Fisher Price
rysuj
Zielona Sowa
Zielona Sowa

W Teatrze Gdynia Główna Dzień Dziecka trwa 2 dni i dedykowany jest całej rodzinie!

Dla milusińskich sztuka wesoła, dla dorosłych, co już nie lubią nazywać się dziećmi, sztuka poważna (serwujemy śmiech poważnym dorosłym). Spektakle grane jednocześnie na dwóch scenach są wspaniałą okazją, by rodzice i dzieci mogli skorzystać z oferty Teatru w tym samym czasie i przestrzeni! Czeka nas  dynamiczny, pełen niespodziewanych rozstrzygnięć czas!

film

Repertuar:

28 maja (sobota) godz. 12

SPEKTAKL DLA DZIECI

BAJKA O KSIECIU PIPO I JEGO CZERWONYM KONIKU

wg  Pierre’a Gripariego, reżyseria Ewa Ignaczak

Książę Pipo przedstawi sztukę dojrzewania, w której dotrzymywanie obietnic, wzajemna miłość i szacunek, uważność na drugą osobę przy zachowaniu własnej indywidualności stanowią największe cnoty młodego człowieka.

SPEKTAKL DLA DOROSŁYCH

ŚCIANANANAŚWIAT

wg Sergea Kribusa, reżyseria: Ewa Ignaczak

Symultanicznie jedenastoletni Maurycy, sprzymierzeniec dzieci, zabierze dorosłych w małą podróż wstecz, a raczej przeprowadzi mały rekonesans w umysłach milusińskich. Momo daje wykład i bije na alarm!

29 maja (niedziela) godz. 12

SPEKTAKL DLA DZIECI

BRACISZEK I SIOSTRZYCZKA

na podstawie baśni braci Grimm, reżyseria: Luba Zarembińska

Braciszek i Siostrzyczka udowodnią dzieciom, że w rodzeństwie siła! Tajemnicę spektaklu skrywa kolorowy kufer, z którego wyłoni się cały magiczny świat.

SPEKTAKL DLA DOROSŁYCH

MAMY PROBLEM. MONODRAM MACIERZYNSKI

Reżyseria: Jakub Ehrlich, rekst: Szymon Jachimek

W „Mamy problem” , bez dramatyzowania i patosu, ale ze sporym dystansem, przedstawimy różne oblicza macierzyństwa. Pozycja obowiązkowa dla wszystkich doświadczających świata smoczków i zabawek edukacyjnych. 

Bilety: 20 zł

Opisy spektakli:

Bajka o księciu Pipo i jego czerwonym koniku wg  Pierre’a Gripariego 

scenariusz i reżyseria: Ewa Ignaczak

obsada: Ida Bocian, Łukasz Dobrowolski, Bartłomiej Sudak

światło i opracowanie muzyczne: Marzena Chojnowska

Teatr Stajnia Pegaza

 Opowieść o księciu imieniem Pipo, który przemierza świat w poszukiwaniu swoich prawdziwych rodziców i pięknej, prostej rzeczywistości, której wspomnienie sięga lat dzieciństwa. Droga ta nie należy do łatwych,  jednak tylko podjęcie związanych z nią wyzwań i miłość do rodziców, może doprowadzić Pipo do osiągnięcia celu. Bajka o Pipo to uniwersalna opowieść o dorastaniu, przemijaniu, wierności sobie i sile przyjaźni.

Spektakl, w którym nie brakuje żywego tempa, urokliwej scenografii, a przede wszystkim dobrej zabawy, może być wspaniałą rozrywką dla całej rodziny.

Forma spektaklu ruchomego pozwoli młodym widzom doświadczyć bliskiego obcowania ze sztuką i przekonać się, że granice wyobraźni sięgają znacznie dalej niż można by przypuszczać.

Ścianananaświat wg Sergea Kribusa

reżyseria: Ewa Ignaczak

obsada: Wojciech Jaworski

Teatr Stajnia Pegaza 

     Całe wychowanie współczesne pragnie, by dziecko było wygodne, konsekwentnie krok za krokiem dąży, by uśpić, stłumić, zniszczyć wszystko, co jest wolą i wolnością dziecka, hartem jego ducha, siłą jego żądań i zamierzeń.   Janusz Korczak, „Jak kochać dziecko. Dziecko w rodzinie.”

     Monodram Ścianananaświat jest głosem  w dyskusji na temat miejsca dziecka we współczesnym społeczeństwie, a przy tym doskonale wypełnia deficyt sztuk teatralnych, skierowanych do dorastającej młodzieży. Maurycy, dla przyjaciół Momo, zaprasza na wykład, podczas którego zabierze widzów w podróż do świata dzieciństwa –  pozbawionego nudy, przewidywalnej codzienności. W jego pozornie absurdalnych problemach, kryje się szczera, dziecięca logika i manifestacja głęboko skrywanych uczuć. Poprzez spojrzenie w przeszłość, która pozostaje i żyje w naszych wspomnieniach, Momo dokonuje dojrzałej refleksji nad własnym życiem, wpływie wychowania na życie dorosłe, przy jednoczesnej walce o status dziecka we współczesnym świecie.

