DZIEWCZYNKI I PANI NAUCZYCIELKI” W WYKONANIU KLASY O
PROWADZĄCY: Iwona Derkacz, uczniowie grupy oddziału przedszkolnego „0”
MIEJSCE: Sala gimnastyczna Szkoły Podstawowej nr 1 w Polkowicach
CEL GŁÓWNY: – Kształtowanie postawy składania życzeń kobietom małym i dużym
CELE OPERACYJNE: – uczeń zna piosenkę „Chodzi marzec czarodziej”, „Rozśpiewany blok”, „Nasze uszy słyszą świat”, „Przedszkole pod topolą”
– uczeń pamięta o „Święcie kobiet”
– uczeń potrafi wykonać upominek dla solenizantek
– potrafi tańczyć Koziorajkę
FORMA: indywidualna, zbiorowa, w parach
POMOCE: słoiczki z kwiatkami, syntezator, nagranie melodii piosenek „Marzec czarodziej”, „Rozśpiewany blok”, „ Nasze uszy słyszą świat”, „Przedszkole pod topolą”,
rekwizyty: kapelusz, okulary, torebka, tabliczka z napisem „Koncert życzeń”, melodia „Sto lat”, „Melodia Moniki”, wiersze ułożone przez nauczyciela, nagranie melodii Koziorajki
METODY: wiersz, pokaz, piosenka
PRZEBIEG:
Dziecko I: Jest taki jeden dzień w roku
Gdy łza się kręci w oku.
Dziecko II: To święto Pani, babci i Mamy
oraz dziewczynek, które kochamy.
Dziecko III: Kobietę rozpoznać łatwo
To coś zupełnie prostego.
Każda osoba nie będąca kolegą mężczyzną
Jest z całą pewnością kobietą kolego.
Kobietą jest każda mama ( dwie dziewczynki w przebraniu prezentują mamę i córkę,
idą przez środek sali)
Każda ciocia Jasia ( w przebraniu cioci dziewczynka wychodzi na środek sali)
Dziecko IV: Aha to każda babcia jest kobietą (w przebraniu babci dziecko idzie przed uczniami kl. I- III)
Każda pani w szkole ( w przebraniu nauczyciela prezentuje się dziecko)
Za kobietę muszę uznać
Swoją siostrę Olę. (w przebraniu siostry Oli prezentuje się przed uczniami klas I – III).
Razem chłopcy:
Kobietami są tak samo wszystkie koleżanki
Od Halinki piegowatej do szczerbatej Anki (dwie dziewczynki przechodzą przed uczniami klas I – III)
Dziecko II: O tym ważnym święcie dobrze pamiętam
I dla naszych miłych gości
Koncert życzeń damy.
Dziecko V: Zdrowia, szczęścia i słodyczy
Wszystkim Paniom chłopcy życzą.
Dziecko VI: Dziewczynki to śliczne koleżanki,
Jak pierwiosnki i sasanki,
Rozśpiewane jak skowronki
Co zwiastują wesołe dzionki.
Dziecko I: Wszystkie dziewczynki i panie muzyczny upominek dostaną pt.: „Rozśpiewany blok”
Dzieci śpiewają piosenkę
„Rozśpiewany blok”
I. Gdy zostaję w domu sam,
wtedy własny koncert mam,
bo z każdego kącika
wyskakuje muzyka.
Ref.: Stuka okno, skrzypią drzwi,
każda rura śpiewa mi,
w kranie słychać gruby głos,
i za ścianą kicha koś?
Stuka okno, skrzypią drzwi,
Każda rura śpiewa mi,
Szczeka pies i miauczy kot
Rozśpiewany jest nasz blok.
II. Gdy zostaję w domu sam,
to muzykę sobie gram.
Siedzę sobie cichutko,
Łapię nutkę za nutką.
Ref.: Stuka okno….
Dziecko VII:
Kobietki jesteście jak wesołe nutki,
Co lubią tańczyć
I czarować w słońce wasze smutki.
Dziecko II: Melodię Moniki na syntezatorze wyczaruje Dominika.
Dziecko VIII: Chcesz chłopczyku
Dać kobiecie kwiat
W nasz czarodziejski
Zajrzyj świat.
