Cały cykl w zamierzeniu oscyluje wokół tematu przedsiębiorczości, kreatywności, i biznesu w dziecięcym wykonaniu. Ma na celu rozwijanie przedsiębiorczych, osobistych i społecznych cech dziecka, tak by w dorosłym życiu przełożyły się one na konkretne sukcesy zarówno społeczne jak i zawodowe, w tym biznesowe. A wszystko to w przyjemny i zrozumiały dla małego człowieka sposób, wykorzysując zabawę w biznes tak, by mógł czerpać z niej radość również w dorosłym życiu.
Proponujemy odejście od tradycyjnego modelu przekazywania wiedzy na rzecz włączania w proces uczenia się własnych, twórczych możliwości dziecka, jego pasji, naturalnej ciekawości i skłonności do zabawy.
Źródłem inspiracji do powstania cyklu są same dzieci. Ich cechą właściwą jest bezpośrednie i nie zakłamanepostrzeganie rzeczywistości. Nie mają zahamowań i lęków społeczno-cywilizacyjnych, przez co ich kreatywność jest spontaniczna i niczym nie skażona. Celem publikacji jest rozwijanie tych walorów poprzez inspirujące zabawy i tworzenie korzystnych lecz nie narzucających się wzorców.
Wszyscy chcemy by nasze dzieci były kreatywne przez całe życie, by jako osoby dorosłe odniosły sukces i żeby były… szczęśliwe.
Cykl książeczek pomyślany jest jako integralna część będącego w przygotowaniu projektu edukacyjnego "Dziecięca kreatywność = dorosły sukces".
Opowiedziana w książeczce historia uczy dzieci nowego podejścia do pieniędzy, uaktywnia przedsiębiorczość – kieszonkowe można trzymać w skarbonce, wydać na słodycze lub zabawki, ale można także zainwestować! Tak wczesne przygotowanie dzieci do myślenia o tym, jak warto obchodzić się z pieniędz mi, jest szczególnie ważne teraz, gdy bycie przedsiębiorczym to po prostu konieczność. Ucząc tego dzieci, wyposażamy je w narzędzia, dzięki którym łatwiej im będzie odnaleźć się w dorosłym życiu. Świetna, niebanalna grafika zaciekawia i podkreśla zawartość merytoryczną książki, zwraca uwagę na ważne treści.
(Anna Kosk, psycholog dziecięcy, trenerka Instytutu Komeńskiego – ośrodka szkoleniowego Fundacji Rozwoju Dzieci im. Komeńskiego, dyrektorka przedszkola integracyjnego na warszawskim Żoliborzu)
Marta Szyszko-Essex jest pedagogiem, specjalistą od organizacji i zarządzania w oświacie oraz dziennikarzem.Pracowała w Międzynarodowej Organizacji Edukacji Przedszkolnej OMEP, Instytucie Matki i Dziecka. Współpracowała przy realizacji filmu oraz serialu Awantura o Basię w reż. Kazimierza Tarnasa. Prowadziła dział PR u producenta seriali Na dobre i na złe i M jak miłość. Prywatnie mama sześcioletniej Jenny. Mona planuje ciasteczkowy biznes jest jej pierwszą książką dla dzieci.
Agnieszka Skriabin-Rucińska: Wyjątkowo zachwyca mnie możliwość pracy z książkami dla dzieci. Prywatnie jestem mamą dwójki maluchów, więc mam możliwość testowania książek bezpośrednio na nich.
Mona planuje ciasteczkowy biznes
Tekst: Marta Szyszko-Essex
Rysunki: Agnieszka Skriabin
Format: 21 x 23 cm,
oprawa twarda
32 strony
Wydawnictwo Mambuka





