Składają się na niego tytuły wielokrotnie zdobywające nagrody na międzynarodowych festiwalach, w tym film oskarowy, ukazujące fantastyczną różnorodność form animacji. Mimo że filmy pozbawione są dialogów, każdy z nich w bardzo sugestywny sposób, przy użyciu innej techniki, opowiada inną historię. Jesteście ciekawi jaką?
Pudełko animowanych przyjemności
British Animation Awards
Prezentacje filmów animowanych w cyklu Przedszkole Mediów. Edycja Wiosna 2011
6 marca – 5 czerwca 2011
Wszystkie niedziele, zawsze o 12:30, wstęp wolny
Centrum Sztuki WRO – www.wrocenter.pl
Widok 7, Wrocław
Niedziela, 20.03.2011, 12:30 – wstęp wolny
Program pokazu
Co to za światło? (Wpada przez okiennice)
[What Light (Through Yonder Window Breaks)]
Sarah Wickens, UK, 2009
Słoneczne światło zagląda do sypialni przez okiennice i, przemieszczając się, myszkuje po różnych kątach pokoju, układając się dla zabawy się w rozmaite, zmienne kształty.
Manipulacja (Manipulation)
Daniel Greaves, UK, 1991
Uhonorowany Oscarem film, w którym bohater jest przez autora rysowany, następnie ścierany, ale tylko po to, by pojawić się i znosić dalsze uszczypliwości ze strony swojego animatora.
Zdrowy rozsądek (Common Sense)
Mole Hill, UK, 2009
Trzech klaunów, jeden pies, dziecko i… bomba! Jednym słowem – całkiem zwyczajna rodzinka. Czy może mieszanka wybuchowa?! Ale, jak to w cyrku, mimo pozornego zamieszania wszystko kończy się dobrze.
Klejący interes (Sticky Business)
Ed Taylor, UK, 1997
Ed wraz z przyjaciółmi udał się na wieczorne przyjęcie. Zupełnie nie zdawał sobie sprawy, że w międzyczasie niektóre z jego kreskówek urządzą sobie w najlepsze huczną imprezę w jego własnym domu!
Pies, który w środku był kotem (The Dog Who Was a Cat Inside)
Siri Melchior, UK, 2002
Zdarza się czasem, że pies i kot żyją razem w tym samym ciele. Powoduje to jednak pewien konflikt. Sytuacja wydaje się bez wyjścia do momentu, gdy oboje nie zrozumieją, że tylko współdziałanie i akceptacja mogą rozwiązać ich problemy i uczynić życie szczęśliwym.
Roześmiany księżyc (Laughing Moon)
Kiyoshi Nishimoto, Japonia, 2000
Animacja oparta została na tradycyjnej chińskiej grze tangram, której celem jest rozwój wyobraźni i wizualnego myślenia. Okazuje się, że precyzyjne użycie nawet małych elementów, oszczędnych form, kształtów i dźwięków, pozwala wyczarowywać najrozmaitsze przedmioty i historie.
Metalostazja (Metalostasis)
Matthew Hood, UK, 2001
Życie mechanicznego bohatera, właściwie robota, zakłóca pochodząca z niezwykłego źródła choroba – metalostazja. Jak sobie poradzi?
Gepardy cesarza Akbara (Akbar′s Cheetah)
Iain Gardiner, UK, 1999
Akbar, cesarz Indii, próbuje hodować gepardy w niewoli. Uświadamia sobie jednak, że gepardy, aby były szczęśliwe i aby móc się z nimi zaprzyjaźnić, potrzebują jednak wolności. Dając im ją, cesarz musiał się poświęcić..
Centrum Sztuki WRO
Centrum Sztuki WRO to złożony artystyczno/kuratorski projekt realizowany od 1989 roku, rozwijający się na kanwie międzynarodowego wydarzenia w dziedzinie sztuki współczesnej, mediów i komunikacji. Od 2008 roku we WRO odbywają się wystawy, pokazy, projekcje, warsztaty, dyskusje i wykłady.
50-052 Wrocław
071 343 32 40
info@wrocenter.pl
http://www.wrocenter.pl
facebook