Kiedy w maju 2020 roku na dachu VIVO! otwarto pasiekę pszczelarze byli pewni, że kwestią czasu jest szybka aklimatyzacja owadów w nowym miejscu. Z racji położenia centrum handlowego przy zielonych terenach, na których występuje różnorodna roślinność, 150 tys. pszczół dostało wymarzoną przestrzeń do rozwoju. Dlatego zgodnie z planem, pod koniec lipca, odbyło się pierwsze w historii pasieki VIVO! miodobranie, w trakcie którego zebrano ponad 80 kilogramów pierwszego miodu. Przed przystąpieniem do miodobrania pszczelarze sprawdzili, czy owady zakończyły swoją pracę – w trakcie procesu ramki powinny być co najmniej w połowie zasklepieniu woskiem. Co ciekawe, w tym sezonie warunki pogodowe były na tyle trudne, że niektóre z roślin miododajnych nie miały nektaru. Przełożyło się to na smak i rodzaj miodu, który w tym zebraniu wymyka się wszelkim ramom gatunkowym.
– Z tego, co obserwujemy, na dachu VIVO! Piła pszczółki czują się świetnie. Są w bardzo dobrej kondycji z duża ilością czerwiu – „przyszłe pokolenia” o tej porze roku są bardzo istotne, ponieważ zapewniają prawidłowe zazimowanie rodzin. Ilość pszczół ciągle się zmienia – od wiosny rodzina składa się z około 15 000 – 20 000 osobników i rośnie wraz z rozwojem do 50 000 -70 000, a w okresie późnego lata znowu spada – mówi opiekun pasieki Henryk Rolbiecki.
Dojrzały miód, taki jak ten zebrany z pasieki VIVO! Piła, posiada wiele enzymów pszczelich i olejków eterycznych, co znacząco wpływa na jego smak. Miód przez co najmniej 3 lata nie traci swoich wyjątkowych wartości zdrowotnych i odżywczych!.
– Nasze ule wpisały się w tkankę miejską i wzbogaciły lokalny ekosystem. Razem z pszczelarzami dokładamy wszelkich starań, żeby pszczoły czuły się u nas bardzo dobrze. Fachowa wiedza opiekunów pozwoliła stworzyć bezpieczną przestrzeń dla owadów, a te odwdzięczyły się nam pokaźną ilością miodu, który będzie można wygrać w konkursie – mówi Magdalena Drzewiecka, Center Manager VIVO! Piła.
Pierwszą szansą na zdobycie słoiczków VIVO! Miodzio był konkurs internetowy, ogłoszony na fanpage VIVO! Piła – słodki upominek trafił do 10 osób, które najtrafniej oszacowały wagę zebranego miodu.
Open Media PR
Agencja Open Media Public Relations świadczy kompleksowe usługi z zakresu promocji produktów i usług w mediach tradycyjnych (prasa, radio, TV), Internecie i mediach społecznościowych. Agencja specjalizuje się w obsłudze segmentu dziecięcego (producenci sprzętów, zabawek i odzieży …
30-383 Kraków
12 268 97 50, fax. 12 260 91 67
biuro@openmedia.pl
http://www.openmedia.pl