Konkurs „Ogródki ze smakiem” kierowany jest do przedszkoli w całej Polsce. Jury konkursu wyłoni pięć przedszkoli, które otrzymają ogródki warzywne, a pięciu laureatów drugiego miejsca – mobilne miniogródki w donico-szklarniach. Nagroda główna obejmuje także eksperckie warsztaty z prowadzenia i pielęgnacji ogródka. Dwadzieścia placówek otrzyma natomiast pakiet narzędzi ogrodniczych i materiałów edukacyjnych do rozpoczęcia przygody z ogrodnictwem.
Celem konkursu i akcji „Ogródki ze smakiem” jest zachęcanie przedszkoli do zakładania ogródków, by poprzez doświadczenie dzieci mogły w nich lepiej poznawać świat natury i tym samym wypracowywać ekologiczne nawyki w przyszłości. Dwie poprzednie edycje akcji pokazały, że dzieci chętnie sięgają po warzywa i owoce, które osobiście pielęgnują. Dlatego organizatorzy akcji uważają, że ogródki warzywne to wyjątkowa forma edukacji i inspiracji zrównoważonych nawyków żywieniowych i kulinarnych wśród dzieci.
– Od dawna ważną sprawą dla Electrolux jest ekologia i podejmowanie licznych działań, które mają zabezpieczyć zdrowie planety, a dzięki temu zdrowie nas samych. Dlatego po raz trzeci inicjujemy ogólnopolski konkurs „Ogródki ze smakiem”, poprzez który chcemy uczyć i mówić dzieciom o przyrodzie, odpowiedzialności i szacunku dla natury, a także zachęcać do jedzenia warzyw i owoców. W tym celu z naszymi partnerami przygotowujemy także nowe materiały edukacyjne do wykorzystania podczas zajęć z dziećmi. – mówi Olga Głębicka, Senior Marketing Specialist, Electrolux Poland.
Jak przystąpić do konkursu?
Pierwszy etap konkursu trwa 21.03-11.04.2024 i zakłada:
- Wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który razem z zasadami i regulaminem konkursu dostępny jest na stronie ogrodkizesmakiem.pl
W formularzu należy przedstawić pomysły na wykorzystanie ogródka warzywnego w zajęciach edukacyjnych; wskazać optymalne miejsce na terenie placówki – osoba zgłaszająca powinna przesłać co najmniej 2 zdjęcia miejsca (w tym 1 szerokie ujęcie), w którym ma być założony ogródek, oraz zapewnić bieżącą, całoroczną opiekę nad ogródkiem, w tym dostęp do wody.
- Możliwość oddawania głosów na wybrane przedszkole na stronie konkursu – głosy na ulubione przedszkole można oddawać za pośrednictwem konta na portalu Facebook. Codziennie można oddać jeden głos, zapraszając do wsparcia placówki swojego dziecka znajomych i rodzinę.
Drugi etap konkursu trwa do 19.04 i zakłada wyłonienie zwycięzców. 30 przedszkoli
z największą liczbą głosów dostanie się do ścisłego finału i zostanie ocenionych przez jury konkursowe. Jury będzie zwracać uwagę na jakość zgłoszeń pod względem prezentacji pomysłów, jak i ich wartości merytorycznej z zakresu ekologii i promocji zdrowego odżywiania.
Do 17.06 będzie miał miejsce trzeci etap konkursu, czyli realizacja ogródków warzywnych i miniogródków w zwycięskich przedszkolach.
Patronem honorowym akcji jest PAN Ogród Botaniczny – Centrum Zachowania Różnorodności Biologicznej w Powsinie, partnerem merytorycznym Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – Państwowy Instytut Badawczy, a partnerami wspierającymi są Bank Żywności SOS w Warszawie, Fundacja TupTupTup, wydawnictwo Zielona Sowa oraz magazyn Bliżej Przedszkola. Po raz trzeci w promocję idei konkursu angażuje się Maja Popielarska.
Trzymamy za Was kciuki! Powodzenia!
Więcej informacji o akcji znajdziecie na www.ogrodkizesmakiem.pl