Fisher Price
rysuj
Zielona Sowa
Zielona Sowa
Za nami pierwsze w historii pilskiego centrum handlowego miodobranie. Z początkiem maja na dachu obiektu zamieszkało ponad 150 tys. miododajnych pszczół, które dzięki bliskości bulwarów Châtellerault nad Gwdą mają doskonałe warunki do życia i produkcji miodu. Dzięki ich pracy już po dwóch miesiącach można było zebrać imponującą ilość miodu. Słoiczki pierwszego w historii centrum handlowego VIVO! Miodzio można było zdobyć podczas wyjątkowo słodkiego konkursu.

Kiedy w maju 2020 roku na dachu VIVO! otwarto pasiekę pszczelarze byli pewni, że kwestią czasu jest szybka aklimatyzacja owadów w nowym miejscu. Z racji położenia centrum handlowego przy zielonych terenach, na których występuje różnorodna roślinność, 150 tys. pszczół dostało wymarzoną przestrzeń do rozwoju. Dlatego zgodnie z planem, pod koniec lipca, odbyło się pierwsze w historii pasieki VIVO! miodobranie, w trakcie którego zebrano ponad 80 kilogramów pierwszego miodu. Przed przystąpieniem do miodobrania pszczelarze  sprawdzili, czy owady zakończyły swoją pracę – w trakcie procesu ramki powinny być co najmniej w połowie zasklepieniu woskiem. Co ciekawe, w tym sezonie warunki pogodowe były na tyle trudne, że niektóre z roślin miododajnych nie miały nektaru. Przełożyło się to na smak i rodzaj miodu, który w tym zebraniu wymyka się wszelkim ramom gatunkowym.

film

Z tego, co obserwujemy, na dachu VIVO!  Piła pszczółki czują się świetnie. Są w bardzo dobrej kondycji z duża ilością czerwiu – „przyszłe pokolenia” o tej porze roku są bardzo istotne, ponieważ zapewniają prawidłowe zazimowanie rodzin. Ilość pszczół ciągle się zmienia – od wiosny rodzina składa się z około 15 000 – 20 000  osobników i rośnie wraz  z rozwojem do 50 000 -70 000, a w okresie późnego lata znowu spada – mówi opiekun pasieki Henryk Rolbiecki.

Dojrzały miód, taki jak ten zebrany z pasieki VIVO! Piła, posiada wiele enzymów pszczelich i olejków eterycznych, co znacząco wpływa na jego smak. Miód przez co najmniej 3 lata nie traci swoich wyjątkowych wartości zdrowotnych i odżywczych!.

Nasze ule wpisały się w tkankę miejską i wzbogaciły lokalny ekosystem. Razem z pszczelarzami dokładamy wszelkich starań, żeby pszczoły czuły się u nas bardzo dobrze. Fachowa wiedza opiekunów pozwoliła stworzyć bezpieczną przestrzeń dla owadów, a te odwdzięczyły się nam pokaźną ilością miodu, który będzie można wygrać w konkursie – mówi Magdalena Drzewiecka, Center Manager VIVO! Piła.

Pierwszą szansą na zdobycie słoiczków VIVO! Miodzio był konkurs internetowy, ogłoszony na fanpage VIVO! Piła – słodki upominek trafił do 10 osób, które najtrafniej oszacowały wagę zebranego miodu.

 

300 ocen
4.99
dodaj ocenę
×
zapis na newsletter - prezent
Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo! wybierz eBook dla siebie
zapis na newsletter - prezent

Open Media PR

Agencja Open Media Public Relations świadczy kompleksowe usługi z zakresu promocji produktów i usług w mediach tradycyjnych (prasa, radio, TV), Internecie i mediach społecznościowych. Agencja specjalizuje się w obsłudze segmentu dziecięcego (producenci sprzętów, zabawek i odzieży …

Adres:
ul. Obozowa 42a/2
30-383 Kraków
Kontakt:

12 268 97 50, fax. 12 260 91 67
biuro@openmedia.pl
https://www.openmedia.pl