📖 Czyta się średnio w 2 min. 🕑
Oprócz właściwego ułożenia palców istotna jest również regulacja napięcia mięśniowego. Dziecko, które zbyt mocno przyciska ołówek, musi nauczyć się kontrolować nacisk. Pomocne może okazać się przyjęcie przez dziecko postawy stojącej, która w naturalny sposób zmniejsza napiecie mięśniowe.
Poniżej przedstawiamy przykłady poprawnego trzymania ołówka:
1. Ołówek znajduje się miedzy kciukiem a palcem wskazującym, który przytrzymuje ołówek na właściwym miejscu | 2. Chwyt taki sam jak na obrazku nr 1, tylko że palce są bliżej początku ołówka | 3. Chwyt taki sam, jak na obrazku nr1, tylko że ołówek jest ustawiony prostopadle do stołu |
Często spotykane nieprawidłowe chwyty ołówka:
1. Kciuk i palec wskazujacy trzymają ołówek, palec wskazujący zachodzi na kciuk | 2. Ołówek trzymany jest przez końcówki palców: wskazujacego i środkowego z jednej strony oraz kciuka z drugiej | 3. Palec wskazujący i środkowy otacza ołówek z jednej strony powodując nacisk na palec serdeczny |
4. Ołówek trzymany jest miedzy palcem wskazujacym a środkowym naciskając ołówkiem na kciuk | 5. Koniuszki palców: środkowego, serdecznego i wskazujacego trzymają ołówej z jednej strony, kciuk znajduje się po przeciwnej stronie | 6. Kciuk znajduje się po jednej stronie, palec wskazujący i środkowy po drugiej stronie, wszystkie palce kładą nacisk na ołówek |
7. Palce wskazujacy i kciuk trzymają ołówek dociskając go do środkowego | 8. Kciuk trzyma ołówek wzdłuz pierwszych stawów pozostałych palców | 9. Ołówek trzymany w pięści z kciukiem ustawionym przeciwstawnie |
Rysunki udostępniamy dzięki uprzejmości firmy Prolis www.prolis.pl.
Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo! wybierz eBook dla siebie