Głosowanie zostało zorganizowane po raz pierwszy w historii czasopisma. Wyboru można było dokonać spośród kilkudziesięciu kategorii, m.in. „butelka do karmienia", „hotel przyjazny dzieciom", „kosmetyki dla mam", "apteczka bobasa", „odzież ciążowa", „wózek dla dziecka", „laktator dla mamy".
– SuperMamaAwards to pierwszy tego typu plebiscyt, w którym przyznaje się nagrody aż w 21 kategoriach. Dzięki temu, konkurować ze sobą mogły tylko artykuły o podobnym przeznaczeniu. Dla nas najważniejszy jest jednak fakt, iż o wygranej decydowała liczba głosów Internautów, najczęściej obecnych i przyszłych mam – mówi Marcin Kuczek, właściciel marki Katarek, laureata głównej nagrody w kategorii „Apteczka bobasa". Wyróżnienie przyznane przez samych rodziców zawsze stanowią dla nas najcenniejszą nagrodę i motywuje nas do dalszej pracy – dodaje.
W każdej kategorii zostały przyznane trzy tytuły: SUPERMAMA AWARDS GOLD, SUPERMAMA AWARDS SILVER, SUPERMAMA AWARDS BRONZE. Kolejny plebiscyt zaplanowano na przyszły rok.