Celem imprezy jest działanie na dwóch polach: podniesienie świadomości oraz umożliwienie mieszkańcom przekazania odpadów w sposób selektywny.
Zasady są proste. Wystarczy przynieść:
• jeden duży elektrograt (telewizor, komputer, lodówkę, etc)
• 3 małe elektrograty (radyjko, suszarka, elektryczna szczoteczka do zębów, zużyte świetlówki)
• 10 zużytych baterii
• 5 kartoników po napojach (soki, jogurty, mleko etc.)
Jedna osoba może dostać maksymalnie 1 kg owoców, bo w akcji chodzi o zabawę i o posprzątanie Kielc.
Inicjatorem pomysłu jest wrocławski ekolog Dominik Dobrowolski, który kielecką edycję akcji „Recykling daje owoce” realizuje przy współpracy partnerskich organizacji ekologicznych z województwa świętokrzyskiego.
Lokalnym koordynatorem jest Arkadiusz Ślipikowski z Klubu Ekologicznego – Okręg Świętokrzyski.
Organizatorzy akcji:
portal www.cycling-recycling.eu oraz Targi Kielce
Patroni medialni: Radio Planeta FM, gazeta Extra Kielce i portal otokielce.com
Patronat honorowy: Prezydent Miasta Kielce oraz Wojewoda Świętokrzyski
Partnerzy akcji: Polski Klub Ekologiczny, Fundacja Odzyskaj Środowisko, Fundacja Zielony Horyzont, Program Rekarton.
Ciekawa jest geneza samej idei. Dominik Dobrowolski na pomysł akcji wpadł podczas wyprawy cycling-recycling. Jadąc rowerem przez Laponię jadł jabłko i rozmyślał o ekologii i doszedł do wniosku, że recykling musi przynosić zyski czyli owoce! I tak powstał pomysł, że Recykling daje owoce. Po powrocie zorganizował takie akcje w Warszawie, łodzi i Wrocławiu, podczas których zebrano ok. 10 ton odpadów.
Targi EcoFamily – Ekologia dla Rodziny są debiutująca imprezą w Kielcach, która odbędzie się od 1 do 3 kwietnia 2011 r. Targi Kielce proponują spotkanie przedstawicieli wielu branż, mających swój udział w kształtowaniu rynku produktów ekologicznych.
Celem imprezy jest prezentacja firm, organizacji, inicjatyw społecznych, wspierających zdrowy styl życia dzieci i dorosłych. Poprawa każdego aspektu środowiska domowego, świadoma konsumpcja, wychowanie zdrowych dzieci w bezpiecznym, naturalnym, nie zanieczyszczonym otoczeniu są od dawna priorytetem dla wielu rodzin na świecie i stają się coraz popularniejsze w Polsce. Świadczy o tym rozwój takich branż jak żywność ekologiczna czy kosmetyki ekologiczne. Powstaje ruch na rzecz ekologii w rodzinie wspierany przez przedstawicieli mediów, portale internetowe, organizacje. Dzięki nim rośnie świadomość ekologiczna społeczeństwa poszukującego zdrowych, naturalnych produktów i usług posiadających certyfikaty przyjaznych dla konsumenta i środowiska