Kultura nauczania oparta jest na metodach podawczych. Stroną aktywną jest w tym podejściu nauczyciel, uczniom zaś przypada rola biernych odbiorców wiedzy. Celem tego podejścia jest możliwie wierne reprodukowanie podanej wiedzy, podczas gdy sukces jednostek i całych narodów zależy od kreatywności i innowacyjności, czyli od umiejętności odchodzenia od tego, co już wiemy. Dziś coraz więcej osób widzi, że tradycyjny model szkoły wyczerpał swoje możliwości i trzeba szukać nowych rozwiązań na miarę XXI wieku.
Odejście od kultury nauczania i przejście do kultury uczenia się nie jest łatwe, bo wymaga krytycznej refleksji, wizji i odwagi. Ale efekty są imponujące. Zadaniem nauczycieli przestaje być ciągłe nauczanie. Aby uczniowie mogli uczyć się w najefektywniejszej formie, czyli przez własną aktywność, nauczyciele muszą stworzyć im ku temu odpowiednie warunki…
O tym jak zacząć, co można zrobić już dziś, jak obudzić szkoły do zmiany opowie w otwartym wykładzie dr Marzena Żylińska
Prowadząca: Dr Marzena Żylińska jest metodykiem, prezesem fundacji BUDZĄCA SIĘ SZKOŁA, autorką wielu publikacji z zakresu neurodydaktyki. Jej fascynacji najnowszymi badaniami i odkryciami na temat pracy mózgu i uczenia się towarzyszy wierność wychowawczym poglądom Janusza Korczaka/
Dla kogo: nauczyciele , rodzice, studenci
Maksymalna liczba uczestników: 30
Zapisy: https://www.podyplomowka.edu.pl/szkolenia/quo-vadis-schola-od-kultury-nauczania-do-kultury-uczenia-sie
Należy kliknąć WYBIERZ TERMIN i podać dane kontaktowe:)