Dziecko IX: Pokłoń się czarodziejowi
By wiosnę do nas zaprosił.
Dzieci śpiewają piosenkę
„Marzec czarodziej”
Chodzi marzec – czarodziej,
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus – pokus:
i już pączki na patyku
i już trawka na śnieżniku.
Och , ten marzec – czarodziej!
Chodzi marzec – czarodziej,
Po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus – pokus:
słońce rzuca swe błyskotki,
że aż mruczą bazie -kotki
Och, ten marzec -czarodziej!
Chodzi marzec – czarodziej,
po chmurach, po lodzie.
Aż tu nagle hokus – pokus :
przez kałuże skaczą kaczki,
żółte kaczki – przedszkolaczki .
Och, ten marzec – czarodziej!
Dziecko X: W poniedziałek pomyślności,
a we wtorek kosz radości
Wypełniony życzeniami, całuskami i sercami.
Dziecko I: Wszystkim kobieto małym i dużym
1000 uśmiechów w piosence „Przedszkole pod topolą” przesyłamy.
Dzieci śpiewają piosenkę
„Przedszkole pod topolą”
I. Są na świecie ogromne wieżowce,
autostrady i duże ulice,
tyle domów,
i mieszkań, i ludzi,
że paluszków nie starczy, by zliczyć.
Ale jedno jest przedszkole pod topolą –
to przedszkole, w którym zawsze jest wesoło,
tu gdzie każde dziecko śmieje się do dziecka
i gdzie uśmiech tak się toczy jak piłeczka.
II. Są przedszkola jak chatki z piernika,
okna mają wesołe jak słońce,
a w ogródkach
drewniane koniki
i huśtawki na wietrze tańczące.
Ale jedno jest przedszkole pod topolą…
Dziecko XI: W środy, czwartki precz zmartwienia
W piątki jak najmniej strapienia
A w soboty i w niedziele
Chłopcy życzą czasu wiele
Na spacerach godzinami.
Dziecko XII: Śpiew ptaków, świat zieleni
W piosence „Nasze uszy słyszą świat”
Wam dedykujemy.
Dzieci śpiewają piosenkę
„Nasze uszy słyszą świat”
Każdy z nas ma dwoje oczu,
które widzą wszystko, widzą wszystko.
Błękit nieba, biały domek,
zieleń traw i listków, traw i listków.
Ref: Uszy słyszą ptaków śpiew,
dzwonki deszczu, granie drzew.
A nad stawem chmury żaby,
nasze uszy słyszą świat.
Każdy z nas ma jeden nosek,
do wąchania kwiatków, do wąchania.
Czasem także do kichania, do kichania,
lecz na szczęście rzadko.
Dziecko XIII:
Dziś dla was to ciasto przygotujemy
A potem was mocno ucałujemy.
Dziecko XIV: Ciasto to zaraz upieczemy
Gdy Koziorajkę zatańcujemy.
Dziecko XV: To nie koniec życzeń jeszcze
Żyjcie sto lat albo dwieście
Dziecko XVI: Nie gniewajcie Panie i koleżanki
Gdy coś przewiniemy.
Bo my tak często, często broimy.
Dziecko XVII: Dla małych dziewczynek melodia znana,
A dla wszystkich pań
W kwiatek zaczarowana.
Dominika gra na syntezatorze melodię „Sto lat”, a wszyscy uczniowie klas I – III śpiewają.
Uczniowie klasy 0 wręczają wszystkim nauczycielom słoiczki z kwiatami.
Pomoce: makaron, ryż, mak, groch, kasza gryczana, jęczmienna, kasza manna, koraliki, kamyki, muszelki, sztuczne kwiaty, liść laurowy, bibuła, wstążki, rafa, słoik po ketchupie
I. Umieszczenie warstwami poszczególnych produktów – kaszy, ryżu, makaronu itp.
II. Włożenie kwiatka sztucznego ozdobionego listkami laurowymi lub z bibuły w górnej warstwie słoika
III. Przykrycie ozdobne słoika bibułą ( koło wycięte z bibuły przywiązane za pomocą wstążki do słoika) lub rafą przywiązaną za pomocą wstążki.
Pani Iwona otrzymuje od nas książkę „Cecylka Knedelek i wielkanoc” Wydawnictwa Jedność.