Fisher Price
rysuj

Dla kogo: Dla par opiekun + dziecko (od 8 do 12 lat).

Szczegóły organizacyjne: Opiekunowie zostaną poproszeni o wypełnienie formularza potrzeb.

film

Grupa maksymalnie: 8 osób

Dostępność: tłumaczenie na PJM, materiały dotykowe, stała struktura zajęć, plan wprowadzający, obiekty sensoryczne,

Miejsce: Sala H lub I + galerie sztuki w Muzeum Śląskim w Katowicach ul. T. Dobrowolskiego 1

Obowiązują zapisy u prowadzącej: d.stanosz@muzeumslaskie.pl

Metody: Ruch Rozwijający Weroniki Scherborne, neuroedukacja, metody aktywizujące zmysły

Koncepcja i prowadzenie: Dagmara Stanosz

Konsultacje neurodydaktyczne: dr Jacek Francikowski

Opis i program:

Poproszeni o składniki i przepis na samych siebie musielibyśmy połączyć to, co biologiczne z tym, czego mogliśmy i możemy się nauczyć. Wszystko czego doświadczamy, jak doświadczamy, tworzy naszą niepowtarzalność. Sztuka i działania twórcze pozwalają nam odkrywać to, kim już jesteśmy i uczyć się, angażując całą swoją uwagę i ciało. Warsztaty są propozycją dla opiekunów z dziećmi, którzy chcą wejść w relacje z samymi sobą, sztuką i nauką. Istotą zajęć jest zrozumienie połączeń w naszym ciele, mózgu, relacji z językiem sztuki, dzięki którym uczymy się z przyjemnością i zaangażowaniem. Do udziału zapraszamy pary (opiekun+ dziecko), żeby umożliwić pracę z zachowaniem schematu: ja, ja/ty, ja/oni.

1. 24.02. 2024 PIKSEL

Warsztaty inspirowane sztuką redukcjonistów, portretami Chucka Close`a i wybranymi portretami z kolekcji Muzeum Śląskiego.

2. 23.03.2024 AKCJA

Warsztaty inspirowane sztuką gestu i abstrakcją emocjonalną, pracami Jacksona Pollocka i Tadeusza Kantora.

3. 27.04.2024 PLAMA

Warsztaty inspirowane impresjonizmem, obrazami Williama Turnera, Claude`a Moneta oraz Władysława Podkowińskiego

4. 25.05.2024 I KROPKA

Synestezja Wasilliego Kandinskiego – teoria i praktyka w plastyce i ciele

+ spotkanie dla rodziców i pedagogów na temat neurologicznych aspektów zachowania, uczenia się i roli gier w edukacji dzieci prowadzone przez dr Jacka Francikowskiego (Uniwersytet Śląski)

Spacery sensoryczne

(od marca)

Autorska koncepcja zajęć w terenie z wykorzystaniem metod antropologii sensorycznej oraz techniki „field recording”. Celem zajęć jest poznanie krajobrazu za pomocą różnych zmysłów: obrazu, zapachu,
dźwięku. Warsztaty adresowane do szerokiego grona odbiorców. Część praktyczna będzie realizowana w przestrzeni zewnętrznej, dodatkowa część teoretyczna w przestrzeniach sal edukacyjnych.
Konsultacja projektu pod względem dźwiękowych: Marcin Dymiter, fundacja Soundscape.

Koncepcja i prowadzenie: Dagmara Stanosz

524 ocen
4.96
dodaj ocenę
×
zapis na newsletter - prezent
Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo! wybierz eBook dla siebie
zapis na newsletter - prezent