Wykładowcy opowiedzą jak zachęcić swoje dziecko do nauki i wykonywania obowiązków domowych. Jak poprzez wykorzystanie mechanizmów znanych z gier możemy dostarczyć dzieciom frajdę z wykonywania czynności dotychczas dla nich nieprzyjemnych. Gry wyzwalają motywację graczy przez możliwość łatwego uzyskiwania nagrody. Systemem mózgowym odpowiedzialnym zarówno za odczuwanie przyjemności (nagrody), jak i motywację jest układ nagrody. Sprawia on, że wybieramy szybkie i łatwe do osiągnięcia nagrody. Gamifikacja stwarza środowisko, w którym nagroda z oddalonej w czasie i kojarzonej z trudnością, staje się stosunkowo łatwo osiągalna i nie jest bezpośrednio kojarzona z ocenami lub obowiązkami dając dzieciom powód do dumy i satysfakcji. Wydaje się, że gamifikacja jest narzędziem, które wpisuje się w sposób funkcjonowania ludzkiego mózgu.
Dr hab. prof. UG Joanna Mytnik-Ejsmont, dr Wojciech Glac
Uniwersytet Gdański
Pracownicy naukowo-dydaktyczni Uniwersytetu Gdańskiego, biolodzy. Ich pasją jest uczenie.
Poszukują sposobów na motywowanie studentów do aktywnej nauki, wprowadzają innowacyjne metody nauczania szeroko wykorzystując gamifikację. Obok prowadzenia zajęć akademickich i badań naukowych, angażują się w popularyzację nauki. Prowadzą wykłady i warsztaty dla nauczycieli z zakresu aktywnych metod uczenia przedmiotów przyrodniczych. Organizatorzy ogólnopolskiej Konferencji Dydaktyki Akademickiej na Uniwersytecie Gdańskim.
Wstęp wolny! Liczba miejsc ograniczona.
Wykład odbędzie się w dniu 31 stycznia 2015 r. o godzinie 16.00 w Sali Kinowej Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego.
Centrum Nauki Experyment w Gdyni
Centrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni to interaktywna wystawa, której główną ideą jest nauczanie poprzez zabawę. To miejsce, które wyzwala kreatywność, pobudza ciekawość świata i głód wiedzy - nie tylko u …
Al. Zwycięstwa 96/98, 81-451 Gdynia
58 500 49 94
biuro@experyment.gdynia.pl
http://www.experyment.gdynia.pl





