20.05.17, godz. 18:00–24:00, wstęp bezpłatny
PROGRAM:
godz. 19:00: spotkanie z Joanną Pawlik i oprowadzanie kuratorskie po wystawie „JOANNA PAWLIK feat: Kamil Kurzawa, Daniel Stachowski. SCHRON BOJOWY” / prowadzenie Agnieszka Chodysz-Foryś (poziom 0)
godz. 20:30: oprowadzanie kuratorskie po wystawie „Czarna wiosna. Wokół wrocławskiej niezależnej sceny muzycznej lat 80.” / kuratorzy Piotr Lisowski i Paweł Piotrowicz (poziom 3 i 4)
godz. 18:00–24:00: zabawa interaktywną instalacją PIKSELOZA. Wiek: od 2 lat. (poziom 2)
godz. 18:00–24:00: bezpłatne zwiedzanie wystaw stałych i czasowych.
AKTUALNIE PREZENTOWANE WYSTAWY:
POZIOM 0
JOANNA PAWLIK feat: Kamil Kurzawa, Daniel Stachowski. SCHRON BOJOWY
Kuratorka: Agnieszka Chodysz-Foryś
Joanna Pawlik podejmuje refleksję nad kreacją, niepełnosprawnością i wykluczeniem. Dotyka niewidzialnych podziałów przebiegających w świecie sztuki i społeczeństwie. Projekt „Schron bojowy” jest nawiązaniem do prac Daniela Stachowskiego, artysty amatora z Wrocławia oraz do aktualnej sytuacji polityczno-społecznej w kraju i na świecie, a także związanych z nią problemów schronienia, opieki, zagrożenia. W MWW pokazujemy prace artystki oraz obiekty, rysunki i wideo Daniela Stachowskiego i Kamila Kurzawy – artystów outsiderów na co dzień związanych z wrocławską pracownią arteterapii Stowarzyszenia „Ostoja”. Centrum narracji stanowi tytułowy „Schron bojowy”, przeskalowany obiekt wzorowany na jednej z prac Stachowskiego.
Archiwum Jerzego Ludwińskiego
Stała przestrzeń ekspozycyjno-badawcza, łącząca w sobie elementy wystawy, archiwum i magazynu sztuki. Ta potrójna struktura podporządkowana jest głównej roli Archiwum, jaką stanowi ukazanie intelektualnej spuścizny Jerzego Ludwińskiego i jego znaczenia dla kształtowania się wrocławskiej oraz polskiej sceny artystycznej przełomu lat 60. i 70. XX wieku.
POZIOM 1
Natalia Mikołajczuk / Kosmos. Atlas
Fotografie Natalii Mikołajczuk dokumentują wizualny moment w życiu pewnego miejsca. Nie wiemy, gdzie ono jest i czy jest z tego świata. Porzucone obiekty, artefakty, kamienie, naturalne rzeźby – ślady po ludzkiej (?) obecności. Doskonały pejzaż dla północnej opowieści o samotności. Księżycowy krajobraz, bez ludzi, chwilę po wyjeździe ostatnich gości, chwilę przed ich ponownym przybyciem?
POZIOM 2
PIKSELOZA* instalacja interaktywna w przestrzeni Samoobsługowego Muzeum
Autorka: Patrycja Mastej. Kuratorka: Magdalena Skowrońska
Instalacja w przestrzeni Samoobsługowego Muzeum jest złożona z masy kolorowych magnetycznych elementów – pikseli, które można dowolnie układać. W tych małych, powtarzających się kwadracikach drzemie prawie nieskończona możliwość ich ułożenia.
*Pikseloza to efekt takiego powiększenia obrazu cyfrowego, w którym staje się on nieostry i nie może być do końca odczytany. Najmniejsze jego składowe to piksele, które w określonej konfiguracji tworzą pewną całość. By stworzyć własną kompozycję warto sięgnąć do „Pixel artu”, sztuki cyfrowej inspirowanej grafiką 8-bitową i 16-bitową, bezpośrednio nawiązującą do gier wideo z lat osiemdziesiątych.
POZIOM 3 i 4
Czarna wiosna. Wokół wrocławskiej niezależnej sceny muzycznej lat 80.
Kuratorzy: Piotr Lisowski i Paweł Piotrowicz
Wystawa poświęcona jest emocjom jakie mogą zaistnieć w sytuacji represyjnej zdeterminowanej przez system polityczny. Jej tłem są lata 80. XX wieku, a punktem wyjścia muzyka z Wrocławia. Wrocławska scena muzyczna z tamtego czasu jest zjawiskiem niejednorodnym muzycznie oraz interdyscyplinarnym. Jej początek sięga końca lat 70. kiedy powstają pierwsze punkrockowe grupy, niemniej to następna dekada przynosi różnorodność stylistyczną (punk, reggae, nowa fala), eksperymenty i działania łączące muzykę i sztukę. To wówczas, na pograniczu plastyki i muzyki, rodzi się żywa kultura, która stworzyła szersze alternatywne środowisko, będące symptomatyczne dla czasu schyłku epoki komunizmu w całej Polsce.
POZIOM 5
Stanisław Dróżdż. Pojęciokształty
Stała wystawa poświęcona twórczości Stanisława Dróżdża (1939–2009) oryginalnego twórcy poezji konkretnej – pojęciokształtów, autora muralu „Klepsydra” na fasadzie MWW, artysty szczególnie zasłużonego dla kultury Wrocławia. Na ekspozycję składają się oryginalne obiekty w sekwencji jaką nadał im Stanisław Dróżdż oraz 54 warianty układów „Klepsydry”.