Pierwsza edycja akcji edukacyjnej #ZDROWOROSNA

📅 piątek 01.07.2022 do niedziela 03.07.2022
Pierwsza edycja akcji edukacyjnej #ZDROWOROSNA
W całej Polsce dzieci uczyły się jak dbać o domowe ogródki. Niezwykły sukces akcji edukacyjnej #ZDROWOROSNA.

Pierwsza edycja #ZDROWOROSNA, marki W. Legutko właśnie dobiega końca. Liczby mówią za siebie – wydarzenie, w którym wzięło udział ponad 153 tys. dzieci z całej Polski, 5100 grup i klas oraz 1360 zgłoszonych placówek nie mogło przejść bez echa.

Koncepcja akcji została stworzona z myślą o dzieciach przede wszystkim w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Dzięki niej wkraczają one w świat ogrodnictwa i mają okazję w trakcie zabawy rozwijać nowe ekologiczne zainteresowania. Każda zainteresowana placówka, otrzymywała darmowe pakiety z nasionami i zestawy kreatywne. W całym kraju na lekcjach i zajęciach pokazowych dzieci uczyły się jak stworzyć i dbać o własny domowy ogródek.

“Tak wielkie zainteresowanie szkół oraz przedszkoli zupełnie nas zaskoczyło.” – o przebiegu #ZDROWOROSNA opowiada Joanna Legutko, wiceprezes firmy W. Legutko – “Zasięgiem objęliśmy praktycznie całą Polskę – od Kołobrzegu aż po Ustrzyki Dolne. W wydarzeniu wzięło udział aż 1354 miejsc, gdzie każdy z nauczycieli, opiekunów z niezwykłym entuzjazmem przyjął nasz pomysł.” – mówi Joanna Legutko, wiceprezes firmy W. Legutko.

Od połowy marca aż do połowy czerwca zgłosiło się ponad 5100 grup i klas. #ZDROWOROSNA wsparli młodzi laureaci poprzednich edycji Masterchef Junior: Paulina Foremny, Bartek Kwiecień, Gaja Suchocka i Jagoda Łaganowska. Projektowi towarzyszyła piosenka specjalnie skomponowana na potrzeby akcji przez Wujka Ogórka (Przemysława Urbaniaka) oraz konkurs na najlepszy film, nakręcony podczas tworzenia własnego ogródka w domu lub mieszkaniu. Zwycięskie filmiki nagrodzone zostały zestawem YouTubera, prezentem od W. Legutko oraz spotkaniem z jednym z laureatów MasterChef Junior. Spotkania ze zwycięzcami odbyły się w wybranych szkołach w 10 miastach w Polsce: Warszawie, Łodzi, Żarach, Augustowie, Jaworznie, Sycowie, Rawiczu, Krotoszynie, Zielonce i Wałbrzychu. Wydarzenia, które wraz z młodymi kucharzami poprowadził Wujek Ogórek (Przemysław Urbaniak), dały dzieciom moc wiedzy o zaletach pracy przy uprawie roślin oraz były inspiracją do zamiłowania do zdrowej i ekologicznej żywności.

 

“To był dla nas fantastyczny czas i niezwykły zastrzyk roślinnej energii.” – podkreśla Joanna Legutko – “Widząc tak wielkie zainteresowanie ogrodnictwem wśród najmłodszego pokolenia jestem troszkę bardziej spokojna o przyszłość naszej planety.“ – na zakończenie o akcji #ZDROWOROSNA dodaje Joanna Legutko, wiceprezes firmy W. Legutko.

Czy i jak motywować dzieci

Nie ma jednego powodu, dla którego dziecko nie chce się uczyć i dlatego nie ma jednej prostej recepty na zmotywowanie go do nauki. Na edukację trzeba spojrzeć szerzej, w kontekście całej rodziny. Zapnijcie pasy! Ten kurs to prawdziwa szybka rodzinna edukacyjna rewolucja!

Akcja #ZDROWOROSNA w liczbach:

  • 5100 zgłoszonych klas i grup
  • 153.000 doniczek nasion wysianych przez dzieciaki
  • 1360 zgłoszonych placówek
  • 153.000 dziecięcych uśmiechów

W. Legutko zapraszając poprzez centra ogrodnicze oraz media do akcji #ZDROWOROSNA dociera do szkół i przedszkoli. Nauczyciele mają możliwość zamówienia darmowych, interaktywnych pakietów edukacyjnych #ZDROWOROSNA, startują z edukacją dzieci oraz uprawą roślin w klasach. Zadaniem jest wysianie i zadbanie o pełen witamin koperek. Akcji towarzyszy konkurs na najlepszy film, nakręcony podczas tworzenia własnego ogródka w domu lub mieszkaniu. Zwycięskie filmiki zostaną nagrodzone zestawem YouTubera, prezentem od W. Legutko oraz spotkaniem z jednym z laureatów ostatnich sezonów MasterChef Junior.

O W.Legutko – o polskim liderze rynku nasienniczego dla ogrodnictwa.

Od 1992 roku pielęgnuje pozycję zaufanego dostawcy na rynku ogrodniczym. Źródłem sukcesu jest praca u podstaw, blisko ziemi i z miłością do roślin. Jednym z kluczowych czynników sukcesu jest wiedza twórcy firmy dra inż. Wiesława Legutko, który obecnie wraz ze swoimi dziećmi Joanną oraz Adamem kierują firmą.

zapis na newsletter - prezent
Zapisz się na cotygodniowy newsletter z wydarzeniami w Twoim mieście i odbierz eBook za darmo! wybierz eBook dla siebie
zapis na newsletter - prezent