Kolejne odcinki, przygotowywane przez ekspertki – Agnieszkę Ballę, psycholog i pedagog z wieloletnim doświadczeniem oraz dr Zuzannę Jastrzębską-Krajewską (Pani Zuzia), doktor nauk społecznych, od lat zajmującą się edukacją matematyczną najmłodszych – można oglądać na kanale Dziecko się Liczy na YouTube. Akcja Dziecko się Liczy to pierwsza w Polsce kampania społeczno-edukacyjna, która poprzez muzykę i matematykę wspiera dzieci i młodzież w ich zdrowym oraz prawidłowym rozwoju emocjonalnym. Jednym z głównych celów przyświecających akcji jest dostarczanie rodzicom, nauczycielom, a także opiekunom najmłodszych, prostych i przystępnych materiałów merytorycznych oraz niezbędnych informacji i narzędzi pomocnych we wspieraniu ich zdrowego i prawidłowego dorastania, poznawania emocji, radzenia sobie z nimi oraz odkrywaniu tego wszystkiego, co naprawdę liczy się w życiu. Kampania wystartowała na początku grudnia br., a patronat nad nią objęła Fundacja Świętego Mikołaja.
Program „Jak być, by być?” jest przygotowywany w formie tematycznych odcinków, w których ekspertki akcji poruszają różne tematy związane z dziećmi i ich prawidłowym rozwojem emocjonalno-psychicznych we współczesnym świecie. Tematy poszczególnych odcinków jednocześnie odzwierciedlają fundamenty kampanii, które są skupione na osobie dziecka i jego znaczeniu w społeczeństwie, podkreślając jednocześnie wyzwania, z którymi obecnie musi mierzyć się każdy młody człowiek, oraz na wszystkim tym, co naprawdę liczy się w życiu. Pierwsze odcinki można zobaczyć już na kanale akcji w serwisie YouTube.
Od wielu lat moją rolą jako Pani Zuzi jest edukacja matematyczna najmłodszych poprzez wykorzystanie codziennych sytuacji życiowych oraz muzyki. Udział, w roli ekspertki merytorycznej w najbardziej muzycznej kampanii o emocjach i rozwoju dzieci, jaką jest Dziecko się liczy, to dla mnie spełnienie marzenia o połączeniu nauczania, muzyki, matematyki, emocji i wpleceniu tego w trudną obecnie codzienności dorastającego młodego człowieka. Mam nadzieję, że wspólnie z pozostałymi ekspertami akcji dostarczymy zarówno dzieciom, jak i ich rodzicom oraz opiekunom, ale też nauczycielom, mądrych i przydatnych narzędzi do wspierania najmłodszych i pomagania im w znalezieniu najlepszej dla nich drogi zdrowego rozwoju i odkrycia tego, co naprawdę jest ważne w życiu – mówi dr Zuzanna Jastrzębska-Krajewska, doktor nauk społecznych, która od lat zajmuję się edukacją matematyczną najmłodszych wykorzystując codzienne sytuacje życiowe oraz edukację muzyczną.
Jednym z pierwszych merytorycznych materiałów dostępnych w ramach kampanii, który jest źródłem cennej wiedzy o psychice i emocjach najmłodszych oraz skutecznych technikach przekazywania im wiedzy, jest ebook pt. „Dlaczego emocje i matematyka są tak ważne w prawidłowym rozwoju dzieci?”. To obszerne opracowanie o tym, jak wyglądają poszczególne stadia rozwoju poznawczego najmłodszych i jak w tym wszystkim może przydać się matematyka, ale przede wszystkim zawierające jasne wskazówki, jak wspierać dziecko, by się liczyło. Ebook można otrzymać dzięki subskrypcji newslettera kampanii. Zarówno strona akcji, newsletter, jak i jej profile w mediach społecznościowych będą wypełnione poradnikami, nagraniami, ćwiczeniami, grami, łamigłówkami, materiałami do pobrania i informacjami o różnych wydarzeniach, z których każde będzie przydatnym narzędziem do wspierania zdrowego rozwoju psychicznego dziecko.
Jako osoba od ponad 25 lat dbająca o prawidłowy rozwój emocjonalny dzieci jestem dumna, że mogę być częścią przedsięwzięcia, które w centrum uwagi stawia właśnie młodego człowieka, z jego lękami, obawami i problemami wynikającymi z ilości bodźców, wyzwań i sprzecznych komunikatów, których dostarcza mu współczesny świat. Cieszę się, że do dotarcia do świadomości nie tylko najmłodszych, ale też osób odpowiedzialnych za ich edukację i wychowanie, użyto właśnie muzyki. I to w wydaniu, które wypełnia lukę w dostępnych tego typu nośnikach przekazu, które dedykowane są obecnie albo dzieciom w wieku przedszkolnym albo już nastolatkom. Album muzyczny, który oprócz materiałów merytorycznych, których mam przyjemność być współautorką, jest brakującym ogniwem w efektywnej edukacji wspierającej emocjonalny i psychicznych rozwój dziecka – dodaje Agnieszka Balla, psycholog i ekspert kampanii „Dziecko się liczy”.
Kurs online - Jak zachęcić dziecko do nauki
Czy i jak motywować dzieci
Nie ma jednego powodu, dla którego dziecko nie chce się uczyć i dlatego nie ma jednej prostej recepty na zmotywowanie go do nauki. Na edukację trzeba spojrzeć szerzej, w kontekście całej rodziny. Zapnijcie pasy! Ten kurs to prawdziwa szybka rodzinna edukacyjna rewolucja!
W ramach kampanii głos o tym co się liczy w życiu dziecka został oddany również najmłodszym, którzy w jasny sposób będą przedstawiać to, co dla nich ważne. Z myślą o dzieciach będą również udostępniane dedykowane dla nich materiały przygotowywane przez ekspertów merytorycznych akcji, których grono będzie stale powiększane.
Głównym elementem pierwszej edycji akcji „Dziecko się liczy” jest album, składający się z 12 utworów muzycznych, wykonywanych nie tylko przez dzieci, ale też znanych i lubianych przez różne pokolenia artystów. Pierwszy singiel ukaże się 15 stycznia 2025 roku. Już teraz, w sieci pojawił się spot prezentujący ideę kampanii – „Dziecko się liczy” – Muzyka, która łączy. Matematyka, która nie dzieli. Akcja, która pokazuje, co się liczy! – oraz fundamentalne wartości, które będą wybrzmiewać we wszystkich działaniach, materiałach oraz edycjach akcji: link do spotu. Patronat nad kampanią objęła Fundacja Świętego Mikołaja.
Pomysłodawcą akcji jest zespół wydawnictwa Karty Grabowskiego – firmy, która od lat wspomaga najmłodszych w ich codziennych zmaganiach z nauką i uczy edukatorów, jak mogą wspierać je nie tylko w nauce matematyki, ale też rozpoznawaniu i radzeniu sobie z trudnymi emocjami – kartygrabowskiego.pl.
Więcej informacji o kampanii na stronie dzieckosieliczy.pl oraz w mediach społecznościowych kampanii.