W pierwszym okresie życia dziecko musi mieć nieograniczone możliwości poruszania własnym ciałem, poznawania swego ciała, skutków swoich ruchów. Powinno też mieć możliwość nieograniczonego poznawania świata i zdobywania doświadczeń. Rodzice w trosce o bezpieczeństwo dziecka i dbając o swoją wygodę, często nieświadomie ograniczają możliwości samodzielnego uczenia się przez dziecko pełzania i raczkowania. Do „stoperów rozwoju" zaliczyć możemy chusty i nosidełka, wózki, leżaczki, huśtawki, jumpery, kojce, a nawet maty edukacyjne.
Tymczasem dziecko może pełzać zaraz po urodzeniu. Wykorzystuje do tego odruchy, którymi dysponuje w pierwszych miesiącach życia, a które później zanikają. Najkorzystniej przebiega rozwój, jeśli pełzania i raczkowania dziecko nauczy się, zanim nauczy się siedzieć. W przeciwnym przypadku zdarza się, że dziecko próbuje raczkować, mimo iż nie nauczyło się pełzać. Ogromnie niekorzystną jest też sytuacja, kiedy dziecko nie nauczy się raczkować, a zaczyna chodzić. Nie mogą ukształtować się wtedy aż trzy struktury funkcjonalne mózgu, przez co wiele z tych dzieci cierpi w wieku szkolnym na dysfunkcje rozwojowe.
Zajęcia odbędą się 17 października w godzinach 9-16. W piątek 14 października odbędzie się wykład wprowadzający, który dla uczestników zajęć Cudowny start niemowląt są bezpłatne. Obowiązują zapisy.
Przyjmujemy zgłoszenia mailowe na adres instytut@cudownedziecko.pl oraz telefoniczne na numer 22 292 31 42.
Więcej informacji znajduje się na stronach www.UniwersytetRodzicow.pl oraz www.CudowneDziecko.pl
Instytut Rozwoju Małego Dziecka
Chcesz rozwinąć inteligencję swojego małego dziecka, ale brakuje Ci pomysłów na zabawy, które aktywują kreatywność, pamięć, naturalne zdolności matematyczne i językowe oraz słuch absolutny? Od urodzenia do 6-7 roku życia możesz rozwijać zdolności i zapobiegać …
Warszawa
22 292 31 42, 501 184 420
instytut@cudownedziecko.pl
http://www.cudownedziecko.pl