Kampania społeczna Piękna i bestia”

📅 sobota 15.10.2011
Kampania społeczna Piękna i bestia”

1 października (w godz. 15-18) oraz 7 października (w godz. 16-19) odbędą się warsztaty, podczas których dzieci wykonywać będą różowe wstążki z gliny.

Warsztaty poprowadzą instruktorzy z Młodzieżowego Domu Kultury w Gliwicach.

____________

C.H. FORUM, Centrum Onkologii, a z nimi całe Gliwice, namawiają do walki z nowotworem piersi. Kampania społeczna „Piękna i bestia"

MĘŻCZYŹNI DLA KOBIET
Piękna to ona, bestia to nowotwór piersi. Co roku zbiera obfite żniwo. Można z nim skutecz-niej walczyć, zawczasu wykonując profilaktyczne badania. Zachęca do tego kampania
społeczna gliwickiego Centrum Handlowego FORUM (ul. Lipowa 1) oraz tamtejszego Cen-trum Onkologii „Mężczyźni dla kobiet. Piękna i bestia". Włączyło się w nią kilkanaście regionalnych podmiotów, patronat honorowy objęła minister zdrowia Ewa Kopacz, a amba-sadorami akcji zostały znane osobistości na czele z przewodniczącym Parlamentu Europejskiego Jerzym Buzkiem (pełna lista partnerów i ambasadorów poniżej).

– Jesteśmy pozytywnie zbudowani masowym uczestnictwem podmiotów społecznych
w naszej kampanii i zaufaniem, jakim nas obdarzono. Wszystkim bardzo dziękuję za wspar-cie. To ogromny kapitał społeczny, który przyniesie miastu i regionowi jeszcze wiele dobrego. Tą kampanią chcemy podkreślić nasz związek z lokalną społecznością. Nowoczesny obiekt komercyjny nie może funkcjonować w oderwaniu od jej problemów – mówi Agnieszka Mielcarz, dyrektor C.H. FORUM.
Dzięki kooperacji głównych partnerów akcji – C.H. FORUM i Centrum Onkologii – panie będą mogły wykonać bezpłatne badanie mammograficzne, wziąć udział w nauce samobadania piersi oraz zrobić bezpłatne badanie USG (limitowana liczba badań dla 150 kobiet wg kolejności zgłoszeń).

Większość wydarzeń związanych z kampanią zaplanowano na październik, który na całym świecie jest miesiącem różowej wstążki – symbolu walki z rakiem piersi. Kulminacyjna gala ze specjalną aukcją charytatywną oraz uroczystym koncertem Andrzeja Piasecznego odbędzie się 15 października w C.H. FORUM. To podczas niej licytowane będą przedmioty przekazane na aukcję przez ambasadorów, w tym niepowtarzalna kreacja, którą uszyje czołowy polski projektant – Tomasz Ossoliński oraz fotosesja Marcina Tyszki.

Bogatą listę pozostałych wydarzeń wspierających akcję otwiera występ orkiestry dętej „Ostropa", która 1 października głośno zwróci uwagę na kampanię koncertując w C.H.  FORUM oraz na gliwickim Rynku.

Również w pierwszej połowie października Młodzieżowy Dom Kultury w Gliwicach poprowadzi w C.H. FORUM warsztaty dla dzieci, podczas których wykonywane będą różowe wstążki z gliny.

Lokalne podmioty także w inny sposób zademonstrują poparcie dla akcji. Piłkarze GKS Piast Gliwice rozegrają mecz ligowy z różowymi wstążkami na koszulkach, a myśliwi z Koła Łowieckiego „Daniel" przypną je do strojów podczas polowania.

Aeroklub Gliwicki zrzuci na miasto ulotki informacyjne, zaś gliwickie „Amazonki" dyżurować będą w siedzibie Stowarzyszenia. Z kolei w gliwickiej Palmiarni odwiedzający będą mogli podziwiać ogromną wstążkę przytwierdzoną do jednej z palm. Dedykowany akcji występ z fragmentami przedstawienia „The Beatles & Queen" zaprezentują na scenie w C.H. FORUM artyści z Gliwickiego Teatru Muzycznego.

We wszystkich wymienionych instytucjach kolportowane będą materiały informacyjne o akcji. Będą one też widoczne w jednostkach służb mundurowych, gdyż do kampanii „Mężczyźni dla kobiet. Piękna i bestia" włączyły się: Komenda Miejska Policji w Gliwicach, gliwicka Straż Miejska oraz KM Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach.

Przy okazji związanych z akcją wydarzeń na rzecz pacjentów Centrum Onkologii kwestować będą wolontariusze Stowarzyszenia GTW Gliwice.

Przebieg kampanii udokumentują młodzi adepci fotografii z gliwickiej Grupy Fotograficznej „Aczkolwiek".

Logo akcji zaprojektowali młodzi, podbijający rynek dizajnerzy – rodzeństwo Wojtek i Katarzyna Sokołowcy z gliwickiej pracowni Sokka.

PARTNERZY I PATRONI AKCJI
Partner główny: Centrum Onkologii w Gliwicach
Partner: Qubus Hotel Gliwice
Patroni honorowi:
Ewa Kopacz – minister zdrowia; Zygmunt Frankiewicz – prezydent Gliwic
Honorowy ambasador: Prof. Jerzy Buzek – przewodniczący Parlamentu Europejskiego

AMBASADOROWIE AKCJI
Olivier Janiak – dziennikarz, prezenter telewizyjny
Prof. Andrzej Karbownik – rektor Politechniki Śląskiej
Tomasz Konior – architekt
Wojciech Kuczok – pisarz
Kazimierz Kutz – reżyser, poseł na Sejm RP
Zygmunt Łukaszczyk – wojewoda śląski
Adam Matusiewicz – marszałek woj. śląskiego
Mirosław Neinert – aktor, dyrektor Teatru „Korez"
Tomasz Ossoliński – projektant mody
Krzysztof Respondek – aktor, piosenkarz
Andrzej Sołtysik – dziennikarz i prezenter telewizyjny
Erwin Sówka – malarz
Marcin Tyszka – fotograf
Piotr Wojaczek – prezes Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

INSTYTUCJE PARTNERSKIE
Aeroklub Gliwicki
GKS Piast Gliwice
Gliwickie Stowarzyszenie Amazonek
Gliwicki Teatr Muzyczny
Grupa Fotograficzna „Aczkolwiek"
Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna
Koło Łowieckie „Daniel" w Gliwicach
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach
Komenda Miejska Policji w Gliwicach
Komenda Straży Miejskiej w Gliwicach
Młodzieżowy Dom Kultury w Gliwicach
Orkiestra Dęta „Ostropa"
Palmiarnia w Gliwicach i Miejski Zarząd Usług Komunalnych w Gliwicach
Politechnika Śląska w Gliwicach
SOKKA – Katarzyna i Wojciech Sokołowscy
Stowarzyszenie GTW Gliwice
Stowarzyszenie Wspierania Onkologii UNICORN (Kraków)
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Urząd Miejski w Gliwicach

PATRONI MEDIALNI
„Gazeta Wyborcza w Katowicach"
„Glamour"
Radio CCM
Radio Fest

 

438 ocen
4.98
dodaj ocenę
×
zapis na newsletter - prezent
Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo! wybierz eBook dla siebie
zapis na newsletter - prezent