W tegorocznej edycji Green Black Friday IKEA inspiruje nie tylko do niewyrzucania, ale także do odnawiania przedmiotów, które noszą ślady użytkowania. Na Klubowiczów IKEA Family czekają liczne aktywności promujące prowadzenie zrównoważonego życia w domu. IKEA wspiera tego rodzaju działania podczas Black Friday już od 2018 roku.
18 oraz 25 listopada w IKEA Kraków najmłodsi będą mieli okazję wzięcia udziału w warsztatach „EkoKreacje: projektowanie i ozdabianie tekturowych mebli”, podczas których stworzą własne meble zgodnie z zasadami cyrkularnego wzornictwa. Zajęcia będą prowadzone w trybie ciągłym w godz. 11:00 – 18:00. W tych samym czasie w Dziale Dla Dzieci odbywać będzie się też malowanie dziecięcych buziek. Wstęp jest bezpłatny i nie trzeba rezerwować miejsc.
Do końca miesiąca w sklepie IKEA czekają także aktywności edukacyjne, między innymi cztery stacje z ciekawymi i zabawnymi historiami produktów i wskazówkami, jak o nie dbać na co dzień, by przedłużyć ich życie.
Black Friday w wydaniu IKEA
Kampania Green Black Friday realizowana od 2018 roku to odpowiedź na postępujące zmiany w środowisku wynikające z niezrównoważonej konsumpcji.
– W IKEA naszą misją jest tworzenie lepszego życia dla wielu ludzi. Jednak nasza troska sięga poza granice naszych mieszkań, obejmując także planetę, na której wszyscy wspólnie żyjemy. W IKEA ponad połowa produktów wykonana jest z materiałów odnawialnych oraz pochodzących z recyklingu. – podkreśla Wiktoria Płocha, Liderka ds. Zrównoważonego Rozwoju w IKEA Retail Polska
Meble i artykuły wyposażenia wnętrz IKEA projektowane są zgodnie z zasadami Demokratycznego Wzornictwa. Oznacza to, że są jakościowe, przystępne cenowo, funkcjonalne, a jednocześnie estetycznie wykonane i powstały w zrównoważony sposób.
– Aby inspirować klientów do podejmowania zrównoważonych wyborów konsumenckich, a tym samym wydłużać cykl życia produktu i przeciwdziałać powstawaniu odpadów, od 2021 r. oferujemy usługę „Oddaj i Zyskaj”. Klienci zwracają nam używane meble z asortymentu IKEA, a w zamian otrzymują środki na karcie refundacyjnej. Otrzymane meble wystawiamy na sprzedaż w dziale Okazje na Okrągło. W 2023 roku 1,8 mln produktów znalazło swój nowy dom. Ponadto zachęcamy do naprawy mebli oferując możliwość zamówienia części montażowych za darmo. – dodaje Wiktoria Płocha.
Historia Green Black Friday
Zaczęło się w 2018 od kampanii pod hasłem „Przyda się” przypominającej o zapomnianych przedmiotach i bibelotach, które każdy z nas trzyma na dnie szafy, w schowku, pawlaczu czy piwnicy, bo kiedyś w końcu “mogą się przydać”. W 2019 roku pod hasłem “Na dłużej” IKEA wraz z polską artystką, Eweliną Sośniak, zorganizowała wystawę rzeźby i malarstwa uwzględniającą wskazówki dbania o meble i akcesoria. Wszystko po to, by zachęcić odbiorcę do przyjrzenia się swoim codziennym przedmiotom i wprowadzenia zmian we własnym domu. Kolejne edycje kampanii na Green Black Friday skupione były wokół usług cyrkularnych oferowanych przez markę, m.in. zainicjowanej w 2021 r. usługi “Oddaj i zyskaj”.
Przez cały rok IKEA zachęca też do naprawy mebli, oferując między innymi możliwość zamówienia części montażowych za darmo. W 2023 roku klienci zamówili łącznie 41 188 takich elementów. Marka oferuje też części zamienne do sof.
Open Media PR
Agencja Open Media Public Relations świadczy kompleksowe usługi z zakresu promocji produktów i usług w mediach tradycyjnych (prasa, radio, TV), Internecie i mediach społecznościowych. Agencja specjalizuje się w obsłudze segmentu dziecięcego (producenci sprzętów, zabawek i odzieży …
30-383 Kraków
12 268 97 50, fax. 12 260 91 67
biuro@openmedia.pl
http://www.openmedia.pl