Królik i Misia
Królik i Misia

Planszówka Pod Szesnastką

Księgarnia Pod Szesnastką, Al. Daszyńskiego 16
🗺 mapa
📅 sobota 11.03.2017
Wstęp wolny
W pustyni i w puszczy
W sobotę, 11 marca 2017 roku, o godz. 12.00 zagramy w grę planszową „W pustyni i w puszczy” stworzoną na podstawie powieści Henryka Sienkiewicza

Zapraszamy do „Księgarni Pod Szesnastką”, przy ul. Daszyńskiego 16 w Krakowie.

Rozgrywka przeznaczona jest dla wszystkich chętnych, powyżej ósmego roku życia. Wstęp wolny.

Będziemy wdzięczni za wcześniejsze zgłoszenie udziału – pozwoli nam to przygotować odpowiednią ilość kompletów gry. Zgłoszenia przyjmujemy od 1 marca pod adresem pr@liberglob.pl

Żeby zagrać nie trzeba znać powieści „W pustyni i w puszczy”, a gra z pewnością do jej przeczytania zachęci.

Spotkanie związane jest z ukazaniem się  nowego wydania edukacyjnej gry planszowej „W pustyni i w puszczy”. Pierwsze wydanie (dostępne jedynie w bibliotekach i szkołach) spotkało się z ogromnym zainteresowaniem odbiorców. Okazuje się, że zastosowanie gry (a więc pozbawionej przymusu zabawy) daje w praktyce szkolnej ciekawe efekty i otwiera nowe możliwości.

Grę „W pustyni i w puszczy” przetestowało około 600 dzieci. Oto kilka interesujących spostrzeżeń, które przekazali nam nauczyciele i bibliotekarze:

Quiz Rodzinny Akademii Miasta Dzieci – ściągnij darmową grę dla całej rodziny!

Na czym polega gra? To proste! Losujesz zabawne pytania dzięki którym lepiej poznasz członków swojej rodziny lub dostajesz zadania do wykonania.

Ściągnij od nas karty podstawowe oraz dodatkowo zadania, karty dla maluchów lub nastolatków. Wydrukuj je, sklej ze sobą spód i wierzch kart, wytnij i graj! Dobrej zabawy!

  • zwycięzcami zostawały często osoby, które nie odnosiły na co dzień sukcesów na lekcjach języka polskiego – dzięki wygranej zyskiwały wiarę w siebie i motywację;
  • gra działała integrująco na grupę i pozwalała wciągnąć do zabawy osoby pozostające zwykle na uboczu, mniej popularne w klasie;
  • odniesiony sukces i zaciekawienie, jakie wywołała przyjazna grafika gry i wiedza, przekazana za pomocą QR kodów, skłoniły uczniów nielubiących czytać  do zapoznania się z książką;
  • bardzo spodobała się młodzieży, zaproponowana poprzez  platformę wiedzy, możliwość krytycznej lektury powieści, z uwzględnieniem jej kontekstu historycznego i konwencji literackich (pamiętajmy, że powieść ma ponad 100 lat).  Młodzi czytelnicy chętnie podejmowali dyskusje z autorem (na przykład na temat kolonializmu)

Przypominamy, że pod adresem www.sienkiewicz.promocjaksiazki.pl cały czas dostępna jest bezpłatna platforma wiedzy dotycząca książki Henryka Sienkiewicza i Afryki początku XX wieku.  Platforma, poprzez kody QR, jest zintegrowana z grą planszową. Jednak niezależnie od niej, w każdej chwili można sięgnąć po  przydatne informacje związane z lekturą, a nauczyciele mogą pobrać nowoczesne scenariusze lekcji.

W nowym wydaniu utrzymaliśmy  docenioną przez dzieci i bibliotekarzy, atrakcyjną szatę graficzną oraz wysoką jakość i trwałość gry. Na życzenie polonistów, do kompletów dodaliśmy karty pytań i odpowiedzi, które – w formie zabawy – umożliwiają szybkie sprawdzenie i utrwalenie znajomości lektury. Na podstawie doświadczeń testujących nauczycieli, zaproponowaliśmy nowe pomysły na wykorzystanie podczas lekcji elementów gry, stanowiących zawartość pudełka.

 

393 ocen
4.99
dodaj ocenę
×
zapis na newsletter - prezent
Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo! wybierz eBook dla siebie
zapis na newsletter - prezent