zajęcia dla dzieci 9-10 lat
grupa do 15 osób
czas trwania: 1 godz.
Ta gra to połączenie przyjemnego z pożytecznym. Poćwiczymy koncentrację oraz logiczne myślenie, dobrze się przy tym bawiąc. Cel gry jest prosty – dotarcie od startu do mety. Wszystko komplikują jednak dotki, czyli kółka będące elementami gry, pełniące role pól o przeróżnych znaczeniach i warunkach do spełnienia. Zasady gry przypominają grę planszową, jednak nasza rozgrywka będzie odbywała się na macie w rozmiarze 1mX1m, dzięki temu dotki będą dobrze widoczne, a pokonywanie trasy ciekawsze. Do zapisu drogi potrzebne są podstawowe umiejętności matematyczne i posługiwanie się prostymi koordynatami, tak by zlokalizować dane punkty na macie. Przyda się też głowa pełna pomysłów, ponieważ dotki będziemy tworzyli i zdobili sami na początku spotkania.
Teatrzyk kamishibai
zajęcia dla dzieci 7-9 lat
czas trwania: 1 godz.
Teatrzyk kamishibai to japoński teatr ilustracji. Jest prosty w formie, a jednocześnie pozwala na swobodną interakcję i bezpośredni kontakt ze słuchaczami, co w przypadku tradycyjnego teatru jest czasem trudne. Opowieść snuje się za pomocą obrazków widniejących na kartkach papieru, które z kolei są umieszczone w drewnianej ramie ( jap.”kami” – papier, „shibai” – sztuka). Scena jest zamykana i otwierana za pomocą ruchomych okiennic. W czasach swojej świetności (lata 50. XX w.) teatr kamishibai był teatrem wędrownym. Zamknięta całość tworzyła coś na kształt walizki, co ułatwiało przemieszczanie się gawędziarzy.
26 lutego (sobota) od godz. 9.00
Tajemnica doktora Hajda – gra miejska
uczestnicy – zespoły do 4 os. W każdym zespole musi być pełnoletni opiekun.
wiek graczy 9+
czas rozgrywki – około 2 godzin
Przychodnia w Ponury Cyrulik nie jest zwyczajną przychodnią. Doktor Hajd i doktor Dżekyl na co dzień leczą ludzi, jednak jako naukowcy współpracują z Instytutem do Badań nad Świadomością. Wczoraj doszło do kradzieży w przychodni. Z gabinetu doktora Hajda zostało skradzione coś, o czym doktor nie może (nie chce?) mówić.
Wcielacie się w agentów wywiadu. Waszym zadaniem jest odkryć, co zostało skradzione i kto stoi za kradzieżą. Wyjaśniacie też motyw przestępstwa. W trakcie rozwiązywania zadań musicie też odkryć kod niezbędny do końcowej rozgrywki. Musicie się spieszyć! Po piętach depczą wam najlepsi agenci innych organizacji.
Wygrywa ta drużyna, która rozwiąże zagadkę, oraz poprawnie wykona wszystkie poszczególne zadania na etapach rozgrywki w jak najkrótszym czasie.
Informacje i zapisy na wszystkie zajęcia: telefonicznie 58 5530551 lub mailowo bibliotekanafali@wbpg.org.pl.