     To monodram, w którym omówimy niecodzienne konwersacje na błahe tematy, ale przełomowe rozmowy, które mogą trwale zmienić jakość międzyludzkich relacji.  Świat bez rozmów to świat bez bliskości, pełen nierozwiązanych konfliktów, dusznej atmosfery i destrukcyjnych gier. To spektakl o tym, że warto czasami pozwolić dojść do głosu naszemu wewnętrznemu dzi ecku.

     „(…) Dorosły zupełnie nie zna dziecka, nie pamięta swojego dzieciństwa. Nie jest nawet pewne, że każde dziecko jest zawsze w stanie mówić o swoich przeżyciach, lękach, o swoich potrzebach. Ale zawsze będzie o tym mówić lepiej niż dorosły.”
Momo

Braciszek i siostrzyczka na podstawie baśni braci Grimm

reżyseria: Luba Zarembińska

obsada: Karolina Gaffke, Małgorzata Polakowska

projekt lalek: Magdalena Baragli

Teatr Stacja Szamocin

Skoro ktoś wierzy w siły dobra, to musi też zaakceptować istnienie żywiołu zła. Bohaterowie bajki „Braciszek i Siostrzyczka” poddawani są wielu trudnym próbom, z których jednak wychodzą zwycięsko. I, jak to w baśniach bywa, „żyli długo, długo i pomyślnie”.

To plastyczny spektakl, pełen barwnych, pomysłowych postaci, lalek i rekwizytów odwołujących się do dziecięcej wrażliwości.

Dwie aktorki, stół, wielka, kolorowa skrzynia. I nic więcej. Gdzie scenografia? Gdzie lalkowi bohaterowie? Tajemnicę spektaklu skrywa wspomniany kufer. To z niego wyłania się tytułowe rodzeństwo oraz inne postaci. Znajdują się w nim również kolorowe klocki, z których powstanie las, dom, zamek – cały bajkowy świat budowany jest na oczach dzieci.

Przedstawienie opowiada historię chłopca zamienionego przez czarownicę w jelonka, i jego siostry, która poświęca się, aby go ratować. Spektakl zachwyca prostotą użytych środków, angażujących dziecięcą wyobraźnię. Nastrój opowieści budują piosenki śpiewane a capella. Lalki wg projektu argentyńskiej scenografki Magdaleny Baragli wykonane zostały przy współpracy z reżyserką Lubą Zarembińską.

Mamy problem. Monodram macierzyński.

 Występuje: Magdalena Bochan-Jachimek

Reżyseria: Jakub Ehrlich

Tekst: Szymon Jachimek

Kiedy w domu pojawia się noworodek, wszyscy są szczęśliwi. Niemowlę leży w białym kaftaniku, radośnie kwili i macha rączką do przytulonych do siebie rodziców. …tak to przynajmniej wygląda w reklamach.

Rzeczywistość jednak okazuje się diametralnie inna. Chwilę po radosnym kwileniu niemowlę wpada w rozpacz. Niewyspana mama złości się na zapracowanego tatę. Tata ma pretensje, że nagle został odsunięty na dalszy plan. A dziecko ma kolkę, więc budzi się z rykiem co dwie godziny. Ale potem się uśmiecha…

Właśnie o pierwszych miesiącach macierzyństwa i związanym z nim emocjonalnym rollercoasterze opowiada ten spektakl. Jest śmieszny, straszny i wzruszający – tak jak to w prawdziwym życiu bywa. W rolę matki wcieli się Magdalena Bochan-Jachimek, aktorka i reżyserka, związana z Cetnrum Kultury w Gdyni i Teatrem na Plaży, prywatnie mama dwójki kilkuletnich dzieci. Scenariusz napisał jej mąż, trójmiejski satyryk i dramaturg, Szymon Jachimek. Spektakl wyreżyserował Jakub Ehrlich, aktor Teatru Miniatura, od niedawna również poznający świat smoczków i zabawek edukacyjnych.

Jeśli masz dziecko, planujesz mieć dziecko, byłaś lub byłeś dzieckiem – warto ten spektakl zobaczyć

Bilety: 20 zł

Rezerwacja:

tel. 58 351 15 12

kom. 600 306 634; 600 306 632

teatr@teatrgdyniaglowna.pl

sprzedaż online: http://teatrgdyniaglowna.interticket.pl/

Teatr Gdynia Główna

Plac Konstytucji 1, 81-354 Gdynia,

Dworzec PKP Gdynia Główna (peron -1)

www.teatrgdyniaglowna.pl

www.facebook.com/TeatrGdyniaGlowna

219 ocen
4.98
dodaj ocenę
×
zapis na newsletter - prezent
Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo! wybierz eBook dla siebie
zapis na newsletter - prezent

Teatr Gdynia Główna

Teatr Gdynia Główna to nowo powstałe miejsce rozwoju twórczego mieszczące się w podziemiach Dworca Głównego PKP. Jest to interdyscyplinarny przystanek artystyczny, na który składają się: Teatr Gdynia Główna, Pęd Sztuki. Galeria, Poczekalnia Idei.Realizują one trzy …

Adres:
Plac Konstytucji 1, 81-354 Gdynia,
Dworzec PKP Gdynia Główna (poziom -1)
Kontakt:

58 351 15 12; 600 306 634; 600 306 632
teatr@teatrgdyniaglowna.pl
http://www.teatrgdyniaglowna.pl/pl/node/6