Scenariusz balu karnawałowego w grupach przedszkolnych
Cel ogólny:
– Stworzenie warunków do różnorodnej aktywności dzieci w toku realizacji zadań stawianych przez nauczyciela.
Cele operacyjne:
Dziecko potrafi:
– Podejmować spontaniczne działania
– Tańczyć samo, z innymi i przed innymi
– Swobodnie spontanicznie poruszać się
– Rozwiązywać zagadki muzyczne
– Odbierać wrażenia na własny temat.
Pomoce:
kasety z nagraniami muzycznymi, balony, bibuła, tekturowy klucz, serpentyna, worki na śmieci, krzesła, papier szary, mazaki, chrupki;
Przebieg balu karnawałowego:
1. Uroczyste otwarcie sali balowej.
Wręczenie pani dyrektor „klucza” od „sali balowej”.
2. Powitanie wszystkich uczestników (ustawione dzieci w kole) okrzykiem:
„hip, hip, hura”, np. „Witam wszystkie wróżki „ hip, hip, hura”, „Witam wszystkie królewny „ hip, hip, hura”.
3. Taniec w parach przy muzyce „ chłopcy proszą dziewczynki.
4. Utworzenie dwóch kół „ wspólna zabawa „Lambado”.
5. Konkurs „ „taniec par obwiązanych serpentyną” „ po 2 pary z każdej grupy.
6. Konkurs „ „taniec par na rozłożonej bibule” „ po 3 pary z każdej grupy.
Przerwa na poczęstunek dla dzieci.
7. Zabawa przy muzyce „ wspólne pląsy.
8. Konkurs z balonami „ odbijanie balona jak w siatkówce, utrzymanie balona jak najdłużej w powietrzu.
8. Zabawa przy muzyce „ swobodny taniec.
9. Konkurs „ „skoki w workach”, po 4 osoby z grupy.
10. Prezentacja strojów „ dzieci grupami ustawiają się w rzędzie, każda grupa po kolei przy muzyce tanecznym krokiem obchodzi dookoła salę (w ten sposób dzieci prezentują swoje stroje) pozostałe grupy oklaskami nagradzają swoich kolegów.
12. Zabawa przy muzyce „ wspólne pląsy: pociąg, jadą misie itd.
13. Konkurs „ „tańczące krzesła” „ 2 pary z każdej grupy. Przy dźwiękach muzyki dzieci chodzą dookoła krzeseł ustawionych na środku sali, przy czym zawsze mamy o jedno krzesło mniej w stosunku do osób chcących zająć miejsca. Dziecko, które nie zdąży usiąść na przerwę w muzyce, odpada z dalszej zabawy. (nagrody otrzymują wszyscy)
14. Zabawy przy muzyce.
15. Zabawa z pedagogiki zabawy „ dzieci ustawiają się w dwóch kołach.
Sprawdzamy czy z balu wrócimy cali i zdrowi, czy zabraliśmy:
– Ręce (machamy)
– Nogi (tupiemy)
– Głowę ( potrząsamy)
– Bioderka (kręcimy).
16. Taniec wyciszający „ utworzenie dwóch kół „ wspólny pląs przy piosence „bo nasze przedszkole to jedna rodzina”.
17. Rozejście się grup do swoich sal.
Agnieszka Cieśla, nauczycielka Przedszkola w Węglowicach. Autorka otrzymuje upominek.