flagowe sklepy polskich i światowych marek, eleganckie restauracje i kawiarnie, kino, sala zabaw, centrum medyczne i klub fitness czynią ofertę bardzo bogatą i odpowiadającą na niemal wszystkie potrzeby klientów. Otwarty w 2004 roku obiekt na starcie odniósł komercyjny sukces, który trwa do dziś – Westfield Arkadia to „centrum pierwszego wyboru” dla prestiżowych brandów wchodzących na rynek polski. Wśród kluczowych sklepów znajdują się między innymi: Victoria’s Secret, Peek&Cloppenburg, Sephora, Douglas, Zara, H&M, Huawei, Xiaomi.
Westfield Arkadia jest przyjazne rodzinom – zewnętrzny plac zabaw, pokoje rodzinne wyposażone w przewijaki, mikrofalówki, miejsca z fotelikami do karmienia, specjalne podgrzewacze dla najmłodszych, zabawki mobilne to wszystko składa się na pokaźny wachlarz udogodnień dla tej grupy klientów.