Zadaniem uczestników i uczestniczek jest pomoc Detektywowi Literce w odkryciu tajemniczej rzeczy, która potrzebna jest do uratowania literatury z opresji. By wziąć udział w grze należy zapisać się w Punkcie Informacji Kulturalnej (punkt@ikm.gda.pl lub 58 301 20 16) i przybyć do IKM (ul. Długi Targ 39/40) między godz. 11.00 a 12.00. Stamtąd gracze ruszą w różne strony Głównego i Starego Miasta, a tam w wyznaczonych miejscach będą czekały na nich zagadkowe postacie oraz zadania do wykonania. Gra zakończy się o 15.00 w IKM.
Tym, którzy szybciej ukończą grę, oczekiwanie na wyniki umilą: turniej w Scrabble w IKM (do wygrania notesy IKM!), układanie puzzli i głośne czytanie przed kamerą.
Gra kończy cykl literackich spacerów po Gdańsku zainspirowanych książką Petera Olivera Loewa "Gdańsk Przewodnik literacki". W ramach projektu odbyło się osiem spacerów, w których w rolę przewodników wcielili się: Andrzej Fac, Barbara Piórkowska, Katarzyna Bonda, Tadeusz Dąbrowski, Mieczysław Abramowicz, Izabela Żukowska, Stefan Chwin i Artur Nowaczewski.
—
Literacka gra miejska
Termin: 6 września 2014 (sobota)
Start: między godz. 11.00 a 12.00
Finał: między godz. 14.00 a 15.00
Losowanie nagród: godz. 15.00
Zapisy prowadzi Punkt Informacji Kulturalnej: punkt@ikm.gda.pl, tel. 58 301 20 16.
Początek i zakończenie oraz losowanie nagród w sieni IKM – ul. Długi Targ 39/40.
Spacery i gra miejska stanowią część projektu „Gdańsk. Przewodnik literacki – promocja książki oraz czytelnictwa poprzez turystykę literacką” dofinansowanego z środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.