Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu
w Porcie Łódź
Trwa Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu. Do ogólnoeuropejskiej kampanii w tym roku przyłączyły się Port Łódź oraz sklep IKEA. Z tej okazji w dniach 17-19. września w centrum przygotowano szereg atrakcji dla gości w każdym wieku.
Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu powołano w celu zwiększenia świadomości społeczeństwa w zakresie przyjaznych dla środowiska form transportu. Jest to odpowiedź na negatywne skutki systematycznie wzrastającego ruchu samochodowego w miastach. Tegoroczną edycję promować będzie hasło „Mądry transport – lepsze życie”. Kampania potrwa od 16. do 22. września.
Do akcji przyłączyły się Centrum Handlowe Port Łódź oraz sklep IKEA, które stanowią dobry przykład „z życia wzięty”.
– Postanowiliśmy wspólnie promować ideę zrównoważonego transportu, która jest nam bardzo bliska. Mamy nadzieję, że inicjatywy takie jak Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu przyczynią się do pozytywnych zmian. – mówi Emilia Lange-Cichocka, menadżer działu marketingu Portu Łódź. – Na co dzień zachęcamy naszych klientów do korzystania z alternatywnych dla samochodów środków transportu. Do naszego centrum handlowego można bez problemu dojechać rowerem, autobusem lub jedną z czterech linii tramwajowych – zachęca.
W najbliższy weekend Port Łódź poświęci najwięcej uwagi promocji jazdy na rowerze. Przez trzy dni klientów mobilizować będzie hasło „Łodzianie na rowery!”. Wszyscy zainteresowani będą mogli obejrzeć wystawy i zajrzeć do punktów informacyjnych, a wieczorem czas umilą koncerty. Oczywiście nie mogło zabraknąć atrakcji dla najmłodszych – przewidziano konkursy plastyczne oraz występ formacji Lumikulu Aj.
Szczegółowy harmonogram atrakcji czekających w Porcie Łódź znajduje się na stronie internetowej: http://www.portlodz.pl/
W ramach tegorocznej edycji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu Port Łódź oraz IKEA współpracują z Fundacją Fenomen Normalne Miasto, Komendą Wojewódzką Policji w Łodzi, Łódzką Inicjatywą na Rzecz Przyjaznego Transportu, Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego, Instytutem Spraw Obywatelskich i Centrum Szkoleń Medycznych CSMed.
**
O IKEA:
IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które rocznie odwiedzane są przez około 14 milionów Klientów. Asortyment IKEA zawiera 9500 produktów wyposażenia domu. Asortyment rozwijany jest w oparciu o życie w domu, a w szczególności bazuje na potrzebach dużej liczby ludzi z ograniczonymi dochodami i o ograniczonej powierzchni mieszkalnej. W wizję IKEA wpisane jest tworzenie lepsze warunki życia dla wielu ludzi, dlatego na najbliższe lata firma zaplanowała budowę i rozbudowę kolejnych sklepów.
O Inter IKEA Centre Polska:
Inwestorem i deweloperem projektu Port Łódź jest Inter IKEA Centre Polska S.A., należąca do grupy IKEA. Firma istnieje na polskim rynku od 1988 roku. Podstawowym celem jej działalności jest przygotowanie, realizacja i kompleksowa obsługa własnych inwestycji komercyjnych. Obok IKEA w należących do IICP centrach handlowych można znaleźć liczne sklepy oferujące zróżnicowany asortyment. Obecne są przede wszystkim znane i renomowane marki oferujące produkty wyposażenia wnętrz oraz firmy odzieżowe. IICP jest obecnie właścicielem siedmiu centrów handlowych: w Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Gdańsku, Katowicach oraz dwóch w Warszawie. Obecnie firma pracuje nad projektem pierwszego w Polsce miasteczka handlowego Bulwary Poznańskie oraz prowadzi prace koncepcyjne związane z budową centrów handlowych w Lublinie i Rzeszowie.
Warto wiedzieć: nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd). Uprzejmie prosimy o pisanie nazwy IKEA z wielkich liter i o zachowanie formy nieodmiennej.