Rozpoczął się Europejski Tydzień Profilaktyki Raka Szyjki Macicy, a wraz z nim wyjątkowa akcja edukacyjna, Pink Lips Project. Jej zadaniem jest budowanie świadomości na temat choroby i zachęcanie do podejmowania działań prewencyjnych, umożliwiających szybkie wykrycie zmian oraz zwiększających szansę na pełny powrót do zdrowia. Aktualnie niechlubne statystki wskazują, że tylko w naszym kraju ta podstępna choroba dotyka około 3 000 kobiet i każdego dnia jest ona przyczyną śmierci aż 5 z nich. Na całym świecie zdiagnozowanych jest niemal 1,5 miliona przypadków.
W 2020 roku z tym niezwykle ważnym przekazem organizatorom oraz partnerom wydarzenia udało się dotrzeć łącznie do setek tysięcy rodaków. Akcję propagowały również indywidualne osoby, malując usta na różowo i udostępniając zdjęcia na swoich social mediach. Poprzednią edycję wspierała też m.in. Galeria Katowicka, która w tym roku znów chętnie włączyła się w projekt.
– Galeria Katowicka od zawsze stara się być blisko katowiczan oraz wspierać wartościowe i ważne inicjatywy. Dlatego też ponownie zaangażowaliśmy się w Pink Lips Project. Tegoroczna odsłona przedsięwzięcia jest szczególna, ze względu na panującą pandemię COVID-19, która od dłuższego czasu pozostaje tematem numer jeden na arenie międzynarodowej. Inicjatywa IFMSA-Poland to świetny sposób, by zwrócić uwagę na istnienie innego, bardzo istotnego problemu, jakim jest wciąż wysoka zachorowalność na raka szyjki macicy – mówi Anna Szczerkowska, Marketing Manager Galerii Katowickiej. Mamy nadzieję, że za sprawą strategicznej lokalizacji naszego obiektu, towarzysząca akcji idea wybrzmi jeszcze mocniej – dodaje.
Fasada Katowickiej będzie podświetlona na różowo przez cały tydzień, w dniach 18-24 stycznia. Organizatorem akcji Pink Lips Project jest Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland.
Open Media PR
Agencja Open Media Public Relations świadczy kompleksowe usługi z zakresu promocji produktów i usług w mediach tradycyjnych (prasa, radio, TV), Internecie i mediach społecznościowych. Agencja specjalizuje się w obsłudze segmentu dziecięcego (producenci sprzętów, zabawek i odzieży …
30-383 Kraków
12 268 97 50, fax. 12 260 91 67
biuro@openmedia.pl
http://www.openmedia.pl