Weleda
Weleda Baby

Dziecko bez Reklamy

📅 czwartek 02.06.2011
Dziecko bez Reklamy
Organizatorzy: Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji Instytutu Psychologii UG oraz Stowarzyszenie Dziecko bez Reklamy Miejsce sympozjum: budynek WNS, Uniwersytet Gdański, ul Bażyńskiego 4, 

 I SYMPOZJUM „PRZEREKLAMOWANA KONSUMPCJA?" RODZINA I PRACA.

2 czerwca 2011

Organizatorzy: Zakład Psychologii Ekonomicznej i Psychologii Organizacji Instytutu Psychologii UG oraz Stowarzyszenie Dziecko bez Reklamy

Miejsce sympozjum: budynek WNS, Uniwersytet Gdański, ul Bażyńskiego 4, Gdańsk

Celem naszego sympozjum jest stworzenie forum do cyklicznych, corocznych, interdyscyplinarnych dyskusji nad wyzwaniami i konsekwencjami kultury konsumpcji i materializmu dla funkcjonowania osoby i jej dobrostanu. Do dyskusji zapraszamy zarówno ludzi nauki, jak i praktyków zajmujących się tym zagadnieniem.

W tym roku chcemy skupić się w szczególny sposób na zagadnieniach wpływu kultury konsumpcji na funkcjonowanie osoby w rodzinie i w pracy. Sympozjum będzie składało się z dwóch sesji, poświęconych rodzinie i konsumpcji oraz pracy i konsumpcji.

PROGRAM SYMPOZJUM:

9.00-9.30 Uroczyste otwarcie sympozjum
9.30-10.00 Kultura konsumpcji – wyzwania czy zagrożenia? – prof. UG dr hab. Anna Maria Zawadzka
10.00-10.30 Wartości w rodzinie – ciągłość czy zmiana? – dr Aleksandra Lewandowska-Walter
10.30-11.30 Quo vadis familia? Rodzina w dobie konsumpcjonizmu. Dyskutanci: dr Aleksandra Peplińska (Instytut Psychologii UG), dr Anna Ryłko-Kurpiowska (Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa UG), dr Marek Ejsmont (Instytut Pedagogiki UG). Prowadzi: dr Małgorzata Niesiobędzka (Instytut Psychologii UG)
11.30-12.00 Przerwa
12.00-12.30 W jaki sposób radzić sobie z komercjalizacją emocji w miejscu pracy? – dr Sylwiusz Retowski (SWPS Sopot)
12.30-13.00 Hierarchia wartości u osób rekrutujących się do pracy – dr Paweł Jurek (Instytut Psychologii UG)
13.00-14.00 Konsumpcjonizm w pracy – dobrodziejstwo czy przekleństwo? Dyskutanci: dr Marek Suchar (IPK), dr Zdzisław Nieckarz (Instytut Psychologii UG), dr Tomasz Tobis (Instytut Filozofii, Socjologii i Dziennikarstwa UG). Prowadzi: dr Dorota Godlewska-Werner (Instytut Psychologii UG)
14.00-15.00 Przerwa obiadowa
15.00-16.30 Sesja warsztatowa

Warsztaty
1. Centrum Tworzenia Opowieści – czyli jak skupić uwagę dziecka na jednym punkcie? – Alina Wiśniewska (Gdańska Fundacja Terapii i Rozwoju oraz Stowarzyszenie Dziecko bez Reklamy)
2. Czytanie w gwiazdkach – czyli warsztat o tym, w jaki sposób reklama przywiązuje twoje dziecko do marki – Dorota Dykalska-Bieck (Instytut Psychologii UG oraz Stowarzyszenie Dziecko bez Reklamy)
3. Zabawa bez zabawek – czyli jak nie zabijać dziecięcej kreatywności? – Joanna Kot (Akademia Rozwoju Rodziny Pozytywka oraz Stowarzyszenie Dziecko bez Reklamy)

Więcej informacji: przereklamowanakonsumpcja@ug.edu.pl

ZAPRASZAMY!

 
882 ocen
4.98
dodaj ocenę
×
zapis na newsletter - prezent
Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo! wybierz eBook dla siebie
zapis na newsletter - prezent