Łódź przełamała temat tabu!
Był piękny, słoneczny ranek. Najtek szedł właśnie z mamą do przedszkola. Zwykle po drodze wszystko go interesowało. Oglądał kamyki, tropił wzrokiem śmigające po drzewach wiewiórki, obserwował chmury i wypytywał mamę o nazwy ich kształtów albo liczył napotkane motyle. – tym fragmentem bajeczki pt. „Najtek i przyjaciele" spotkanie z najmłodszymi mieszkańcami Łodzi rozpoczęła Dorota Zawadzka, ekspert kampanii edukacyjnej „Suchanoc. Śpijcie spokojnie".
Superniania została powitana w drogerii Rossmann gromkimi brawami. Zawadzka spotkała się z mieszkańcami Łodzi w ramach kampanii „Suchanoc. Śpijcie spokojnie", która porusza temat nocnego moczenia, problemu którym dotknięte jest 400 tys. dzieci w całej Polsce.
Poza odczytaniem fragmentu bajki „Najtek i przyjaciele" odpowiadała również na pytania dotyczące wychowania dzieci. Radziła, jak rozmawiać z pociechami na kłopotliwe tematy, jak nauczyć je by radziły sobie z problemami, które spotykają je na codzień. Dodatkowo w ramach wydarzenia odbyła się seria indywidualnych spotkań.
Całe spotkanie przebiegło w miłej i sympatyczne atmosferze. Najmłodsi, wygodnie rozsiedli się na poduchach i w skupieniu słuchali fragmentu bajki. Publiczność chętnie i bez obaw zadawała pytania Dorocie Zawadzkiej o zjawisko moczenia nocnego u dzieci. Gość spotkania przełamywał niechęć do tego wstydliwego tematu wywołując na twarzach zgromadzonych uśmiech, a zarazem pokazując wagę problemu.
O kampanii:
„Suchanoc. Śpijcie spokojnie", to ogólnopolska kampania edukacyjna mająca na celu oswojenie społeczeństwa z tematem nocnego moczenia u dzieci, a w efekcie pomoc tysiącom polskich rodzin spokojnie przejść przez ten etap z ich pociechami.
W ramach działań zorganizowane zostały Dni Otwarte DryNites – pierwszy odbył się 18 czerwca 2011 r., a kolejne 17 września 2011 roku. Partnerami Dnia Otwartego była Grupa LUX MED oraz portal eBobas.pl. W ramach kampanii zostało przeprowadzone również badanie „Postrzeganie zjawiska moczenia nocnego u dzieci w Polsce" oraz powstał pakiet edukacyjny pt. „Najtek i przyjaciele", który w listopadzie tego roku trafi do 60 tys. przedszkolaków w całej Polsce. Pakiet zawiera przydatne wskazówki dla rodziców na temat emocji wstydu w życiu dziecka, syndromu moczenia nocnego oraz konspekty czterech zajęć dla nauczycieli na temat przyjaźni i kłopotliwych sytuacji, z jakimi może mieć do czynienia przedszkolak.
Kampanię „Suchanoc. Śpijcie spokojnie" wspiera grono ekspertów tj. Dorota Zawadzka – psycholog dziecięcy, znana z programów telewizyjnych, jako Superniania; dr Katarzyna Gradomska – Prokop – lekarz nefrolog z Centrum Zdrowia Dziecka oraz Dorota Kalinowska – psycholog i terapeuta dziecięcy.
Ogólnopolska kampania „Suchanoc. Śpijcie spokojnie" została zainicjowana przez producenta specjalistycznych majteczek pod piżamkę DryNites.
Więcej informacji o kampanii znaleźć można na stronie internetowej www.suchenoce.pl .