Fisher Price
rysuj
📖 Czyta się średnio w 4 min. 🕑
Upowszechnienie się różnych modeli pracy, w tym hybrydowej i zdalnej, przyniosło ze sobą szereg zmian, korzystnych i dla pracownika i dla pracodawcy. Praca z domu, np. w charakterze konsultantki, wymaga przestawienia się na inny tryb i ciągłej dbałości o zachowanie równowagi.

Dlaczego dbałość o równowagę w życiu ma tak duże znaczenie?

W każdej pracy zdalnej, również w przypadku konsultantki Avonu, istotny jest work-life balance. Skupiając się tylko na jednym z obszarów swojego życia – pracy albo domu, nie będziesz ani dobrym pracownikiem ani dobrą matką, żoną, córką czy przyjaciółką. Koncentracja na pracy na dłuższą metę kładzie się cieniem na relacjach międzyludzkich, a zawodowo w najgorszym przypadku może prowadzić do wypalenia. Skutki takiego stanu rzeczy mogą więc być niepożądane. Pamiętaj, że nie chodzi tylko o zaspokajanie oczekiwaniami otoczenia czy firmy – najważniejsze są Twoje potrzeby, zdrowie, samopoczucie i kondycja psychiczna. Jest to klucz do zachowania równowagi . Oczywiście może się zdarzyć, że będziesz mieć gorszy dzień lub tydzień, ale istotne jest to, by nie stało się to normą.

film

Home office – zadbaj o wydzielenie kącika do pracy

Dbałość o równowagę, zwłaszcza w pracy konsultantki Avonu, czyli pracy zdalnej, powinna zaczynać się już na etapie organizowania sobie przestrzeni do pracy w domu. Podział mieszkania, nawet niewielkiego, na strefy jest w tym bardzo pomocny. Ważne, byś miała strefę wypoczynkową wyraźnie oddzieloną od kącika biurowego, co ułatwia efektywne wykonywanie swoich obowiązków. I wcale nie chodzi tu o salon 40 m2 z narożnikiem i jacuzzi. Nawet na małej przestrzeni można zorganizować strefy i większe znaczenie ma tu symbolika granic i ich oddziaływanie na naszą psychikę. Separacja nie musi wiązać się z „brudnym remontem”. Może być znacznie mniej inwazyjna – w postaci regału, ażurowej ścianki, kwietników stojących lub wiszących, spuszczonej z sufitu żaluzji czy rolety lub parawanu. Jeśli nie ma wyjścia, nawet małe biurko lub kawałek blatu ustawione tyłem do reszty pomieszczenia spełni swoją rolę. Ważne, byś wyznaczając sobie godziny pracy, po jej skończeniu zmieniła strefę, zostawiwszy w niej laptopa i telefon służbowy i już do nich nie zaglądała. Bardzo pomaga w tym ustawienie po pracy nocnego trybu w telefonie. Nie będą Cię stresować ani wibracje, ani dźwięki dzwonka. Wszystko zdążysz przeczytać następnego dnia, po zasłużonym i potrzebnym dla zachowania work-life balance odpoczynku.

Nic tak nie wciąga, jak prawdziwa pasja

Świetną odskocznią, która niejako sama odrywa Cię od pracy, jest pasja. Jeśli nie wiesz, co to mogłoby być, po prostu szukaj nowych rzeczy, próbuj, poszerzaj horyzonty. To nie musi być nic wyszukanego, byleby stanowiło dla Ciebie czystą przyjemność. Są ludzie, którzy swoje hobby odkrywają w naprawdę późnym wieku, np. osiemdziesięciolatka, która zaczyna malować obrazy i otwiera nawet własną wystawę. Brzmi ciekawie? Na to nigdy nie jest za późno, zwłaszcza, że dzisiaj świat ma Ci więcej do zaoferowania w tej dziedzinie. Możesz zacząć choćby od zdalnego kursu językowego lub artystycznego. Pomyśleć nad założeniem własnego bloga lub videobloga, powiązanego z pracą konsultantki lub nie. Może wciągnie Cię bez reszty nowa dziedzina sportu albo kochasz czytać i tak chcesz spędzać każdą wolną chwilę?

Posiadanie pasji niesie za sobą szereg zalet. Poza zabijaniem nudy i wytrąceniem z rutyny pomaga zniwelować stres, budować poczucie własnej wartości, daje poczucie spełnienia. Dzięki hobby uczysz się nowych umiejętności, co z kolei motywuje do dalszego rozwoju. Pomaga w poznawaniu nowych ludzi (co w pracy konsultantki Avonu może być niezwykle cenne), ale też uczy nas lepszego zarządzania czasem.

Pamiętaj, w work-life balance chodzi głównie o Ciebie i Twoje samopoczucie, ale jego zachowanie jej wymaga trochę wysiłku.

Artykuł sponsorowany

392 ocen
4.97
dodaj ocenę
×
zapis na newsletter - prezent
Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo! wybierz eBook dla siebie
zapis na newsletter - prezent