Spektakl wg Pierre’a Gripariego
bajkowy debiut reżyserski Ewy Ignaczak
27 listopada godz. 12
Bajka o Pipo to uniwersalna opowieść o dorastaniu, przemijaniu, wierności sobie i sile przyjaźni.
Spektakl, w którym nie brakuje żywego tempa, urokliwej scenografii, a przede wszystkim dobrej zabawy, może być wspaniałą rozrywką dla całej rodziny.
Forma spektaklu ruchomego pozwoli młodym widzom doświadczyć bliskiego obcowania ze sztuką i przekonać się, że granice wyobraźni sięgają znacznie dalej niż można by przypuszczać.
Informacje o twórcach:
Ewa Ignaczak – reżyserka teatralna, scenarzystka, animatorka kultury, absolwentka Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Założycielka Sceny Teatralnej Żak w Gdańsku, Sceny na Piętrze w Elblągu oraz Teatru Stajnia Pegaza, z którym zrealizowała ponad 40 premier. W 2003 roku założyła Sopocką Scenę Off de BICZ. Pomysłodawczyni i organizatorka licznych projektów teatralnych, polskich jak i zagranicznych. Laureatka wielu festiwali w kraju i zagranicą. Dyrektor i współzałożycielka Teatru Gdynia Główna.
Ida Bocian – aktorka, reżyserka, scenarzystka, animatorka kultury. Absolwentka warszawskiej Akademii Teatralnej. Aktorka Teatru Stacja Szamocin, Teatru Stajnia Pegaza, Teatru Off de BICZ oraz Teatru Gdynia Główna. Prezes Fundacji Klinika Kultury, dyrektor i współzałożycielka Teatru Gdynia Główna.
Łukasz Dobrowolski – absolwent South Baltic Academy of Independent Theatre. Od 2014 roku aktor Teatru Gdynia Główna, gdzie występuje w spektaklach w reżyserii Ewy Ignaczak: „Epitafium dla władzy” wg „Cesarza” R. Kapuścińskiego, „Co się przyśniło Gregorowi, że zaspał” wg „Przemiany” F. Kafki i „Pomiędzy” wg „Ślubu” W. Gombrowicza.
Bartłomiej Sudak – aktor, muzyk, wokalista, absolwent Lart StudiO i Studium Wokalno-Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. Występował na scenach m.in. Teatru Żydowskiego, Teatru Roma w Warszawie, Teatru Dramatycznego w Elblągu, Teatru Muzycznego w Gdyni. Związany przede wszystkim wokalnie z Warszawą (członek m.in. chóru Sienna Gospel Choir) i teatralnie z Trójmiastem. Można go zobaczyć w trójmiejskich spektaklach Ała Rzeczywistośc czy Disco Polo – wieczór poezji śpiewanej. W Teatrze Gdynia Główna można go zobaczyć w spektaklu ” Pomiędzy” wg „Ślubu” W. Gombrowicza w reżyserii Ewy Ignaczak oraz w spektaklu dla dzieci „Tymoteusz Rym Cim Cim” inspirowanego sztuką Jana Wilkowskiego w reżyserii: Luby Zarembińskiej.
Fragmenty recenzji:
[…] niezwykle udany „debiut” Ewy Ignaczak, która pierwszy raz reżyseruje sztukę dla dzieci. I jak to w przypadku wielu jej przedstawień – jest dynamicznie, kolorowo i często absurdalnie. Trójka aktorów – Ida Bocian, Bartłomiej Sudak i Łukasz Dobrowolski grają na bardzo wysokim, równym poziomie, swobodnie wchodzą w interakcje z dziećmi, które chwilami wyprzedzają fabułę i wtrącają się w przebieg spektaklu. Bocian i Sudak wcielają się w różne postaci, i robią to tak sprawnie, że z czasem nawet dzieci nabierają się, że gra je ktoś inny. Inscenizacja oparta jest na symbolu: smutek to wylewana woda, a stół staje się koniem. Wszystko ożywa dzięki i dla dziecięcej wyobraźni.
Katarzyna Gajewska – Dziennik Teatralny Trójmiasto
[…] Brak posiadania dziecka, bezpowrotnie uciekający czas dzieciństwa, tęsknota za nieobecnymi rodzicami, strach i nieoczekiwane zmiany w życiu – między innymi tak trudne tematy pojawiają się w bajce dla dzieci, którą oferuje najmłodszym widzom Teatr Gdynia Główna[…]
[…]Ten niejako „spektakl drogi” to atrakcyjna forma dla dzieci, zwłaszcza kilkuletnich, które zazwyczaj szybko się nudzą. Podczas premierowego spektaklu niektóre były tak poruszone, że nie czując granicy między aktorem a widzem, mówiły do postaci z bajki. Doradzały przebieg przedstawienia i komentowały poszczególne sceny. Ich wyobraźnia wykreowała rzeczywistość.[…]
Marzena Bakowska – Radio Gdańsk
Wędrówka wydaje się być głównym motywem bajki, pozwalającym na wyróżnienie takich cech bohaterów, jak odwaga, wytrwałość czy pomysłowość. Przy okazji docenione zostają wartości, jak dotrzymywanie obietnic, wzajemna miłość i szacunek, uważność na drugą osobę przy zachowaniu własnej indywidualności. Mamy zatem cały zbiór pozytywnych komunikatów niezbędnych do wychowywania dzieci i utrzymywania właściwych relacji z innymi. Wędrówka symbolizuje zatem proces dojrzewania, który wielu dzieciom kojarzy się z czymś niewygodnym i niepotrzebnym, potem przez pewien okres traktują dojrzewanie w kategoriach przyjemnych korzyści, by jako zupełnie dorośli wspominać już tylko dzieciństwo, co w przedstawieniu zostało odpowiednio opowiedziane.
Katarzyna Wysocka – Gazeta Świętojańska
Bajka o księciu Pipo i jego czerwonym koniku
wg Pierre’a Gripariego
reżyseria: Ewa Ignaczak
obsada: Ida Bocian, Łukasz Dobrowolski, Bartłomiej Sudak
światło i opracowanie muzyczne: Marzena Chojnowska
Teatr Stajnia Pegaza
Patronat medialny: Trójmiasto.pl; Radio Gdańsk; Czasdzieci.pl; Together Magazyn
27 listopada 2016 godz. 12:00
Bilety: 20 zł
Rezerwacja:
tel. 58 351 15 12
kom. 600 306 634; 600 306 632
sprzedaż online: http://teatrgdyniaglowna.interticket.pl/
www.facebook.com/TeatrGdyniaGlowna
Teatr Gdynia Główna
Teatr Gdynia Główna to nowo powstałe miejsce rozwoju twórczego mieszczące się w podziemiach Dworca Głównego PKP. Jest to interdyscyplinarny przystanek artystyczny, na który składają się: Teatr Gdynia Główna, Pęd Sztuki. Galeria, Poczekalnia Idei.Realizują one trzy …
Dworzec PKP Gdynia Główna (poziom -1)
58 351 15 12; 600 306 634; 600 306 632
teatr@teatrgdyniaglowna.pl
http://www.teatrgdyniaglowna.pl/pl/node/6