W programie:
- parada cyklistów,
- przeglądy techniczne,
- znakowanie rowerów,
- miasteczko rowerowe,
- konkursy sprawnościowe
- oraz to, na co czekaliśmy z niecierpliwością – inauguracja Łódzkiego Roweru Publicznego!
12.00-12.30 Przejazd kolumny rowerzystów na trasie z Placu Wolności do Pasażu Schillera.
12.30-15.00 Piknik rowerowy
Stanowisko WORD
– Miasteczko ruchu drogowego
– tor przeszkód do ćwiczeń bezpiecznej i precyzyjnej jazdy rowerem.
– Jazdy próbne rowerem wspomaganym elektrycznie.
– Stoisko firmowe z materiałami edukacyjnymi dla rowerzystów i kierowców.
– Prezentacja oznakowanego samochodu egzaminacyjnego.
– Banery reklamowe dotyczące szkoleń.
– Dystrybucja opasek i kamizelek odblaskowych dla dzieci.
– Promocja ofert szkoleniowych i działań w zakresie egzaminowania i BRD prowadzonych przez WORD w Łodzi.
Stanowisko ZWiK
– kurtyna wodna przy pasażu
– stanowisko dystrybuujące wodę z cysterny
– bidony i opaski odblaskowe dla publiczności
Stanowisko Zieleni Miejskiej i Okręgowego Związku Kolarskiego
– sprawdzanie stanu technicznego rowerów
– wystawa starych rowerów
Stanowisko Straży Miejskiej
– znakowanie rowerów
Pomarańczowa pomoc – Sztafeta biegowo-kolarska, której trasa liczy ponad 5 tys. km wzdłuż i wszerz całego kraju- od Zakopanego aż po Gdańsk, bez przerwy 24 godz. na dobę przez 7 dni. Po wspólnym z biegaczami starcie, rowerzyści okrążą Polskę, a następnie wrócą na start, aby podążyć w ślad za biegaczami. Na trasie rowerzystów, która wiedzie do Gdańska, znalazła się oczywiście także Łódź. Celem pomarańczowej pomocy jest zwrócenie uwagi na problem depresji oraz pomoc charytatywną.
Dodatkowo o godzinie 14:00 odbędzie się wiosenny przejazd rowerowy. Dwugodzinna wyprawa po centrum Łodzi rozpocznie się w pasażu Schillera (ul. Piotrkowska 112) i zakończy się na placu Wolności. Przejazd będzie się odbywał w tempie spacerowym, tak aby mogły w nim wziąć udział całe rodzinny. 1 maja to także pierwszy dzień funkcjonowania Łódzkiego Roweru Publicznego. Do dyspozycji wszystkich chętnych oddanych zostanie 1000 rowerów na 100 stacjach.
Miasteczko rowerowe oraz cała impreza powstaną dzięki pomocy i zaangażowaniu następujących instytucji:
Zakład Wodociągów I Kanalizacji Sp. z o.o., Okręgowy Związek Kolarski w Łodzi, Zielona Łódź, WORD Łódź, Fundacja Normalne Miasto Fenomen oraz Łódzkie Centrum Wydarzeń.