Koniec XX wieku to okres rewolucji informacyjnej. Dostęp do wiedzy nie stanowi już żadnego problemu, wydawnictwa specjalistyczne, internet, media są w zasięgu ręki każdego człowieka. Świat wkracza w erę zwaną gospodarką opartą na wiedzy. Ogromny rozwój nauki i techniki, który się współcześnie odbywa, otwiera nowe możliwości. Wielu specjalistów podkreśla, że bez nieustannego przyswajania i modyfikowania wiedzy nie może funkcjonować żadne społeczeństwo. Istniejąca wiedza podwaja się z częstotliwością siedmiu lat. Profesor Stefan Kwiatkowski zauważa, że około 2020 roku na podwajanie wiedzy wystarczą już tylko 73 dni.1Połowa tej, której uczą się obecni studenci na pierwszym roku studiów, jest już przestarzała w momencie, gdy kończą uczelnię. Społeczeństwa przekształcają się w społeczeństwa informacyjne, oparte na wiedzy. Wiedza staje się najcenniejszym zasobem jaki stanowi o rozwoju gospodarki.
Wiedzę możemy podzielić na kilka kategorii: wiedzę typu– knowwhat- jej przykładem są fakty, dane; wiedzę typu – knowwhy, która wyjaśnia rzeczywistość; wiedzę typu – knowhow, odnoszącą się do umiejętności ludzi, do zdolności do robienia czegoś; wiedzę typu – knowwho, określającą posiadaczy wiedzy i opisującą wiedzę, którą posiadają.2
Nie będzie mowy o gospodarce opartej na wiedzy bez równoczesnego jej przekształcania w gospodarkę ludzi uczących się ustawicznie. Postęp rozwija się w sposób ciągły i coraz szybciej, jednostki powinny zostać wyposażone w umiejętność nadążania za postępem a także w umiejętność wykorzystywania powstającej wiedzy do tworzenia innowacji. Ważne jest, by wyrównywać szanse i zapobiegać efektowi wykluczenia społecznego dzięki odpowiednim szkoleniom.
Podstawową umiejętnością członka społeczeństwa informacyjnego ma być zatem umiejętność uczenia się, samokształcenia a co się z tym wiążę, również czytania.
Każdy jest w stanie opanować umiejętność efektywnego samokształcenia. Program efektywnej nauki adresowany jest do uczniów gimnazjów, szkół ponadgimnazjalnych a także studentów, którzy chcą się szybciej i efektywniej uczyć, by w przyszłości móc odnaleźć się w gospodarce opartej na wiedzy. W czasie zajęć uczestnicy szkolenia poznają sposoby na zapamiętywanie dużych partii materiału, efektywne notowanie, studiowanie obszernych podręczników, a także zasady przyspieszonego czytania. Dowiedzą się także jak motywować się do nauki. Pokażemy jak zdobywać wiedzę i jak ją wykorzystywać.
Zapraszamy w ostatnim tygodniu sierpnia 2016 r. na intensywny dwudziestogodzinny kurs do Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości, ul. Woronicza 15 lokal 100, w Warszawie.
Kurs online - Jak zachęcić dziecko do nauki
Czy i jak motywować dzieci
Nie ma jednego powodu, dla którego dziecko nie chce się uczyć i dlatego nie ma jednej prostej recepty na zmotywowanie go do nauki. Na edukację trzeba spojrzeć szerzej, w kontekście całej rodziny. Zapnijcie pasy! Ten kurs to prawdziwa szybka rodzinna edukacyjna rewolucja!
Więcej informacji oraz zapisy tel. 0-22 847-95-42, tel./fax 0-22 847-95-41 www.cwro.edu.pl
1 Stefan Kwiatkowski, Polska w najbardziej na świecie dynamicznej gospodarce opartej na wiedzy, [w] Gospodarka oparta na wiedzy. Wyzwanie dla Polski XXI wieku, (red.) Antoni Kulkiński, KBN, Warszawa 2001, s.257
2Amir Fazlagić „Marketing a zarządzanie wiedzą” www. strategie.info.pl/tekst/4506.html
Centrum Wspomagania Rozwoju Osobowości
W ramach Centrum działają:
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna, Lekarska Poradnia Promocji Zdrowia oraz Placówka Kształcenia Ustawicznego.
Obejmujemy kompleksową opieką zarówno dzieci, młodzież jak i dorosłych. Zapewniamy także możliwość rozwoju osobistego oraz zawodowego.
22 847 95 42; fax: 22 847 95 41
cwro@cwro.edu.pl
http://www.cwro.edu.pl