W trakcie diagnozy sprawdzamy wszystkie nieprawidłowości w rozwoju narządów artykulacyjnych, np. (przypadki skróconego wędzidełka podjęzykowego, przerostu migdałków podniebiennych, krótkiego podniebienia, wad zgryzu). Badamy ilość i jakość wypowiedzi pod względem gramatycznym, artykulacyjnym i leksykalnym.
DIAGNOZA I TERAPIA LOGOPEDYCZNA DLA MŁODZIEŻY I DOROSŁYCH
ĆWICZENIA EMISJI GŁOSU: Terapia kierowana jest do trenerów, prelegentów, wykładowców, nauczycieli, wszystkich, którzy intensywnie wykorzystują swój głos i chcieliby doskonali umiejętności posługiwania się nim.
Cel terapii: zwiększenie wytrzymałości i nośności aparatu głosowego praca nad elastycznością i brzmieniem głosu poprawienie wyrazistości wymowy, ważnego elementu naszego wizerunku i środka perswazji poznanie metod dalszej, samodzielnej pracy nad głosem
TERAPIA POMOŻE WAM: jak mówi, nie forsując głosu jak efektywniej wykorzysta jego możliwości eliminowa napięcia w ciele hamujące naturalny głos w pracy nad oddechem przeponowym – podparcie oddechowe w zwiększeniu plastyczności głosu, pracy nad krótkimi fragmentami tekstów wykorzysta pauzy i akcenty dla podkreślenia ważnych treści przekazu w zróżnicowaniu intonacyjnego i stanowczości w wypowiedziach zabarwień emocjonalnych zwiększających ekspresję wypowiedzi świadomie operowa fraząPrzygotowanie dzieci i młodzieży dyslektycznej do egzaminów z języka polskiego
SKUTECZNA TERAPIA LOGOPEDYCZNA DLA DZIECI
- z problemem w mówieniu dzieci małych od około 2 roku życia,
- z opóźnionym rozwojem mowy,
- z wadami wymowy, np. brak jednych głosek i zastępowanie je innymi
- z niepłynnością w mowie
- z zespołem Downa,
- ze spektrum autyzmu,
- z obniżoną sprawnością intelektualną
- z dwujęzycznością.
- z zespołem Aspergera, ADHD;
- z dysfazją
- z niedomykalnością jamy ustnej i słabą kontrolą śliny.