Wybierz szkołę podstawową dla swojego dziecka

poniedziałek 12.09.2016 do środa 28.09.2016

Jak wybrać szkołę dla dziecka książka

Jak wybrać szkołę dla dziecka? Dzień, w którym dziecko rozpoczyna naukę w szkole podstawowej, jest wyzwaniem i dla świeżo upieczonego ucznia, i dla rodziców. Aby dobrze przygotować się do rozpoczęcia nauki, warto być dobrze poinformowanym.

Zespół specjalistów w zakresie edukacji przygotował przewodnik dla rodziców, który pomoże zorientować się w tym, czego mogą oczekiwać od szkoły, czego szkoła może wymagać od nich, co powinno już umieć dziecko u progu szkoły oraz jak pomóc dziecku ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W szkole podstawowej dziecko nie tylko zdobywa wiedzę, kształtuje umiejętności i rozwija kompetencje społeczne, ale także rozpoczyna przygodę edukacyjną trwającą całe życie. Pierwsze zetknięcie z instytucją edukacyjną ma istotny wpływ na postrzeganie własnych możliwości, na poczucie swojej indywidualności i podmiotowości. W końcu sukces edukacyjny w szkole podstawowej podnosi samoocenę ucznia, sprzyja rozwojowi motywacji wewnętrznej, pozwala na wyznaczanie coraz bardziej ambitnych celów.

Waga decyzji o wyborze szkoły i różnorodność oferty edukacyjnej stawia rodziców w sytuacji wyboru i związanego z nim ryzyka. Racjonalny wybór wymaga z jednej strony wiedzy o własnym dziecku, o jego zainteresowaniach, predyspozycjach i potrzebach, z drugiej zaś informacji o możliwościach wyboru i ich konsekwencjach.

Autorzy książki „Wybierz szkołę podstawową dla swojego dziecka” skłaniają rodziców do refleksji i dostarczają wiedzę i argumenty niezbędne do podjęcia decyzji o przyszłości swoich dzieci. Warto pochylić się nad książką, już teraz poznać możliwości i podjąć przemyślaną, świadomą decyzję.

Wybierz szkołę podstawową dla swojego dziecka
Red. Stefan M. Kwiatkowski
B5, miękka ze skrzydełkami, s. 328
Więcej informacji na stronie Wydawnictwa PWN

 

O Autorach

Prof. dr hab. Stefan M. Kwiatkowski – profesor zwyczajny w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, prorektor ds. nauki; doktor honoris causa Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie; zastępca Przewodniczacego Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN; specjalista z zakresu pedagogiki pracy – doradztwa zawodowego; autor ponad 570 artykułów, autor, współautor i redaktor naukowy 87 książek i raportów z badań; promotor 44 doktorów, recenzent 109 rozpraw doktorskich, 33 habilitacyjnych, recenzent w 13 postępowaniach o nadanie tytułu profesora i 2 o nadanie tytułu doktora honoris causa; wieloletni (1993–2007) dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie, członek wielu rad naukowych (w tym przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Badań Edukacyjnych i zastępca przewodniczącego Rady Naukowej Centralnej Komisji Egzaminacyjnej) i komitetów redakcyjnych czasopism pedagogicznych.

Anna Lidia Brzywca – ukończyła filologię rosyjską w Wyższej Szkole Pedagogicznej. W 1977 r. podjęła pracę nauczyciela języka rosyjskiego w Szkole Podstawowej nr 94 w warszawskich Włochach. W 1986 r. została zastępcą dyrektora szkoły, a rok później – dyrektorem. We wrześniu 1999 r. objęła stanowisko dyrektora Gimnazjum nr 112 im. Króla Jana III Sobieskiego i kierowała nim do 2012 roku. Staż zawodowy – 35 lat, w tym 25 lat na stanowisku dyrektora. Zbudowała dwie szkoły. Pracowała z pełnym zaangażowaniem, wciąż wdrażała nowe pomysły, poszukiwała nowych efektywnych rozwiązań. We wrześniu 2012 r. przeszła na emeryturę i podjęła pracę jako wykładowca na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Jest autorem książki popularnonaukowej Być dyrektorem szkoły. Poradnik dla tych, którzy nie wiedzą, w co ręce włożyć oraz artykułów publikowanych w ogólnopolskich czasopismach „Dyrektor szkoły”, Głos nauczycielski”.

dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli, Specjalne potrzeby edukacyjne. Teoria i praktyka, artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.

Wanda Pakulniewicz – absolwentka Wydziału Turystyki i Rekreacji AWF Wrocław z kilkunastoletnim doświadczeniem w nadzorze pedagogicznym (od 1999 r.). Problematyką szkół niepublicznych zajmuje się od początku pracy w kuratorium oświaty. Ekspert ds. awansu zawodowego nauczycieli. Autorka wielu artykułów specjalistycznych z zakresu prawa oświatowego i nadzoru pedagogicznego. Od 2007 r. współpracuje z wydawnictwami publikującymi e-booki, czasopisma i poradniki o zasięgu ogólnopolskim, kierowane do dyrektorów szkół i placówek oświatowych. Jej artykuły ukazały się w wielu publikacjach wydawnictw: Wiedza i Praktyka, Forum Media Polska, Raabe, Oficyna MM Wydawnictwo Prawnicze. Udziela porad eksperckich na internetowych portalach oświatowych Wydawnictwa Wiedza i Praktyka (PortalOświatowy.pl, Experto24.pl) prezentujących bazę wiedzy z zakresu zarządzania placówką oświatową. Publikuje w specjalistycznym czasopiśmie Forum Placówek Niepublicznych ‒ jedynym magazynie na rynku w całości poświęconym oświacie niepublicznej (Wydawnictwo Forum Media Polska).

Agnieszka Pawlak – wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej, doktor nauk humanistycznych, pedagog, nauczyciel-polonista, wychowawca. Zawodowo zajmuje się relacjami szkoła–rodzice i problemami wychowania w teorii i praktyce. Prywatnie uwielbia czas z dzieciarnią w rodzinie i podróże za ocean.

Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo!

wybierz eBook dla siebie

Zobacz także