Teatr Bunszali i Teatr Gdynia Główna zapraszają na premierę spektaklu:
(trochę inna historia)
w reżyserii: Piotra Srebrowskiego
wtorek, 2 maja 2017godz. 12:00 – 13:00
Czy cukierki są rozwiązaniem na wszystkie problemy? Czy Wilka da się oswoić? Czy władza oznacza bezkarność? W trochę innej historii Czerwonego Kapturka bohaterowie będą musieli znaleźć odpowiedzi na te pytania.
W bajce ożywiony świat formy rodzi się z elementów garderoby i słodyczy. W lumpeksie kulturowych przebrań, z którego skonstruowany jest każdy z bohaterów, wcale nie jest tak łatwo zrozumieć, co jest dobre, a co złe, co ważne, a co nieistotne. Cukierkowy – wyimaginowany świat małej dziewczynki musi zderzyć się z nieco bardziej gorzką rzeczywistością lasu, którym Gajowy nie opiekuje się, jak powinien. Stereotypowe postrzeganie Wilka, wcale nie pomaga rozwiązać tych wszystkich problemów.
Informacje o twórcach:
Piotr Srebrowski – aktor, lalkarz, reżyser, absolwent PWST w Krakowie, Filia we Wrocławiu na Wydziale Lalkarskim, Prezes Fundacji Sopot Centralny; od 2011 roku związany z Trójmiastem, gdzie zrealizował kilkanaście premier; współpracował m. in. z Teatrem Stajnia Pegaza, Teatrem Miniaturą, Gdyńskim Centrum Kultury, sceną SAM i FSC, Teatrem Stacja Szamocin, Teatrem BRO, Filharmonią Bałtycką; reżyser m.in. spektaklu „Wielkie ciasto” w Teatrze Gdynia Główna, za który został uhonorowany Nagrodą Artystyczną Prezydenta Miasta Gdyni Galion Gdyński w kategorii debiut artystyczny.
Monika Bartoszewicz – Absolwentka Filologii Polskiej (spec. teatralnej i pedagogicznej), Zarządzania Instytucjami Artystycznymi na Uniwersytecie Gdańskim. Współtworzyła teatry offowe i studenckie takie jak Teatr Feta, Teatr Powstał, Teatr Lustra Strona Druga, Maybe Theater Company. Animatorka wydarzeń kulturalnych (m.in. London Bloomsbury Festival) uczestniczka projektów teatralnych (Liverpool Broochacha Festival, Theatre Project Skamander, Alice Station 1). Jako performerka występowała w spektaklach Sopockiego Teatru Tańca („Natura”,”Dali”) czy happeningach grupy JustLanded. Od lat jako aktorka związana jest z teatrami małych form dla dzieci.
Patrycja Pośpiech – Studiowała Architekturę wnętrz na ASP w Gdańsku, Edukację artystyczną w zakresie sztuk plastycznych na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim i Zarządzanie instytucjami artystycznymi na Uniwersytecie Gdańskim. Współpracowała z Teatrem Wybrzeże przy spektaklu „Faraon” oraz Teatrem Dramatycznym w Białymstoku przy spektaklu „Antyhona”, a także Teatrem Węgajty i Parrabbola Theatre z Londynu. Jest prezesem i aktorką anglojęzycznego Maybe Theatre Company, z którym zrealizowała spektakle „100”, „Red”, „Lucie” i „Henna Night”. Śpiewa w Chórze Kameralnym „441 Hz” z Gdańska.
Monika Ostrowska – Studiowała architekturę wnętrz na Politechnice Białostockiej i Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. W 2013 roku prezentowała projekt na Festiwalu Scenografia 6D. Sześć wymiarów Scenografii. Jest współautorką scenografii do spektaklu „Remus” Miejskiego Teatru Miniatura, który w 2015r pojawił się na Festiwalu Scenografii Polskiej, na którym to festiwalu, zdobył wyróżnienie przyznane w konkursie o Nagrodę Scenograficzną im. Jerzego Moskala na III Festiwalu Nowej Scenografii w Katowicach. Pracowała nad projektami do scenografii i kostiumów do przedstawień teatralnych,reklam i do etiud filmowych – w tym prezentowanego w 2015 w Konkursie Młodego Kina na Festiwalu Filmowym w Gdyni „Rap Braders”. Od listopada 2014 pracowała jako asystent scenografa w Operze Bałtyckiej. Obecnie jako asystent scenografa, kostiumograf i scenograf w tymże teatrze.
Max Kohyt (F.A.T.E.) – ur. w Wejherowie, mieszka w Gdańsku; absolwent muzykologii Wydziału Teologicznego KUL w Lublinie; od 2007 związany z Operą Bałtycką w Gdańsku. Od końca lat osiemdziesiątych związany z muzyką współczesną. Muzyk sesyjny i kompozytor. Zajmuje się opracowaniem muzycznym spektakli teatralnych. Współpracuje z artystką wizualną Katarzyną Podporą. Jego główną pasję jest muzyka eksperymentalna, elektroniczno-akustyczna. W swoich utworach odnosi się do takich kompozytorów takich jak: Pierre Boulez, John Cage, David Sylvian, Elżbieta Sikora, Olivier Messiaen. Pracuje również nad indywidualnymi projektami. W maju br. skomponował muzykę do spektaklu „Pinokio” w reżyserii Rafała Matusza, Teatr dramatyczny im. Ludwika Solskiego w Tarnowie.
Czerwony Kapturek
(trochę inna historia)
wg autorskiej wersji
scenariusz i reżyseria: Piotr Srebrowski
wykonanie: Monika Bartoszewicz, Patrycja Pośpiech
scenografia: Monika Ostrowska
muzyka: Max Kohyt
Teatr Bunszali i Teatr Gdynia Główna
Bilety: 20 zł
Rezerwacja:
tel. 58 351 15 12
kom. 600 306 634; 600 306 632
sprzedaż online: http://teatrgdyniaglowna.interticket.pl/
Teatr Gdynia Główna
Plac Konstytucji 1, 81-354 Gdynia,
Dworzec PKP Gdynia Główna (peron -1)
www.teatrgdyniaglowna.pl
www.facebook.com/TeatrGdyniaGlowna
Teatr Gdynia Główna
Teatr Gdynia Główna to nowo powstałe miejsce rozwoju twórczego mieszczące się w podziemiach Dworca Głównego PKP. Jest to interdyscyplinarny przystanek artystyczny, na który składają się: Teatr Gdynia Główna, Pęd Sztuki. Galeria, Poczekalnia Idei.Realizują one trzy …
Dworzec PKP Gdynia Główna (poziom -1)
58 351 15 12; 600 306 634; 600 306 632
teatr@teatrgdyniaglowna.pl
http://www.teatrgdyniaglowna.pl/pl/node/6