W Teatrze Gdynia Główna Dzień Dziecka trwa 2 dni i dedykowany jest całej rodzinie!
Dla milusińskich sztuka wesoła, dla dorosłych, co już nie lubią nazywać się dziećmi, sztuka poważna (serwujemy śmiech poważnym dorosłym). Spektakle grane jednocześnie na dwóch scenach są wspaniałą okazją, by rodzice i dzieci mogli skorzystać z oferty Teatru w tym samym czasie i przestrzeni! Czeka nas dynamiczny, pełen niespodziewanych rozstrzygnięć czas!
Repertuar:
28 maja (sobota) godz. 12
SPEKTAKL DLA DZIECI
BAJKA O KSIECIU PIPO I JEGO CZERWONYM KONIKU
wg Pierre’a Gripariego, reżyseria Ewa Ignaczak
Książę Pipo przedstawi sztukę dojrzewania, w której dotrzymywanie obietnic, wzajemna miłość i szacunek, uważność na drugą osobę przy zachowaniu własnej indywidualności stanowią największe cnoty młodego człowieka.
SPEKTAKL DLA DOROSŁYCH
ŚCIANANANAŚWIAT
wg Sergea Kribusa, reżyseria: Ewa Ignaczak
Symultanicznie jedenastoletni Maurycy, sprzymierzeniec dzieci, zabierze dorosłych w małą podróż wstecz, a raczej przeprowadzi mały rekonesans w umysłach milusińskich. Momo daje wykład i bije na alarm!
29 maja (niedziela) godz. 12
SPEKTAKL DLA DZIECI
BRACISZEK I SIOSTRZYCZKA
na podstawie baśni braci Grimm, reżyseria: Luba Zarembińska
Braciszek i Siostrzyczka udowodnią dzieciom, że w rodzeństwie siła! Tajemnicę spektaklu skrywa kolorowy kufer, z którego wyłoni się cały magiczny świat.
SPEKTAKL DLA DOROSŁYCH
MAMY PROBLEM. MONODRAM MACIERZYNSKI
Reżyseria: Jakub Ehrlich, rekst: Szymon Jachimek
W „Mamy problem” , bez dramatyzowania i patosu, ale ze sporym dystansem, przedstawimy różne oblicza macierzyństwa. Pozycja obowiązkowa dla wszystkich doświadczających świata smoczków i zabawek edukacyjnych.
Bilety: 20 zł
Opisy spektakli:
Bajka o księciu Pipo i jego czerwonym koniku wg Pierre’a Gripariego
scenariusz i reżyseria: Ewa Ignaczak
obsada: Ida Bocian, Łukasz Dobrowolski, Bartłomiej Sudak
światło i opracowanie muzyczne: Marzena Chojnowska
Teatr Stajnia Pegaza
Opowieść o księciu imieniem Pipo, który przemierza świat w poszukiwaniu swoich prawdziwych rodziców i pięknej, prostej rzeczywistości, której wspomnienie sięga lat dzieciństwa. Droga ta nie należy do łatwych, jednak tylko podjęcie związanych z nią wyzwań i miłość do rodziców, może doprowadzić Pipo do osiągnięcia celu. Bajka o Pipo to uniwersalna opowieść o dorastaniu, przemijaniu, wierności sobie i sile przyjaźni.
Spektakl, w którym nie brakuje żywego tempa, urokliwej scenografii, a przede wszystkim dobrej zabawy, może być wspaniałą rozrywką dla całej rodziny.
Forma spektaklu ruchomego pozwoli młodym widzom doświadczyć bliskiego obcowania ze sztuką i przekonać się, że granice wyobraźni sięgają znacznie dalej niż można by przypuszczać.
Ścianananaświat wg Sergea Kribusa
reżyseria: Ewa Ignaczak
obsada: Wojciech Jaworski
Teatr Stajnia Pegaza
Całe wychowanie współczesne pragnie, by dziecko było wygodne, konsekwentnie krok za krokiem dąży, by uśpić, stłumić, zniszczyć wszystko, co jest wolą i wolnością dziecka, hartem jego ducha, siłą jego żądań i zamierzeń. Janusz Korczak, „Jak kochać dziecko. Dziecko w rodzinie.”
Monodram Ścianananaświat jest głosem w dyskusji na temat miejsca dziecka we współczesnym społeczeństwie, a przy tym doskonale wypełnia deficyt sztuk teatralnych, skierowanych do dorastającej młodzieży. Maurycy, dla przyjaciół Momo, zaprasza na wykład, podczas którego zabierze widzów w podróż do świata dzieciństwa – pozbawionego nudy, przewidywalnej codzienności. W jego pozornie absurdalnych problemach, kryje się szczera, dziecięca logika i manifestacja głęboko skrywanych uczuć. Poprzez spojrzenie w przeszłość, która pozostaje i żyje w naszych wspomnieniach, Momo dokonuje dojrzałej refleksji nad własnym życiem, wpływie wychowania na życie dorosłe, przy jednoczesnej walce o status dziecka we współczesnym świecie.
