Weleda
Weleda Baby

Stop przemocy wobec kobiet!

📅 środa 27.11.2013 do środa 04.12.2013
Stop przemocy wobec kobiet!

szeroko włączyli się również m.in.: samorządowcy, gdyńskie szkoły, instytucje pomocowe, Pomorski Park Naukowo-Technologiczny, Akademia Morska, Klub Studencki „Bukszpryt", członkowie Zespołu Interdyscyplinarnego, Ośrodek Interwencji Kryzysowej, Zespół Placówek Specjalistycznych, firmy i centra handlowe (Batory i Riviera), SKM Trójmiasto, organizacje pozarządowe.  Kampania odbywa się pod patronatem Prezydenta Miasta Gdyni.

 

Między 25 listopada i 10 grudnia nauczyciele oraz uczniowie z VI LO na ulicach Śródmieścia, centrach handlowych, w Urzędzie Miasta, w MOPS, szkołach, Komendzie Miejskiej Policji będą rozdawali ulotki, plakaty i przypinali mężczyznom białe wstążeczki – symbol kampanii.
W ramach wydarzenia odbędą się dwa spektakle teatralne w wykonaniu młodzieży VI LO (28.11. i 03.12.), koncert młodzieżowych zespołów muzycznych (01.12.), wystawa prac uczniów Liceum Plastycznego i Pierwsza Gdyńska Giełda Wolontariatu (09.12.). Uczniowie przygotowali samodzielnie także stronę internetową www.bialawstazkagdynia.pl na której będzie można znaleźć aktualności i 5-letnią historię kampanii „Biała Wstążka" w Gdyni. 

2 grudnia, w sali widowiskowej Klubu 3. Flotylli odbędzie się konferencja miejska „Przemoc w rodzinie sama nie minie". Podczas tegorocznej konferencji zostaną poruszone tematy dotyczące, m.in. krzywdzenia dzieci w rodzinach i późniejszych skutków na relacje w środowisku rówieśniczym i dorosłe życie oraz optymalizacji funkcjonowania systemu pomocy osobom uwikłanym w przemoc w rodzinie, opierającego się na koalicji gdyńskich instytucji, służb i organizacji. Omówione zostaną także główne założenia nowego Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie i Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2014-2020.   

 

Gościem specjalnym gdyńskiej kampanii będzie Tim Guenard, autor książki „Silniejszy od nienawiści", wydanej także w Polsce. Kanadyjczyk w wieku trzech lat został porzucony przez matkę, później  katowany przez ojca. Jedynie dzięki własnemu uporowi i pomocy innych ludzi całkowicie zmienił swoje życie. Teraz podróżuje po świecie dając świadectwo człowieka, który potrafił wyzwolić się z zaklętego kręgu rodzinnego piekła i przemocy. Spotkanie gdyńskiej młodzieży z Timem Guenardem planowane jest zarówno 2 grudnia podczas konferencji w Klubie 3. Flotylli jak i 3 grudnia, w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym.  

 

Co to jest kampania „Biała Wstążka"?Kampania „Biała Wstążka" to największa na świecie kampania mająca na celu zatrzymanie przemocy wobec kobiet. Jest ona prowadzona w ponad 55 krajach. Kampania została stworzona przez mężczyzn i jest przede wszystkim do nich skierowana. Ma na celu rozpoczęcie dyskusji na temat przemocy wobec kobiet oraz wspieranie działań na rzecz jej przeciwdziałania. 

 

Jak to się zaczęło ?Akcja jest wynikiem wydarzenia z 6 grudnia 1989 roku, kiedy w Montrealu mężczyzna zamordował na politechnice 14 kobiet a 13 ranił, twierdząc, że sam nie skończył studiów technicznych, ponieważ to dziewczyny zabrały mu miejsce na uczelni. Dwa lata później, w 1991 roku, kanadyjscy mężczyźni postanowili, że włączą się w akcję walki z przemocą wobec kobiet; jako symbol tej akcji wybrali białą wstążkę, znak niewinności, mówiący o tym, że "my, mężczyźni, sami nie będziemy sprawcami przemocy i będziemy przeciwstawiać się wszelkim formom przemocy: fizycznej, psychicznej i seksualnej stosowanej wobec kobiet". W przeciągu zaledwie sześciu tygodni 100 000 mężczyzn w Kanadzie założyło białą wstążkę, podczas gdy wielu innych podjęło debatę na temat przemocy wobec kobiet.

