pomysł: Hanna Kanecka
choreografia: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Hanna Kanecka
Zapisy:
przemek.szulczewski@teatrstudio.pl
Informacja:
http://www.teatrstudio.pl/teatr/spektakle/dookola-sts/
Hanna Kanecka, Aleksandra Bożek-Muszyńska / Art Stations Foundation, DOoKOŁA
spektakl interaktywny dla rodzin z dziećmi w wieku od 1,5 do 3 lat @ zapisy
pomysł: Hanna Kanecka
choreografia: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Hanna Kanecka
kreacja i wykonanie: Aleksandra Bożek-Muszyńska, Hanna Kanecka, Natalia Oniśk
opieka artystyczna: Dalija Aćin Thelander
muzyka: Patryk Lichota
światło: Joanna Leśnierowska, Łukasz Kędzierski
kostiumy: Aneta Chudzicka Szycie na Miarę
produkcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk
koprodukcja: Malta Festival Poznań
partner: Społeczne Przedszkole Lipowa Alejka w Poznaniu
fot. Jakub Wittchen dla Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk
DOoKOŁA jest spektaklem proponującym choreograficzne, interaktywne i wielozmysłowe doświadczenie najmłodszym widzom i ich opiekunom. Poprzez pracę z obiektem, ruchem, dźwiękiem i światłem artystki zachęcają uczestników do wejścia na scenę. Jej bezpieczna, artystyczna i uważnie skomponowana przestrzeń każdorazowo staje się miejscem twórczej i swobodnej eksploracji.
Spektakl powstał z wdzięczności wobec dzieci za ich wrodzoną mądrość. To właśnie one, swoim spontanicznym działaniem, wciągają dorosłych do twórczej zabawy i stają się w DOoKOŁA przewodnikami po świecie sztuki. Artystki pragną podczas trwania spektaklu obudzić swoistą jakość relacji rodzic–dziecko poprzez skomunikowanie opiekunów z ich własną, wewnętrzną, dziecięcą częścią. Spektakl stwarza dorosłym uczestnikom okazję do rozwijania własnej ekspresji, wyrażania czułości oraz pogłębiania otwartości na świat i drugiego człowieka. Taki rodzaj aktywności ma szansę przełożyć się bezpośrednio na relację z dzieckiem, którego główny przewodnik po życiu staje się bardziej uważny, czuły, responsywny, pewniejszy siebie i czujący własne potrzeby, a co za tym idzie „mieszczący” potrzeby dziecka.
Zapraszamy do wspólnego odkrywania łagodnego, niespiesznego i wielowarstwowego świata.
Zarówno dorosłych jak i dzieci prosimy o przyjście w stroju niekrępującym ruchów. W przestrzeń spektaklu uczestnicy wchodzą bez butów.
Aleksandra Bożek-Muszyńska – tancerka, choreografka, performerka, instruktorka tańca współczesnego, trenerka biznesu, filolożka, uczestniczka wielu warsztatów i coachingów ruchowych. Od kilku lat prowadzi regularne zajęcia z tańca współczesnego i improwizacji, gimnastykę dla seniorów oraz tworzy autorskie choreografie i jest aktywna na polskiej scenie tańca i performansu. Stypendystka Alternatywnej Akademii Tańca 2015, 2016 i 2017 realizowanej przez Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk oraz Intensive Course w School For New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie w 2015 roku. Od 2007 związana z warszawskim Teatrem „Mufmi” Anny Piotrowskiej, gdzie jest koordynatorką do spraw artystycznych i instruktorką. Zdobywczyni wielu nagród w konkursach choreograficznych (m. in. „The Best Solo 2014” za solo I know №Thing na międzynarodowym festiwalu Solo&Duo w Budapeszcie) i tanecznych. Jej prace były prezentowane m.in. w Berlinie, Budapeszcie, Krakowie, Warszawie i Wiedniu. Jako freelancerka współpracowała z Rebeccą Lazier (There Might Be Others), Anną Godowską i Sławkiem Krawczyńskim (Bataille i świt nowych dni), Yoshiko Chumą (Dead end – Ponderosa) oraz Hanną Kanecka przy spektaklu interaktywnyn dla rodziców z dziećmi DOoKOŁA.
Hanna Kanecka – teatrolożka, doktorantka kierunku „Wiedza o teatrze” na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, , laureatka stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za osiągnięcia w nauce, stypendium Erasmus (dzięki któremu przez rok studiowała na paryskiej Sorbonie) oraz stypendium częściowego Alternatywnej Akademii Tańca 2016 i 2017 (ASF by Grażyna Kulczyk). Pracę magisterską poświęciła badaniu statusu obecności małych dzieci w przedstawieniach kierowanych do dorosłych widzów, obecnie pracuje nad doktoratem podejmującym praktyki umieszczania na scenie zwierząt. Działa zarówno w obszarze teorii sztuk performatywnych, jak i praktyki tańca współczesnego oraz teatru fizycznego. Jej zainteresowania badawcze i twórcze dotyczą styku performatyki, posthumanizmu i psychoanalizy. Ukończyła roczny kurs choreografii eksperymentalnej „Choreografia w Centrum”, organizowany przez warszawskie Centrum w Ruchu. Jest autorką i wykonawczynią monodramu Nie przyj, podejmującego doświadczenie ciąży i macierzyństwa oraz (wraz z Aleksandrą Bożek-Muszyńską) spektaklu interaktywnego DOoKOŁA dla rodzin.