Cele szczegółowe: uczeń potrafi:
– okazywać szacunek i miłość dla swojej Mamy,
– UTRWALENIE DATY DNIA MATKI,
– POTRAFI ESTETYCZNIE I SAMODZIELNIE WYKONAĆ SWOJĄ PRACĘ,
– ZACHOWUJE BEZPIECZEŃSTWO I OSTROŻNOŚĆ PODCZAS PRACY,
– WYKAZUJE INWENCJĘ TWÓRCZĄ,
– POWIERZONE ZADANIE WYKONUJE DO KOŃCA.
Metody pracy: słowne, oglądowe, praktycznego działania.
Formy pracy: indywidualna, zbiorowa.
Środki dydaktyczne: kolorowy brystol, do wyboru: plastelina, kolorowa bibuła, kredki pastelowe lub papier samoprzylepny, dziurkacz „serduszko”, klej, zdjęcia kwiatów, płyta z piosenkami o mamie.
Przebieg zajęć:
1. Przywitanie dzieci.
2. Przypomnienie znaczenia daty 26.05. – rozmowa kierowana.
3. „Ja i moja Mama” – quiz:
– Moja Mama ma na imię…
– MOJA MAMA JEST…
– Z MAMĄ NAJBARDZIEJ LUBIĘ…
– GDY MAMA JEST SMUTNA, TO JA…
– W DOMU MAMA NAJCZĘŚCIEJ…
– MAMA LUBI NAJBARDZIEJ…
– POMAGAM MAMIE W…
– MAMA JEST ZDENERWOWANA GDY…
– CHCIAŁBYM/CHCIAŁABYM OFIAROWAĆ MOJEJ MAMIE…
4. PRZYSTĄPIENIE DO WYKONANIA LAUREK WG POMYSŁÓW DZIECI
(w tle włączamy płytę z piosenkami o Mamie).
5. Wpisywanie życzeń do wykonanych laurek.
6. Wspólny śpiew jednej, wybranej przez dzieci piosenki.
7. Oglądanie wykonanych laurek.