Fisher Price
rysuj

Druga edycja największego w Polsce konkursu programistycznego dla dzieci i młodzieży zakończona – w zawodach wzięło udział ponad 20 000 młodych programistów

📅 środa 27.11.2024 do sobota 30.11.2024
Gigathon
W sobotę, 23 listopada odbył się finał Gigathonu – największego konkursu programistycznego dla dzieci i młodzieży w Polsce. Rywalizacja między uczestnikami w kategoriach wiekowych 7-9, 10-12, 13-15 i 16-18 wystartowała w kwietniu, a w 4 etapach zgromadziła ponad 20 000 uczestników.

Finalny pojedynek ponownie na Politechnice Warszawskiej

film

Finałowe zmagania, które kolejny raz odbyły się na terenie Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, nie tylko dostarczyły emocji uczestnikom i ich rodzicom, ale stanowiły również inspirację dla wszystkich śledzących zmagania. W finale wzięło udział stu najlepszych uczestników, po 25-ciu w każdej z grup. Najmłodsi programiści rywalizowali w świecie Minecrafta, uczestnicy w wieku 10-12 realizowali projekty w Scratchu, a najstarsi mogli wybrać zadanie spośród trzech programów: C#, C++ oraz Python.

Dzięki wsparciu firmy Komputronik – sponsora głównego wydarzenia, uczestnicy mieli szanse na wygranie konsol Xbox Series X, tabletów, smartwatchy oraz telefonów marki Samsung. Dodatkowo każdy z laureatów otrzymał paczkę książek dot. programowania od Wydawnictwa HarperCollins Polska i roczny voucher na kurs w szkole Gigantów Programowania.

Coraz większe zainteresowanie konkursem i tematyką programowania

To dopiero druga edycja, a w konkursie wzięło udział ponad 20 tysięcy uczestników, co może świadczyć o rosnącym zainteresowaniu nauką programowania wśród dzieci i młodzieży. Skala konkursu pokazuje, że młode osoby coraz częściej w wolnych chwilach zajmują się tworzeniem własnych programów, aplikacji i gier komputerowych.

Dawid Leśniakiewicz, współzałożyciel szkoły Giganci Programowania – organizatora Gigathonu w kilku słowach podsumował wydarzenie:

“Ostatni etap II edycji Gigathonu sprawił, że ponownie jestem pod dużym wrażeniem poziomu jaki zaprezentowali finaliści. Niektóre projekty były naprawdę znakomite i śmiało mogę stwierdzić, że poziomem zaawansowania przypominały prace zawodowych programistów. Ponad dwadzieścia tysięcy uczestników świadczy o rosnącej popularności programowania wśród dzieci i młodzieży, co niezwykle nas cieszy. Konkurs to doskonała okazja, aby młodzi programiści mogli wykorzystać wiedzę i umiejętności w sposób praktyczny. Coraz większe zainteresowanie udowadnia nam, że warto kontynuować naszą inicjatywę, dlatego nie zatrzymujemy się i od razu zaczynamy przygotowania do III edycji Gigathonu”

Laureaci w kategorii 7-9 (Minecraft)

  • I miejsce – Grzegorz Opuchlik z Jaworzna
  • II miejsce – Gniewosz Gwiazdowski z Łochowic
  • III miejsce – Hanna Migalska z Krakowa
  • Wyróżnienie – Filip Lewańczyk ze Świnoujścia

Laureaci w kategorii 10-12 (Scratch)

Zabieram dzieci z sieci

Kurs dla rodziców cyfrowych dzieci

Nauka zdalna spowodowała, że twoje dziecko nie odchodzi od komputera nawet w wolnym czasie? Czujesz się bezsilny jako rodzic? Nie wiesz, gdzie wytyczyć granice i jak je egzekwować? Chciałbyś nawiązać z dzieckiem konstruktywny dialog na temat używania mediów elektronicznych?

Ten kurs jest właśnie dla ciebie!

  • I miejsce – Jeremiasz Smaga z Łodzi
  • II miejsce – Rafał Sobolewski z Zielonej Góry
  • III miejsce – Artur Sukiasyan z Bydgoszczy
  • Wyróżnienie – Marcin Wysowski z Częstochowy

Laureaci w kategorii 13-15 (C++, C# oraz Python)

  • I miejsce – Konrad Chrząszczak z Katowic (Python)
  • II miejsce – Mateusz Wróblewski z Siewierza (Python)
  • III miejsce – Filip Zdebik z Tarnowskich Gór (C#)
  • Wyróżnienie – Jan Juszczyk z Krakowa (C++)

Laureaci w kategorii 16-18 (C++, C# oraz Python)

  • I miejsce – Mateusz Wojda z Krakowa (Python)
  • II miejsce – Szymon Bamberski z Łodzi (Python)
  • III miejsce – Marcel Kosmala z Wrocławia (C#)
  • Wyróżnienie – Mikołaj Lubiak z Ostrołęki (C++)

Gigathon

Giganci Programowania składają wszystkim finalistom najszczersze gratulacje i życzą powodzenia w dalszym rozwijaniu kompetencji cyfrowych. Więcej informacji na temat wydarzenia, można znaleźć na oficjalnej stronie Gigathonu: https://www.gigathon.pl/.

Sponsorem głównym konkursu i fundatorem sprzętu elektronicznego jest firma Komputronik.

Patronami honorowymi wydarzenia są: Minister Edukacji, Ośrodek Rozwoju Edukacji oraz prezydenci wybranych miast w Polsce[1].

Patronat medialny nad konkursem objęli: Antyweb, CD Action, CD Action Family, Komputer Świat, Miasto Dzieci oraz Radio Nowy Świat.

[1] Pełna lista patronatów Prezydentów Miast dostępna jest na stronie www.gigathon.pl

769 ocen
4.99
dodaj ocenę
×
zapis na newsletter - prezent
Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo! wybierz eBook dla siebie
zapis na newsletter - prezent