 

Po co nosić białą wstążkę?Noszenie białej wstążki ma być symbolem sprzeciwu wobec przemocy stosowanej przez mężczyzn wobec kobiet, a także osobistym zobowiązaniem noszącego ją mężczyzny, że nigdy nie będzie stosować, akceptować lub milczeć na temat przemocy wobec kobiet.
W Gdyni kampania „Biała Wstążka" odbywa się już po raz piąty. Co roku chętnie włącza się w nią młodzież z gdyńskich szkół (szkoły ponadgimnazjalne gimnazja), nauczyciele, samorządowcy, instytucje, organizacje pozarządowe, firmy prywatne. Do tej pory rozdano już kilkanaście tysięcy białych wstążeczek – symboli kampanii, ulotek i plakatów informujących zarówno o ideach kampanii, jak i o tym gdzie osoby doznające przemocy mogą znaleźć pomoc. Od trzech lat funkcjonuje strona internetowa www.zatrzymajprzemoc.pl na której można znaleźć wykaz miejsc na terenie Gdyni, w których osoby uwikłane w przemoc mogą znaleźć wsparcie. W tym roku zainauguruje działalność strona internetowa www.bialawstazkagdynia.pl na której będzie można znaleźć aktualności i historię kampanii „Biała Wstążka" w Gdyni. 



SZCZEGÓŁOWY ROZKŁAD JAZDY KAMPANII BIAŁA WSTĄŻKA w GDYNI

czas trwania 25 listopada – 10 grudnia 2013 r.

25.11.2013

godz. 10.00

Konferencja prasowa w Urzędzie Miasta

inaugurująca tegoroczną kampanię

25.11.2013

godz. 12.00

Spotkanie inauguracyjne w VI LO połączone z wystawą prac uczniów z Liceum Plastycznego

26.11.2013

godz. 9.00

Promowanie kampanii w Akademii Morskiej w Gdyni

28.11.2013

godz. 9.00

 

Przedstawienie w Teatrze Miejskimspektakl "Majowe konwalie" T. Żółtowskiego w reż. D. Siastacza. Po spektaklu, spotkanie z psychologiem z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

01.12.2013

godz. 18.00

Koncert zespołów muzycznych uczniów gdyńskich szkół ponadgimnazjalnych w KS „Bukszpryt"

02.12.2013

godz. 11.00

Konferencja podsumowująca roczne działania Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy pt." Przemoc w rodzinie sama nie minie" w Sali Widowiskowej Klubu 3. Flotylli

03.12.2013

godz.9.00

Sport jako alternatywa dla przemocy – spotkanie z Timem Guenardem – sala audytoryjna Pomorskiego Parku Naukowo- Technologicznego

03.12.2013

godz. 11.00

Przedstawienie teatralne pt. „ Zgaga"- inscenizacja uczniów VI LO – sala audytoryjna w PPNT

03.12.2013

po spektaklu

Spotkanie ze specjalistami Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Gdyni

08.12.2013

Promocja Kampanii w Parafii OO. Franciszkanów

09.12.2013

godz.12:30-15:00

 

25.11-10.12

I Gdyńska Giełda Wolontariatu w Autorskim Liceum Ogólnokształcącym

Promocja kampanii w Centrum Handlowym „Batory" i Centrum „Riviera".

źródło www.gdynia.pl

552 ocen
5.00
dodaj ocenę
×
zapis na newsletter - prezent
Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo! wybierz eBook dla siebie
zapis na newsletter - prezent