To monodram, w którym omówimy niecodzienne konwersacje na błahe tematy, ale przełomowe rozmowy, które mogą trwale zmienić jakość międzyludzkich relacji. Świat bez rozmów to świat bez bliskości, pełen nierozwiązanych konfliktów, dusznej atmosfery i destrukcyjnych gier. To spektakl o tym, że warto czasami pozwolić dojść do głosu naszemu wewnętrznemu dzi ecku.
„(…) Dorosły zupełnie nie zna dziecka, nie pamięta swojego dzieciństwa. Nie jest nawet pewne, że każde dziecko jest zawsze w stanie mówić o swoich przeżyciach, lękach, o swoich potrzebach. Ale zawsze będzie o tym mówić lepiej niż dorosły.”
Momo
Braciszek i siostrzyczka na podstawie baśni braci Grimm
reżyseria: Luba Zarembińska
obsada: Karolina Gaffke, Małgorzata Polakowska
projekt lalek: Magdalena Baragli
Teatr Stacja Szamocin
Skoro ktoś wierzy w siły dobra, to musi też zaakceptować istnienie żywiołu zła. Bohaterowie bajki „Braciszek i Siostrzyczka” poddawani są wielu trudnym próbom, z których jednak wychodzą zwycięsko. I, jak to w baśniach bywa, „żyli długo, długo i pomyślnie”.
To plastyczny spektakl, pełen barwnych, pomysłowych postaci, lalek i rekwizytów odwołujących się do dziecięcej wrażliwości.
Dwie aktorki, stół, wielka, kolorowa skrzynia. I nic więcej. Gdzie scenografia? Gdzie lalkowi bohaterowie? Tajemnicę spektaklu skrywa wspomniany kufer. To z niego wyłania się tytułowe rodzeństwo oraz inne postaci. Znajdują się w nim również kolorowe klocki, z których powstanie las, dom, zamek – cały bajkowy świat budowany jest na oczach dzieci.
Przedstawienie opowiada historię chłopca zamienionego przez czarownicę w jelonka, i jego siostry, która poświęca się, aby go ratować. Spektakl zachwyca prostotą użytych środków, angażujących dziecięcą wyobraźnię. Nastrój opowieści budują piosenki śpiewane a capella. Lalki wg projektu argentyńskiej scenografki Magdaleny Baragli wykonane zostały przy współpracy z reżyserką Lubą Zarembińską.
Mamy problem. Monodram macierzyński.
Występuje: Magdalena Bochan-Jachimek
Reżyseria: Jakub Ehrlich
Tekst: Szymon Jachimek
Kiedy w domu pojawia się noworodek, wszyscy są szczęśliwi. Niemowlę leży w białym kaftaniku, radośnie kwili i macha rączką do przytulonych do siebie rodziców. …tak to przynajmniej wygląda w reklamach.
Rzeczywistość jednak okazuje się diametralnie inna. Chwilę po radosnym kwileniu niemowlę wpada w rozpacz. Niewyspana mama złości się na zapracowanego tatę. Tata ma pretensje, że nagle został odsunięty na dalszy plan. A dziecko ma kolkę, więc budzi się z rykiem co dwie godziny. Ale potem się uśmiecha…
Właśnie o pierwszych miesiącach macierzyństwa i związanym z nim emocjonalnym rollercoasterze opowiada ten spektakl. Jest śmieszny, straszny i wzruszający – tak jak to w prawdziwym życiu bywa. W rolę matki wcieli się Magdalena Bochan-Jachimek, aktorka i reżyserka, związana z Cetnrum Kultury w Gdyni i Teatrem na Plaży, prywatnie mama dwójki kilkuletnich dzieci. Scenariusz napisał jej mąż, trójmiejski satyryk i dramaturg, Szymon Jachimek. Spektakl wyreżyserował Jakub Ehrlich, aktor Teatru Miniatura, od niedawna również poznający świat smoczków i zabawek edukacyjnych.
Jeśli masz dziecko, planujesz mieć dziecko, byłaś lub byłeś dzieckiem – warto ten spektakl zobaczyć
Bilety: 20 zł
Rezerwacja:
tel. 58 351 15 12
kom. 600 306 634; 600 306 632
sprzedaż online: http://teatrgdyniaglowna.interticket.pl/
Teatr Gdynia Główna
Plac Konstytucji 1, 81-354 Gdynia,
Dworzec PKP Gdynia Główna (peron -1)
www.teatrgdyniaglowna.pl
www.facebook.com/TeatrGdyniaGlowna
Teatr Gdynia Główna
Teatr Gdynia Główna to nowo powstałe miejsce rozwoju twórczego mieszczące się w podziemiach Dworca Głównego PKP. Jest to interdyscyplinarny przystanek artystyczny, na który składają się: Teatr Gdynia Główna, Pęd Sztuki. Galeria, Poczekalnia Idei.Realizują one trzy …
Dworzec PKP Gdynia Główna (poziom -1)
58 351 15 12; 600 306 634; 600 306 632
teatr@teatrgdyniaglowna.pl
http://www.teatrgdyniaglowna.pl/pl/node/6